שיווק ופרסום

מניית WPP רשמה את הנפילה הגדולה ביותר מזה 20 שנה

רשת הפרסום הגדולה בעולם דיווחה על תחזית צמיחה של 0-1%, נמוך אפילו מהתחזית שפרסמה במארס 2017.  הנפילה מושכת עמה מטה את מניות התקשורת באירופה

משה בנימין | 
מרטין סורל (צילום Sebastian Derungs)
רשת הפרסום הגדולה בעולם WPP הבריטית, הפועלת כמעט בכל נקודה בגלובוס, פרסמה תחזית רווח נמוכה מהצפוי והמניה שלה סופגת בהתאם. המנייה רשמה נפילה של יותר מ-10% בבורסת לונדון ובשיאה נרשמה הירידה הגדולה ביותר במחיר המניה מזה 20 שנה. לאחר שהחברה שבראשה עומד מרטין סורל דיווחה כי היא צופה צמיחה שנתית מינימלית שתנוע בין 0 ל-1%.
המשקולת העיקרית שמושכת את תחזיות WPP מטה מגיעה משוק ה-FMCG, מוצר הצריכה. בחברה מדווחים כי היצרניות והמשווקות של מוצרי הצריכה המהוות נתח משמעותי, כשליש מעסקי הפרסום של WPP, הפחיתו בצורה ניכרת את תקציבי הפרסום. לדברי יו"ר החברה סורל, המפרסמים בשוק מוצרי הצריכה מתמודדים עם צמיחה נמוכה ושוק שנתון בסביבת אינפלציה נמוכה. כבר במארס 2017 סורל ו-WPP טלטלו את השוק כשהציבו את תחזית הצמיחה השנתית על 2%, משמש שתחזית הרווח האחרונה נמוכה אף יותר מהנתון הקודם. 
סורל אף התייחס לצמיחתה והשפעתה של חברת הענק אמאזון שהופכת לדומיננטית יותר ויותר בשוק הקמעונאות כשהיא עושה את צעדיה הראשונים בתחום באמצעות רכישת רשת הול פודס תמורת 13.7 מיליארד דולר. לדבריו, צמיחת אמאזון מהווה חומר למחשבה עבור החברות המסורתיות שצריכות לשאול את עצמן האם להילחם באמאזון או לשתף עימה פעולה ואם כן, יש לקחת בחשבון ששיתוף פעולה שכזה משאיר את הדאטה בידי אמאזון. 
ההשלכות של התנודות במניית WPP נראות בזמן אמת גם בשווקי אירופה כשהראשונות לשלם את המחיר הן מניות חברות התקשורת. WPP היא רוכשת המדיה הגדולה ביותר בעולם, מה שהופך אותה באופן טבעי לכזו שמצביעה על מגמות בשוק.  

תגיות WPP | מרטין סורל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה