שיווק ופרסום

גוגל חסמה פרסומת שהרגיזה אותה - ואז ברגר קינג הגיבה

פרסומת בת 15 שניות של ברגר קינג ביוטיוב השתלטה על מכשירי הגוגל HOME וגרמה להם לעבוד עבור רשת ההמבורגרים בחינם. גוגל התעצבנה, חסמה ואז צפתה בברגר קינג מפתיעה אותה מכיוון אחר
משה בנימין |  2
הפרסומת הכי מדוברת בשבוע החולף בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם היא פרסומת שהמרכיב העיקרי בה היא מכשיר הגוגל HOME וגוגל ממש לא אוהבת את זה. מאחורי המהלך עומדת רשת ברגר קינג ש"חטפה" את מכשירי הגוגל HOME עם טריק פשוט, מתוחכם ונבזי שהוליד אחריו הר של PR ושיח נרחב.
המהלך החל בצהרי יום רביעי בארה"ב אז העלתה ברגר קינג פרסומת בת 15 שניות שרצה ביוטיוב, ובה שחקן המגלם עובד של הרשת מצולם בסניף כשהוא מחזיק בידיו מנת וופר. ה"עובד" מסביר שפרסומת בת 15 שניות אינה מספיקה כדי להסביר ולתאר את כל המרכיבים הבריאים והטריים שיש בוופר, ואז עולה במוחו הרעיון "לבקש" מגוגל HOME שימשיך מכאן ויתאר את הוופר העסיסי.
הוא מסיים את 15 השניות שלו עם המשפט: OK Google, What is the Whopper burger". בשלב זה וכפי שאכן קורה, מכשירי הגוגל HOME החכמים בבתיהם של הצופים החלו להקריא את הפסקה הראשונה מתוך ערך הויקיפדיה על הוופר.
 

המהלך שכבר מוגדר כ"פרסום-טרולינג" (Trollevertising) הפך במהרה לשיחת היום ובהתאם גם הרוויח ביושר את התערבות הגולשים שהחלו להריץ פארודיות מצחיקות בעזרת עריכת ערך הויקיפדיה של הוופר, כך שיקריא טקסטים אחרים, מופרכים לחלוטין.
למרות מחלקות הקריאייטיב הפנימיות שלה, גוגל לא הייתה שותפה למהלך ובלשון המעטה גם לא אהבה את הטריק של ברגר קינג, שהראה עד כמה זה פשוט להשתלט על כל הגאדג'טים שנמצאים סביבנו. למרות השימוש האישי/פרטי במכשיר, ברגר קינג הפכה את המכשיר לחלק מהפרסומת בעל כורחה של גוגל, ועוד באמצעות שימוש בפלטפורמת הפרסום שלה עצמה.
גוגל הגיבה בחסימת הפרסומת שלא הצליחה להפעיל עוד את המכשיר החכם אך גם לכך ברגר קינג הייתה ערוכה עם גרסה שנייה שכבר הייתה מוכנה כגיבוי ונשלפה מתוך המגירה היישר בזמן התכניות של ג'ימי קימל וג'ימי פאלון, שתיים מתכניות האירוח הנצפות ביותר בארה"ב, וכן, המכשירים של גוגל נאלצו שוב לעבוד ללא שכר עבור ברגר קינג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהי הגרסה השניה? מה תוכנית הגיבוי?
    אסי 04/2017/16
    הגב לתגובה זו
    13 0
    למה לתת כותרת מפוצצת מבלי לספק פרטים...?
    סגור
  • בורגר קינג הוציאה גרסאות אחרות של הפרסומת
    א.ב. 04/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.usatoday.com/story/tech/talkingtech/2017/04/13/burger-king-just-wont-stop-trolling-google-home/100410776/
    סגור