שיווק ופרסום

נשק יום הדין: פייסבוק הגיבה - ומחקה את עמוד המזבלה

הרשת הפעילה נגד דורי בן ישראל את הסנקציה הקשה מכל ומחקה אתמול את עמוד הפייסבוק שלו. פייסבוק: "אנו נוקטים פעולה כאשר מישהו מנסה להשתמש בפייסבוק כדי לחשוף מידע אישי ללא רשות"
משה בנימין |  4
עמוד הפייסבוק של המזבלה נמחק (צילום צילום מסך)
פייסבוק ישראל עולה מדרגה בקרב מול הבלוגר דורי בן ישראל, בעליו של בלוג הפרסום המזבלה. לאחר שהגדירה את אתר המזבלה כ"זדוני" וחסמה את האפשרות להגיע אליו באמצעות לינקים מהפייסבוק, הנציגות המקומית של הרשת החברתית הגדולה בעולם הורידה אתמול (שבת) את השאלטר על עמוד הפייסבוק המצליח של המזבלה ומחקה אותו מן האוויר.
אתמול (שבת) ב-16:00 פרסם בן ישראל פוסט בעמוד הפייסבוק האישי שלו ובו כתב: "פייסבוק מחקה בשעה האחרונה את העמוד הראשי של המזבלה שמנה למעלה מ-43 אלף איש. רציתם מלחמה? קיבלתם. שכל זוטר ובכיר בפייסבוק ידע, אין יותר דורי נחמד ומתחשב". כמנהגו לאורך המאבק בפייסבוק, בן ישראל לא נצר את לשונו וכתב עוד: "פייסבוק חושבים שאשתוק, אבל מחכה להם טעות מרה. מעתה ארים את קולי עד שכל היסודות הרקובים שפייסבוק ישראל מושתת עליהם, יקרסו...".
בעמוד פייסבוק אלטרנטיבי בשם 'מזבלה - חדשות ברנז'ה' שכעת מהווה את ברירת המחדל של בן ישראל (במהלך מתוכנן מראש) הוא כותב: "11.5 שנות כתיבה, 10 שנים בפייסבוק, 44 אלף עוקבים, 1.1 מיליון חשיפות בחודש, 0 הפרות זכויות ותקנון. הכול נמחק היום בשושו בקליק אחד, רק כי תאגיד ענק שמרוויח מאות מיליארדי דולרים בשנה, מפחד מבלוג שאין בו אפילו פרסומת אחת. הם מפחדים, ובצדק."
עוד כתב בן ישראל: "פייסבוק כתאגיד, הוא תאגיד טיפש שלא חושב מחוץ לקופסא וזה תמיד מפתיע אותי מחדש. נראה מחר מה יקרה כשב'הרצוג פוקס נאמן’ יתעוררו ויגלו שמחיקת העמוד היא חבלה בראיות במשפט שלי נגד פייסבוק. והטיפשים האלו הם שהגישו לבית המשפט את מרבית הסטטוסים והתכנים משם כראיות".
כמו כן הוא פרסם כי יצא לביתה של מנכ"לית פייסבוק, עדי סופר תאני, בסביון כדי להביע את מחאתו באופן אקטיבי, בהפגנת יחיד מאולתרת מחוץ לביתה.

כאמור, הצדדים נמצאים כעת בעיצומו של מאבק משפטי לאחר שהבלוגר תבע את פייסבוק ישראל בעקבות הגדרת האתר שלו כ"זדוני" ומנעה ממנו את האפשרות להזרים טראפיק של גולשים אל האתר מתוך הפייסבוק.
מזה תקופה ארוכה מבקר בן ישראל את פייסבוק באופן עקבי. עיקר טענותיו מופנים לניצול הלא הוגן של כוחה, לדבריו, כשהיא מאפשרת פרסומם של תכנים מסיתים כנגד מדינת ישראל ברשת הפייסבוק ומפלה לרעה את הגולשים מישראל. במסגרת זו עלה לאוויר אתר שבו פורסמו פרטים של בכירי פייסבוק מה שהוביל לחסימתו של בן ישראל מהפייסבוק למשך 30 ימים. מנקודה זו ואילך המאבק בין הבלוגר לפייסבוק הסלים באופן רציף ועקבי.
במקביל הפך בן ישראל את הקרב בפייסבוק לפרסונלי כתגובת נגד לרדיפתו, כך לדבריו, על ידי פייסבוק ומשרד היח"צ המלווה אותה - שלום תל אביב והעומד בראשו יועץ התקשורת זמיר דחב"ש. בן ישאל יצא בחודשים האחרונים באופן ישיר כנגד מנ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני כמו גם נגד דחב"ש שהגיש נגדו תביעה שהתבררה בבית משפט, ולבסוף משך אותה.
מפייסבוק ישראל נמסר בתגובה: "יש לנו מדיניות ברורה ואנו נוקטים פעולה כאשר מישהו מנסה להשתמש בפייסבוק כדי לחשוף מידע אישי ללא רשות. אנו עושים זאת בצורה הוגנת ומאוזנת, ללא התחשבות באנשים או בארגונים המעורבים בכך. הרוב המכריע של האנשים המשתמשים בפייסבוק בישראל עושה זאת בדרכים חיוביות מאוד מדי יום".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הוא לא חשף שום פרטים
    שי 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הם חשפו אותם בעצמם, הוא רק ריכז את המידע.
    סגור
  • 3.
    מי זה בכלל? חוץ מהאתר העלוב שלו, מה הוא עשה בחיים? (ל"ת)
    חמי 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    חזק ואמץ דורי! גם דויד הפיל בסוף את גוליית (ל"ת)
    רעות 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    נו באמת...נשק יום הדין?
    אייל 05/2017/28
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בואו נמשיך לצאת מפרופורציות. בסה״כ חברה עסקית אגרסיבית ומולה משתמש שהחליט לצאת לקרב אבוד מראש.
    סגור