שיווק ופרסום

המותג כלוחם חברתי: קמפיין מרגש של ברגר קינג נגד בריונות

הרשת הציבה מצלמות בסניף ברגר קינג ב-LA ושם בחנה את תגובות הלקוחות להתנכלות של נערים בנער אחר. כמה מהם קמו כדי להגן על הילד וכמה קמו כדי להגן על ההמבורגר שהזמינו?
משה בנימין | 
ברגר קינג (צילום יח"צ/ צילום מסך)
ברגר קינג הוא מסוג המותגים, המגה המותגים אם תרצו, שקשה להחמיא להם מבלי לנוע באי נוחות בכסא. איך אפשר להלל מותג שתרם רבות לעליית קרנו של הג'אנק פוד בעולם המערבי ולא להרגיש עקצוץ קל. ועדיין, המותג מוסיף לעצמו נקודות זכות מדי פעם בפעם כשהוא רותם את כוחו, כספו ומעמדו הבינלאומי לטובת שינוי חברתי מבורך.
קמפיין חדש של המותג שעלה לאחרונה מעלה לדיון שני נושאים ששזורים אחד בשני: תופעת הבריונות בקרב ילדים ונוער ומנגד תופעת ההתעלמות והאדישות כלפי מקרים שכאלו. בברגר קינג החליטו לביים ניסוי חברתי באחד הסניפים בעזרת שחקנים, כאשר הלקוחות אינם מודעים למתרחש סביבם ולעובדה שהכל מצולם ולכן מתנהגים כפי שהיו נוהגים באופן טבעי ובדרך כלל.
הרשת הציבה מצלמות בסניף ברגר קינג ב-LA ושם בחנה את תגובות הלקוחות להתנכלות של נערים בנער אחר. הנערים, כולם שחקנים, הציקו לילד שהיה לבדו, תחילה באופן מילולי ולאחר מכן תוך שימוש באלימות פיזית והשחתה של האוכל אותו אכל, וכל זאת לצד שאר הלקוחות בסניף שהביטו במתרחש בפנים מודאגות.  
 
הטוויסט המקורי שהוסיפה הרשת לניסוי החברתי שבדק את תגובות הלקוחות היה באמצעות מפגן התעללות נוסף, במנת המבורגר שהזמינו הלקוחות. בעוד הנערים מטרידים את הילד חסר האונים, עובדי הסניף היכו נמרצות את ההזמנה של הלקוחות, הרסו את הלחמנייה והגישו ללקוחות מנה מפורקת שלא ראויה למאכל אדם.
"הבריונות" שהופגנה כלפי ההמבורגר נועדה להציג את החברה כיום במערומיה, את העובדה ש-95% מהלקוחות התלוננו על ההמבורגר המושחת ולכאורה קמו כדי להגן עליו ואילו רק 12% בלבד הטריחו את עצמם לקום ולהגן על הילד שהוטרד לעיני כולם בסניף מרכזי. המהלך של ברגר קינג הוא במסגרת "חודש ההתנגדות לבריונות" שמצוין בארה"ב.
תגיות ברגר קינג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה