שיווק ופרסום

ניצח 6 משרדים: תקציב הפרסום של הרכבת ליהושע

יהושע TBWA גייס לעזרתו את סוכנות הפרסום TBWA פאריס, מקבוצת TBWA העולמית שמטפל מזה כ-20 שנה בתקציב הפרסום של חברת SNCF, חברת הרכבות הלאומית הגדולה באירופה
משה בנימין |  5
רמי יהושע (צילום יח"צ)
חצי שנה לאחר תום מועד ההגשות, רכבת ישראל סיימה השבוע את המכרז על תקציב הפרסום כשהזוכה הוא משרד הפרסום יהושע TBWA שגבר בדרך על 7 משרדי פרסום. בין המתמודדים הנוספים היו באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי, LEAD, גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, וזרמון גרופ.
תקופת ההתקשרות עם הזוכה במכרז הנוכחי תהיה לשנה, עם אופציה להארכה מקסימלית ל-24 חודשים בלבד. במסמכי המכרז ציינה הרכבת כי עם פתיחת המעטפות ייבחן נסיון העבר שלה, במידה וקיים, עם המשרדים המתמודדים. סעיף זה שולב במכרז על רקע היסטוריה רצופת משברים של הרכבת עם ספקי הפרסום שלה, כולל סערות תקשורתיות בזמן מכרזים. 
בין תנאי הסף שדרשה הרכבת: ניסיון של 5 שנים כמשרד פרסום בעל היבטים אסטרטגיים וקריאייטיביים, מחזור של לפחות 100 מיליון שקל על פי מחירי יפעת בקרת פרסום ב-2015, לקוח אחד לפחות בהיקף של 45 מיליון שקלים לפי מחירי יפעת ותקציב דיגיטל של לפחות 100 מיליון שקלים, גם כן לפי מחירי יפעת. כמו כן נדרש היקף עבודה של לפחות 2 מיליון שקל במצטבר בגוגל ופייסבוק ב-2015.
לאייס נודע כי יהושע TBWA הגיע למכרז לאחר עבודה יסודית שבמסגרתה גייס לעזרתו את סוכנות הפרסום TBWA פאריס. משרד הפרסום הצרפתי מקבוצת TBWA העולמית מטפל מזה כ-20 שנה בתקציב הפרסום של חברת SNCF, חברת הרכבות הלאומית הגדולה באירופה. הרכבת בחנה את ההצעות לפי חלוקת ניקוד שווה של 50% להצעת המחיר ו-50% להצעת האיכות. 
לפני שנה ו-3 חודשים יהושע TBWA זכה גם במכרז הסושיאל והדיגיטל של רכבת ישראל תחת ניהולו של עידן אלרום. אז היה מדובר בשינוי מדיניות של יהושע שעד לאותה נקודה טיפל בדיגיטל וסושיאל של לקוחות המשרד בלבד. כעת כאמור, המשרד מחזיק בידיו את כל פעילות הפרסום של רכבת ישראל שעומדת על מיליוני שקלים מדי שנה. על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2015 עמד תקציב הרכבת על כ-50 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-15 מיליון שקלים, ב-2016 ירד התקציב לכ-10 מיליון שקלים. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שיהיו חזקים
    שסק 06/2017/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרכבת היא אחד הלקוחות הנוראיים בישראל
    סגור
  • 4.
    מתחילים לחשוב על משחקי מילים
    ניר 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעכשיו
    סגור
  • 3.
    סוכנות פח
    ניו יורק 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    TBWA בעולם נחשבת לסוכנות המעזה, הבועטת, המעניינת. רק פה יהושע עושים קריאייטיב עייף וזקן.
    סגור
  • 2.
    החלט מגיע (ל"ת)
    חן 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    מגיע להם
    המשרד 06/2017/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל הכבוד ברכות
    סגור