שיווק ופרסום

מבריק: היינץ "מאשרת" לדון דרייפר קמפיין שנדחה ב'מד מן'

50 שנה לאחר שנדחה כיוון הקריאייטיב אותו הציע דון דרייפר בעונה ה-6, המותג "מאשר" את הקמפיין ויעלה איתו כפי שרצה דרייפר. והקרדיט? ל"סטרלינג, קופר, דרייפר, פרייס"
משה בנימין |  2
דון דרייפר. תעבירו את ההינץ (צילום צילום מסך יוטיוב)
מותג הקטשופ הבינלאומי היינץ יכול לסדר לדון דרייפר אריה בפסטיבל קאן, באמצעות אחד ממהלכי הפרסום/PR המבריקים בשוק העולמי. 50 שנה לאחר שקמפיין של דון דרייפר, הפרסומאי שהפך לאגדה (פיקטיבית) באמצעות סדרת הטלוויזיה מד מן נדחה על ידי נציגי היינץ, המותג "מאשר" את המהלך בחיים האמיתיים, בשנת 2017 ויעלה אותו לאוויר.
צופיה האדוקים של תכנית הטלוויזיה מד מן , שגוללה את הנעשה במשרדי הפרסום המובילים של ארה"ב משנות ה-50 ואילך, שמה את הפרסומאים על קסמם ומגרעותיהם במרכז הבמה והציגה לעולם את דמותו של דון דרייפר זוכרים בוודאי את הסצינה המדוברת (מהעונה ה-6) שבה דרייפר מציג את הכיוון הקריאייטיבי בפני נציגי היינץ. 

 

דרייפר, במה שכנראה הקדים את זמנו עבור שנות ה-60, הציג בפני אנשי היינץ רעיון שכולל סדרת מודעות עבור המותג אך ללא הופעת בקבוק הקטשופ עצמו, או אפילו המילה קטשופ. דרייפר הציע להציג תמונות של סוגי מאכלים שקטשופ נחשב לתוספת קלאסית עבורם כגון צ'יפס והמבורגר בתוספת שורת קופי שאומרת: Pass the Heinz - תעביר את ההיינץ. מרתק ככל שהיה (הרעיון), שהוסבר על ידי דרייפר ככניסה לתוך עולם הדמיון של הלקוחות "שם אין מגבלות תקציב או מקום" - הכיוון נראה נועז מדי לאנשי היינץ בתקופה שבה המוצר היה לא רק המלך, אלא הדיקטטור שמקבל את מלוא תשומת הלב, ולא אושר בסופו של דבר.
כאן נכנסה לתמונה חברת היינץ האמיתית שמשווקת את הקטשופ המפורסם בכל העולם. יחד עם משרד הפרסום שלה - DAVID - החליטה החברה לצאת עם הקמפיין לאחר שקיבלה את ברכת הדרך מיוצר הסדרה והתסריטאי הראשי מת'יו ווינר. הקמפיין יעלה במודעות בעיתונות, באופן זהה למה שדימה דרייפר בעיני רוחו, וכן יעלה בשילוט חוצות בניו יורק.


גם לשאלה המתבקשת ביותר "מי יהיה חתום על הקרדיט" יש תשובה ברורה: המשרד של דון דרייפר, יחד עם סוכנות DAVID. ברשימת הקרדיטים שעוצבה בסגנון וינטאג' כאילו הודפסה במכונת הדפסה ישנה, חתום על הקמפיין משרד הפרסום "סטרלינג - קופר- דרייפר - פרייס". באותו האופן, על הקריאייטיב חתום "דון דרייפר" וכך הלאה לארט דיירקשן, עיצוב וכו' עם שמות של עובדי המשרד מהתכנית. 

קרדיטים

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגאונות פה היא בפוטנציאל ה-PR
    ארז מיטל 03/2017/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקמפיין מתוכנן לעלות במתכונת מצומצמת בעיתונות או אולי קצת שילוט חוצות. כלומר, היינץ לא שופכת כאן כסף גדול על מהלך גלובאלי או משנה אסטרטגיה תקשורתית. היא מעלה נקודתית קמפיין שהוצע ב"מד-מן" בכסף קטן, אבל היח"צ שהיא תקבל חינם כתוצאה מהמחווה להצעה של דון דרייפר - יעשו לה שירות גדול בהרבה מהקמפיין עצמו. וכאן הגאונות.
    סגור
  • 1.
    מבריק - אין מילה אחרת
    רן 03/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל למה הם עשו את זה רק עכשיו ולא לפני 3-4 שנים כשהפרק שודר? זה היה צריך להיות מהלך בלייב. הקרדיט שהם נתנו לדון דרייפר ולמשרד סטרלינג קופר דרייפר הוא לא פחות מגאוני
    סגור