שיווק ופרסום

הגברים מרוטשילד שטראסה: איך הייקים השפיעו על הפרסום בארץ

'ועכשיו לפרסומות' תציג עבודות של משרדי הפרסום שפעלו בארץ בתקופת אנשי העליה ה-5 ממרכז אירופה. על הפרק: אסם ובמבה, שטראוס, תנובה ופריגת
משה בנימין |  1
כרזת עבר מתקופת הפרסומאים הייקים (צילום יח"צ)
אסם עם המותג במבה, שטראוס, תנובה, פריגת, בירה-נשר, טקסטיל שמפו ועוד, כל אלו הם מותגים שמהלכי הפרסום הראשונים שלהם על אדמת ארץ ישראל יצאו תחת ידיהם של הפרסומאים הייקים, אנשי העליה החמישית. כרזות אלו ועוד יוצגו לציבור בתערוכה ייחודית במוזיאון הפתוח בתפן.
התערוכה 'ועכשיו לפרסומות' של האוצרת רותי אופק תפתח ב-9 באוקטובר, ביוזמת ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מרכז מורשת הייקים בתפן, במעמד התעשיין סטף ורטהיימר.  
התערוכה תציג את עבודותיהם של כמה ממשרדי הפרסום שהשפיעו על תרבות הצריכה והפרסום בישראל, כדוגמת פרסום או.קיי, פרסום צימט, פרסום רייצס, פרסום יעקבסון, הרמן יעקבי, פרסום מלניק, פרסום וליש ופרסום אטלינגר. משרדים אלו פעלו בשלבים הראשונים של פיתוח הארץ והתבססות הרגלי הצריכה של התושבים בה.
התערוכה מציעה נקודת מבט שמחברת בין הלך הרוח של אותה התקופה בישראל כפי שהוא משתקף בעבודות הפרסום, באמצעות הגרפיקה הייחודית והטקסטים אותם כתבו ושהביאו עמם תרבות אירופאית של צריכה.




לדברי חגית גדסי, מנהלת ארגון יוצאי מרכז אירופה, "הייקים, יוצאי ארצות מרכז אירופה, נתפסים אצל רבים מאתנו כדייקנים וחמורי סבר וזו הזדמנות לחשוף פן אחר שלהם שמחובר לסגנון ואסתטיקה. בני הדור השלישי והרביעי שהם ישראלים לכל דבר יכולים ללמוד איך דור הסבים והסבתות שלהם השפיע על גיבוש תרבות הצריכה והלייף סטייל הישראלית. בנוסף, סגנון הרטרו שזוכה לעדנה בשנים האחרונות בתחומי העיצוב המגוונים בא לידי ביטוי בתערוכה זו במלוא הדרו".
רותי אופק, אוצרת התערוכה, מנהלת ואוצרת ראשית המוזיאונים הפתוחים, אומרת כי "התערוכה מפנה זרקור לפעילויות ותרומת הייקים בישראל, לא רק בתחומי הכלכלה המוצהרים, כמו תעשייה, ספנות מסחר, רפואה  ועוד אלא מאירה את תחום הפרסום, לו תרמו רבות פרסומאים יוצאי המדינות הדוברות גרמנית שעלו לישראל. אותם פרסומאים, עסקו בארץ מוצאם בפרסום, תחום שפרח באירופה ולכן הגיעו כבר עם המידע וכלי העבודה המקצועיים, ופיתחו ענף זה גם בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא ייאמן שהיקים עוד עובדים
    מלכה 10/2017/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלניק אתה גאון
    סגור