שיווק ופרסום

יורש למוריס לוי: ארתור סעדון נבחר ליו"ר פובליסיס העולמית

סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס ביקשו להכין רשימת יורשים ממוקדת. הוא יהיה בסה"כ היו"ר השלישי של החברה ב-90 שנה שנותיה
משה בנימין | 
לאחר 30 שנים רצופות בתפקיד יו"ר פובליסיס העולמית, ולאחר הארכה לפי בקשת הדירקטוריון, למרות שהיה אמור לפרוש כבר לפני 5 שנים, מוריס לוי סופסוף מפנה את הכסא ליורשו עליו הוכרז השבוע. ארתור סדון ויש האומרים סעדון (Arthur Sadoun) המשמש בתפקיד בכיר בענקית הפרסום הצרפתית מקבל לידו את אחד הג'ובים הנחשבים והמאתגרים בפרסום העולמי.
לוי בן ה-75 הצטרף לפובליסיס ב-1971 בתפקיד ראש מערך ה-IT ואחת ההחלטות החשובות שקיבל היה לגבות את מאגרי המידע של החברה. לאחר שריפת ענק במשרדי החברה, החלטה זו התבררה כמבריקה, שכן החברה חזרה לפעול כשבוע לאחר מכן ללא עיכובים שהיו עלולים להיגרם ללא מהלך המנע של הגיבוי המוקדם. לוי טיפס מעלה וסומן כיורשו של המייסד מרסל בלושטיין בלאנשט, מה שקרה בפועל בשנת 1987. מאז הפך את פובליסיס לרשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם והפך בעצמו לאחת הדמויות המשפיעות והדומיננטיות בעולם הפרסום.
סעדון סומן כיורש אפשרי כבר לפני 3 שנים כשקברניטי פובליסיס העולמית ביקשו לצמצם את האפשרויות לרשימה קצרה וממוקדת. יחד איתו היו ז'אן מישל אטיין, מנהל הכספים הראשי של פובליסיס ויד ימינו של לוי למהלכי רכש בינלאומיים. שם נוסף שהוזכר במירוץ לכסא הוא סטפן ברינגר מנכ"ל רשת הפרסום הדיגיטלי Vivaki מבית פובליסיס ויועצו הקרוב של לוי בענייני דיגיטל - תחום שמאז ומתמיד נחשב לחוד החנית בעיניו.
סעדון (45) שיחליף את לוי רשמית ביוני 2017 מכהן בימים אלו כמנכ"ל פובליסיס קומיוניקיישנס העולמית - גוף האם שתחתיו פועלות כל סוכנויות הקריאייטיב של הרשת. פרט מעניין שמאפיין את פובליסיס ניתן למצוא בעובדה שסעדון יהיה בסך הכל היו"ר השלישי של החברה מזה 90 שנה לאחר שהמייסד עשה זאת למשך 60 שנים ולוי למשך 30 שנה. 
סעדון כמו קודמו בתפקיד הוא ממוצא יהודי, מה שעל פניו מהווה נקודת פתיחה טובה עבור בעלי המניות של פובליסיס בישראל. לוי טיפח קשרים חמים עם השוק המקומי וביצע בארץ לא מעט רכישות בפרופיל גבוה במונחי השוק המקומי. המהלך האחרון היה רכישת השליטה במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שהפכה אותו לחלק מרשת פובליסיס ישראל. קדמו לכך רכישת באומן בר ריבנאי שהייתה העסקה הגדולה ביותר שעשתה פובליסיס בישראל. קדמו לכך, לפני יותר מעשור, עסקאות רכישת משרד הפרסום אריאלי, גלר נסיס ואידיאולוג'יק.
בתגובת לאתר הפרסום Ad Age אמר לוי על יורשו: "יש לו את האינטיליגנציה, האנרגיה והתשוקה שנדרשים כדי לשלוט בעסק בעולם מרושת שמשתנה ומתפתח תדיר. בנוסף הוא גם אדם בעל מידות אנושיות ראויות להערצה". 
למרות המינוי שרשת פובליסיס התמהמה עימו שנים רבות, הדעה הרווחת בעולם היא שלוי לא ימשוך את ידיו מהחברה וימשיך לשמש כרוח החיה מאחורי הקלעים. למרות גילו, בפובליסיס עדיין נושאי עיניים למי שהפך אותם מרשת צרפתית לשם דבר עולמי ומצפים שילווה את סעדון לפחות בשנים הקרובות עד שזה ייתפס בעיני הדירקטוריון כמי שיכול לנווט את נושאת המטוסים בכוחות עצמו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה