שיווק ופרסום

סיכום השנה בפרסום בווידאו: כ-50% במובייל, זינוק בקיץ

דוח של ארטימדיה לסיכום 2016 מראה כי 5 מיליון משתמשים נחשפים בחודש לרשת החברה. מנכ"ל ארטימדיה: "הפרסום על תוכן איכותי מביא תוצאות מעולות וממוקדות - וערך למפרסמים"
אלכסנדר כץ |  4
(צילום אילוסטרציה) (צילום צילום אילוסטרציה)
דוח של חברת הפרסום הפרוגרמטי ארטימדיה, חושף כי ברבעון האחרון של 2016, כמעט מחצית מהצפיות בתכני ווידאו, היו באמצעות המובייל, שהופך יותר ויותר משמעותי בחיים שלנו.
ארטימדיה מתמחה בפיתוח טכנולוגיות ובפרסום פרוגרמטי בווידאו באינטרנט, ומרכזת כיום את אתרי תוכן המובילים בישראל, בהם ynet, וואלה, mako, רשת, נענע10, גלובס, כלכליסט, ביזפורטל, ספורט5, ו-one. השבוע היא פרסמה את דוח סיכום השנה של החברה, המציג את נתוני הפרסום בתכני ווידאו בדיגיטל והרגלי הצריכה של הגולש הישראלי בתכנים אלו.
ארטימדיה חתמה על הסכם עם הלקוח הראשון שלה - וואלה, בסוף אפריל 2015, ובנובמבר אותה שנה צירפה את ynet ו-mako. זו גם הסיבה מדוע הדוח של החברה לא משווה את שנת 2016 ל-2015, אז רק התגבשה והחלה לפעול, ולכן השוואה בין השנים אינה אפשרית. במהלך 2016 היא צירפה מגוון רחב של אתרים, בהם מהפופולריים בישראל. 
נחזור לכוחו של הסמארטפון בחיינו. נתון מרכזי מעניין אותו מציג הדוח מצביע על כך שהמגמה העולמית של צריכת תכני ווידאו במובייל לא פוסחת גם על ישראל. מנתח צפייה של 36% בתכני ווידאו במובייל ברבעון הראשון של השנה לעומת 64% צפייה בדסקטופ, צמחה הצפייה במובייל ברבעון הרביעי ל-48% - השווה כמעט לחלוטין לצפייה בדסקטופ (52%).


כ-3,400 קמפיינים עלו לאוויר ב-2016 ברשת ארטימדיה (מקור: ארטימדיה)
 
מנתוני החברה עולה כי בממוצע, מידי חודש, 5 מיליון משתמשים נחשפים לרשת ארטימדיה המתחלקים כמעט שווה בשווה בין נשים לגברים במובייל (49% נשים ו-51% גברים) ובדסקטופ (52% נשים ו-48% גברים). למעלה מ-3,500 קמפיינים עלו השנה ברשת ארטימדיה על ידי מאות מפרסמים שונים.
 
צפיית שיא בחודשי הקיץ – מול צניחת הרייטינג ב-TV
 
בכל חודש במהלך השנה נרשמות לפחות 40 מיליון צפיות בתוכני הווידאו ברשת ארטימדיה. תקופת צפיית השיא נרשמה בחודשי הקיץ עם למעלה מ-76 מיליון צפיות (חודש יולי) ולמעלה מ-85 מיליון צפיות באוגוסט -  נתונים המצביעים גם על גידול בכניסות לאתרי התוכן השונים בחודשים הללו.


ביקושי שיא בחודשי הקיץ (מקור: ארטימדיה)
ניתן לשייך מספרים אלו גם לשינוי בהרגלי הצריכה של צופי הטלוויזיה בישראל, שעוברים לצפות באותם התכנים באמצעים דיגיטליים שונים ובכך מוסיפים קהל צופים חדש לתכני הדיגיטל בהיקפים שלא היו קיימים לפני כן, וזאת על חשבון הצפייה במכשיר הטלוויזיה בסלון או בחדר.
מבחינת התוכן אותו צורך הגולש הישראלי, הנתונים מצביעים על העדפה ברורה לתכני חדשות ולאחריהם צמודים יחסית תכני הסרטים, הטלוויזיה והספורט כאשר תכני הלייפ סטייל נמצאים מעט מאחור.


מה הכי אוהבים לצרוך? (מקור: ארטימדיה)
ומי נחשף לתכנים הללו? כמעט 60% מצרכני הפרסומות בווידיאו בדיגיטל נמצאים בקבוצת הגילאים 18-44, כאשר בחלוקה לתת קבוצות 16% בגילאי 18-24, 21% בגילאי 25-34 ו-20% בגילאי 35-44. 
"שוב מוכח כי הפרסום על תוכן איכותי מביא עימו תוצאות מעולות וממוקדות המביאות ערך אמיתי למפרסמים", אומר גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה. "נתוני סוף השנה מתיישבים באופן ברור גם עם המגמות בעולם המצביעות על מעבר חד לפרסום בווידאו לצד גידול בצפייה בווידיאו במובייל. אנו בארטימדיה ממשיכים לעבוד במרץ על מנת לספק לכל מפרסם את הפיתרון הטוב ביותר עבורו לפרסום בווידאו בדיגיטל וכמובן לחזק את אתרי התוכן הישראלים ולאפשר להם להמשיך ולשגשג למרות התחרות מצד הפלטפורמות הבינ"ל".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין כמו פרירול אחרי פרירול על מנת לספק את ה"מלאי"
    ארטי בלוף 01/2017/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תכנסו לאתר וואלה תבחרו כתבה ותראו איזה יופי שאחרי שרץ EROLL רץ גם פרירול - הכי גרוע שזה קורה בסרטונים שהם הרבה יותר קצרים מהפרסומת. ארטי מדיה גורמים לגולשים לשנוא את המפרסם ותורג'מן שחושב שהוא המציא את הגלגל רק שהוא פשוט מילא לו אוויר - אין עוד מקום לאוויר וזה לא רחוק מהתפוצצות...
    סגור
  • 3.
    אוטוטו זה נגמר
    ארטי דה לה קושקוש 01/2017/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האתרים לא מעוניים בהסכמים היכולת שלהם למלא את המלאי נמוכה יכולות הטרגוט לא קיימות והחכמה קטנה מאוד כאשר מייצרים צפיות מתחת לגלילה
    סגור
  • 2.
    כמובן שלא תפרסמו זאת ... שווה לחקור לעומק
    דני ירושלמי 01/2017/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גל תורג'מן היקר, האם האתרים מודעים לקומבינות שאתה מריץ עם משרדי פרסום שיוכלו להגיע ליעדים שלהם, מולם, וקבלת התגמולים להם הם זכאים לפי הסכמי עמלות ? כל העסק שלכם קומבינה אחת גדולה - תפסיקו להיות פראיירים !!!
    סגור
  • 1.
    גל תורגמן היקר
    אז ככה 01/2017/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי אמר או יותר נכון מי מדד את זה שהפרסום על תוכן איכותי מביא תוצאות מעולות? זה שהצרכן הישראלי מעדיף חדשות זה לא חדש...זה חדשות ישנות. הבעיה היא שכשמראים לייב מפיגוע אני מקבל פרסומת של פאן פאן במקסימום של איזה מותג שהוא בכלל לא ידע שהוא שם....מפרסמים להתעורר.
    סגור