שיווק ופרסום

דם של נשא HIV על פוסטר: הוועד למלחמה באיידס בקמפיין מיובא מברזיל

קמפיין של הוועד למלחמה באיידס מייבא את הקמפיין הייחודי שנעשה בברזיל לפני כשנה. על פוסטר שהוצב ברחבי העיר טופטפה טיפת דם של נשא HIV עם הכיתוב: "בשלב זה אתה וודאי תופס ממני מרחק, תוהה האם אני מסוכן לך. אני לא. מותר לך לגעת"
משה בנימין | 
פוסטר נשא HIV (צילום Bold)
הוועד למלחמה באיידס עלה הבוקר (יום חמישי) בקמפיין חדש תחת השם "מותר לך לגעת" המתעד את תגובותיהם של עוברים ושבים ברחוב לפוסטר שעליו נכתב: "אני פוסטר נשא HIV" ובמרכזו טיפת דם אמתית של אדם החי עם HIV.
הבוקר הופיעו כ-500 פוסטרים ברחבי תל אביב, כשהכיתוב המלא הוא: "אני פוסטר נשא HIV. המידות שלי הן 50X70 ס"מ. הודפסתי על דף לבן נטול עץ, והמשקל שלי הוא 110 גרם. אני בדיוק כמו כל פוסטר אחר, פרט לדבר אחד: אני נשא HIV. אני מכיל טיפה של דם הנושאת את הוירוס. בשלב זה אתה וודאי תופס ממני מרחק, תוהה האם אני מסוכן לך. אני לא. מותר לך לגעת".
 
תליית הפוסטרים ותגובות העוברים והשבים תועדו לסרטון שעולה הבוקר ברשתות החברתיות תחת השם "מותר לך לגעת" שמטרתו יצירת שיח סביב הסטיגמה השלילית ממנה סובלים אנשים החיים עם HIV. ניסוי דומה נערך גם בירושלים.
הרעיון לקמפיין הפרובוקטיבי מבוסס על קמפיין דומה שעלה בברזיל בשנה שעברה ברשתות החברתיות, הפך לויראלי, גרר תגובות רבות ועורר שיח נרחב. קמפיין דומה נוסף עלה באוסטריה ובו הודפסו למעלה מ-3000 עותקים של מגזין, כאשר שער כל מגזין הודפס באמצעות דם של אדם החי עם HIV והפך אף הוא למתוקשר מאוד, זכה בפרסים ובדיון רחב בשיח הציבורי. את הקמפיין יצרו הוועד למלחמה באיידס יחד עם סטודיו BOLD תל אביב.
רכז שירותים חברתיים ותלונות אפליה‎ בוועד למלחמה באיידס, עמית תורג'מן: "גם ב-2017 רוב הציבור שומע "נשא HIV" ומדמיין פצעים על העור, חולי ומוות, וחושב שאפשר להידבק מסכין גילוח, מפצע או חתך בפה (אי אפשר). כאשר אנשים יגעו בפוסטרים שתלויים ברחבי העיר הם יגעו בחיים של אלפי גברים ונשים שחיים בישראל אשר מפחדים מדחייה וסובלים מסטיגמה ישנה. מטרת הקמפיין החדש היא להציג אמת פשוטה ולומר בקול ברור: מותר לכם לגעת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה