שיווק ופרסום

הנעה לפעולה פייסבוק סטייל: אמריקן אקס' מתגמלת משקיענים

איך עוקפים את מגבלות הסאונד של סרטוני פייסבוק כשבאים לקדם הופעת מוסיקה - בלי מוסיקה? באומן בר ריבנאי ואמריקן אקספרס עם פתרון חביב שטומן בחובו ניסיון להפוך את החסרון ליתרון
משה בנימין |  1
גאנס אנד רוזס. אמריקן אקספרס (צילום יח"צ)
הסטטיסטיקה המדויקת אמנם לא ידועה לנו, אבל מה שבטוח, רוב הגולשים אינם צופים בסרטוני פייסבוק עם סאונד, שאינו מושמע באופן אוטומטי, מה שהופך לבעיה גדולה עבור מפרסמים שמנסים לקדם פרסומות על גבי הפיד. זו גם הסיבה שכמעט כל הפרסומות נפתחות בהוראה/בקשה "לפתוח רמקולים". עכשיו קחו את הבעיה הזו ונסו להבין איך עוקפים אותה בקמפיין שמקדם הופעת מוסיקה - בלי מוסיקה. לא קל.
עם האתגר הזה, עבור אמריקן אקספרס, נדרש באומן בר ריבנאי להתמודד, והפתרון קל וחביב למדי. חברת האשראי מציעה ללקוחותיה מחיר מבצע לכרטיסי הגולדן רינג בהופעה של להקת 'גאנס אנד רוזס', ובמשרד הפרסום הלכו על קמפיין שמתגמל את "המשקיענים". סרטון פייסבוק שרץ בפיד דרך העמוד של אמריקן אקספרס, מציג קטעים מתוך הופעה של גאנס אנד רוזס ורק המקליקים על הסאונד זכו לשמוע את הקריין מודה להם על שבחרו לצפות בסרטון עם סאונד - והתגמול? 50 הראשונים שישלחו לאמריקן אקספרס הודעה בעמוד הפייסבוק עם שם הסולן יזכו לכרטיס. 

 

לא מדובר אמנם במהלך פורץ דרך מסוג כלשהו, אבל כן בניסיון ראשון של משרד פרסום להפוך את החיסרון ליתרון ולמצוא בתוך מגבלת הסאונד איזשהו מרכיב של הנעה לפעולה. חבל רק שתוחלת החיים של המהלך היא ביחס ישר לכמות הכרטיסים, משמע, ברגע ש-50 הכרטיסים חולקו וגולשי העמוד גם הזדרזו לסמן טריטוריה וכתבו בשרשור התגובות "שלחתי" - המהלך מבחינת איינגייג'מנט הגיע לסיומו. 

קרדיטים
מנהל קריאייטיב ראשי: עידן רגב
מנהל קריאייטיב: ירון פרל
קופי: אדי גרצמן
סמנכלית לקוחות: מאיה סולומון
סופרווייזר: רני ברכה
תקציבאית: מור אהרון
סמנכלית הפקה: דורית גווילי
מפיקה: אודליה נחמיאס
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קריאייטיב שלא שרים אותו?!?!?!?! (ל"ת)
    אין מצב 03/2017/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור