שיווק ופרסום

טלפון מאראלה: תקציב הענק של מפעל הפיס יוצא למכרז

אדלר חומסקי וגיתם BBDO חולקים ביניהם את התקציב מאז הזכייה בשנת 2006. בשנת 2011 הוחלט במפעל הפיס להאריך את ההתקשרות. על פי תנאי הסף רק מקאן, אדלר, באומן, גיתם וראובני פרידן יוכלו להתמודד
משה בנימין | 
קמפיין הלוטו עם דמויות הלוטוגוצים (צילום יח"צ)
לאחר 11 שנים עם אדלר חומסקי וגיתם BBDO מפעל הפיס מוציא את תקציב הפרסום למכרז. התקציב, מהגדולים בשוק, שעומד על כ-40 מיליון שקלים צפוי לעורר עניין רב בקרב משרדי הפרסום המובילים, ובעיקר שם, שכן תנאי הסף יותירו את מרבית המשרדים מחוץ להתמודדות. 
כאמור אדלר חומסקי וגיתם BBDO חולקים ביניהם את התקציב מאז הזכייה בשנת 2006. בשנת 2011 הוחלט במפעל הפיס להאריך את ההתקשרות עם המשרדים לאחר מכרז שבמסגרתו נפגש מפעל הפיס עם מספר משרדים שהציגו פרזנטציות בפניו. 
כפי שעשה בעשור האחרון, מפעל הפיס מתכנן לבחור גם במכרז הנוכחי ב-2 משרדים שינהלו יחד את הפעילות הפרסומית של החברה, לרבות תחום הדיגיטל. כל זוכה במכרז ישמש במהלך תקופת ההתקשרות כמשרד הפרסום הראשי של המפעל, במגזר הכללי, ויעניק למפעל שירותי פרסום על חלקו בתקציב - לוטו או חיש גד. 
תקופת ההתקשרות הראשונית עם המשרד הזוכה תוגדר כתקופת ניסיון בת 12 חודשים עם אופציה להארכת ההתקשרות לתקופות נוספות של 24 חודשים (שנתיים) או כל חלק מהם בכל פעם, עד ל- 48 חודשים (4 שנים) נוספים סה"כ מעבר לתקופת ההתקשרות הראשונית.
על פי תנאי הסף להתמודדות במכרז, רוב משרדי הפרסום ברשימת 20 הגדולים של הענף לא יוכלו להשתתף בו. מפעל הפיס דורש מחזור הכנסות בפועל (לא לפי דו"ח יפעת) מטיפול בתקציבי פרסום של לקוחותיו במהלך שנת 2015 או במהלך שנת 2016 בהיקף של לפחות 150 מיליון שקל (כולל מע"מ), ברוטו לפני החזרים, לא כולל מגזר ערבי, חרדי ורוסי (למעט ערוץ 9).
דהיינו, המשרדים היחידים שיוכלו להתמודד על התקציב לפי תנאים אלו הם מקאן תל אביב, אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO וראובני פרידן. יהושע TBWA וגליקמן שמיר סמסונוב המטפלים בתקציבי הטוטו מנועים מלהשתתף במכרז ושאר המשרדים אינם מחזיקים מחזור שנתי שמגיע ל-150 מיליון שקלים. 
בנוסף נדרש כי במהלך לפחות שנתיים מבין השנים 2013-2016 המשרד המתמודד שימש כמשרד הפרסום הראשי של לפחות לקוח אחד בעל תקציב פרסום שנתי בפועל (לא לפי דו"ח יפעת), בתקופה הנבחנת, בהיקף של לפחות 20 מיליון שקל (כולל מע"מ), ברוטו לפני החזרים. המכרז צפוי להיות מכרז דו שלבי שהמועד האחרון להגשת הצעות אליו הוא יום רביעי ה- 10.5.17. 
מעבר לכסף הגדול שיכול לשנות את מחזור החיים והמזומנים של כל משרד פרסום, העבודה עם מפעל הפיס מאפשרת למשרדים במה מרכזית לתצוגת תכלית קריאייטיבית שכן הוא מאפשר חופש פעולה גבוה יחסית לתקציב בסדר גודל שכזה, מה שבא לידי ביטוי בפועל בצילומים והפקות מושקעות מעבר לים וחשיפה גבוהה באמצעי המדיה האהוב על משרדי הפרסום - טלוויזיה. לא מפתיע אם כן, שכמה ממהלכי הפרסום המוצלחים ביותר בשנים האחרונות היו שייכים למפעל הפיס ונרשמו על אדלר וגיתם.
יצוין כי בשנה האחרונה דובר רבות על כוונת משרד האוצר להצר את צעדיו של מפעל הפיס ולמתן את תקציבי הענק המוזרמים לפרסום. במסגרת זו אף הוחלט במפעל הפיס להוריד מהאוויר את קמפיין הרדיו המוכר ביותר של המפעל - הטלפון מאראלה - שבו מבשרת עובדת מפעל הפיס למנויי הפיס על זכייתם. כמו כן לפני כשנה עברה בקריאה טרומית ההצעה להגביל את פרסומות ההימורים. על פי מנסחי החוק "במדינות רבות בעולם מקובל להסדיר ולהגביל פרסומות ושיווק של הימורים חוקיים באמצעות חקיקה. שיווק הימורים באופן שמציג את הפעולה כמסלול לשינוי מסלול חיים של אדם מייצר מצג שווא אשלייתי שמעודד אנשים להמר בצורה חסרת אחריות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה