שיווק ופרסום

הכסף לפח: פאדיחות פרסום מביכות של מותגים בינלאומיים

לא רק פיצה האט בישראל. כמעט על בסיס שבועי, ניתן לראות כיצד מותגים בינלאומיים באים עם כוונות טובות ונכשלים בענק, אם בגלל נאיביות ואם מסיבות של ציניות למטרות מסחריות שעליה הקהל לא מוכן להבליג 
משה בנימין | 
Walkers crisps (צילום יח"צ/ צילום מסך)
אירוע הפרסום השנוי במחלוקת האחרון שהיה בישראל שמור למותג הבינלאומי פיצה האט, לאחר הניסיון להשתעשע בטייק אוף עם הצילום שחשף כיצד מרואן ברגותי שובר את שביתת הרעב בתאו כשהוא מנשנש טורטית בסתר.
הפרשה הזו התחילה כדאחקת סושיאל קטנה והפכה במהרה לאירוע בינלאומי עד שהסתיימה בבום גדול עם פיטוריו של משרד הפרסום Grass Pink. בסך הכל, לאחר שהרוחות נרגעו, המהלך של 'פיצה האט' נכנס לרשימה עולמית ארוכה של משרדי פרסום ומותגים עם כוונות טובות ופספוסים ענקיים, שכושלים בבמה המרכזית ומפסידים מיליוני דולרים בין לילה, וזה עוד לפני שהזכרנו את הפגיעה התדמיתית. 
אחד האחרונים שעשה זאת והפך לבדיחה בבריטניה הוא מותג הצי'פס Walker's Crisps עם הפרזנטור גארי ליניקר, מגדולי שחקני הכדורגל באנגליה (לשעבר) ובכדורגל האירופאי בכלל. המותג יצא במהלך סושיאל (שוב סושיאל...?) בטוויטר שבו הוזמנו הגולשים הבריטים להעלות תמונות סלפי שלהם עם האשטג של המותג, ואלו ישולבו בסרטון "גל אוהדים" שיוקרן על המסכים במשחק הגמר של הליגה האירופאית בין מנצ'סטר יונייטד לאייאקס, בנוסף להגרלת כרטיסים למשחק. 
התמונות שהועלו לרשת שולבו בסרטונים שבהם נראה גארי ליניקר מחזיק בידיו מסגרת שלתוכה התמונה שובצה באופן אוטומטי. התוצאה של המהלך הייתה רחוקה ממה שחשבו מוחות הקריאייטיב התמימים של Walker's. היא היתה הזויה, משעשעת ומביכה משום שהגולשים הבריטיים החליטו להטריל את המותג ושלחו אליו תמונות של רוצחים סדרתיים, כגון הארולד שיפמן או דיקטטורים ידועים לשמצה כגון סטאלין. לקח לחברה קצת זמן להבין מה קורה, לא לפני שהיא הפכה לבדיחה של הרשת עם עשרות ציוצים ושיתופים בטוויטר. 
 
מותג הצ'יפס הבריטי עשה 2 טעויות גדולות שהובילו אותו לכישלון הענק. קודם כל, כפי שזה נראה, הסתמכות על מערכת ממוחשבת שעובדת על "טייס אוטומטי" בלי שיד אדם תפלטר את מה שנלווה להאשטג. הטעות השנייה היתה האמונה בגולשים. למרות מה שאומרים על חוש ההומור הבריטי, גם בממלכה כמו בכל העולם יש גולשים שמחפשים הזדמנויות לצחוק, לשקר ולטמון מלכודות למותגי על ציניים שמרימים מהלכי סלפי כאילו מדובר בשנת 2008.
מקדונלד'ס: שיא הציניות המסחרית
עם זאת, את פרס הציניות במסווה של סיפור מרגש גורפת מקדונלד'ס עבור הקמפיין האחרון שלה באנגליה. החברה עלתה עם פרסומת Dead Dad שבה מסופר על ילד שלא הכיר את אביו שנפטר כשהיה קטן, ובניסיון לחפש תכונות דומות שחלקו במשותף, הקציצה של מקדונלד'ס הופכת לבסוף לזו שמחברת בין השניים.
 
לא במפתיע הפרסומת גרפה גל של תלונות הן מצד אמהות לילדים שאביהם נפטר והן מצד הציבור הרחב שהפנה תלונות לגוף המפקח על הפרסום באנגליה. החברה בתגובה לא היססה והייתה קשובה לרחשי הלב של הציבור - הפרסומת הוסרה במיידי ומנהלי המותג התנצלו ואמרו "מעולם לא התכוונו לצער מישהו. אנחנו מצטערים על כך שפרסומת שלנו גרמה לאכזבה בקרב האנשים החשובים לנו מכל - הלקוחות". משפט נוסף ומעניין שבחרה החברה להכניס לתגובה היה: "אנחנו נבחן את התהליך הקריאייטיבי שלנו כדי להבטיח שמקרים כאלו לא יישנו".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה