שיווק ופרסום

64% מהציבור: "אשכנזים" מופיעים הכי הרבה בפרסומות

סקר מטעם התואר הראשון בפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו מגלה עוד כי חמישית מהישראלים חושבים שהפרסומות בישראל גזעניות, שוביניסטיות ומפלות
משה בנימין | 
מתוך פרסומת לקופת חולים לאומית (צילום יח"צ/ צילום מסך)
סקר "מגזר ועדה בפרסום" שנערך בספטמבר 2017 מגלה כי חמישית מהישראלים חושבים ש"הפרסומות בישראל גזעניות, שוביניסטיות ומפלות". על פי הסקר שנעשה מטעם התואר הראשון בפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו, כשליש מהישראלים מסכימים עם אמירה זו במידה בינונית וכ-44% אינם מסכימים. 
לדברי ד"ר מיכל שפירא, ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו: "הסקר מעיד כי הציבור הישראלי אינו מייחס ברובו גזענות לפרסומות אבל הוא כן מודע לכך שהדמות האשכנזית הטיפוסית היא הדמות המובילה המיוצגת בהיקף הרחב ביותר בפרסומות. כמו כן, נראה שהציבור היום מפתח רגישות רב תרבותית והוא פתוח לראות יותר ויותר מגזרים בפרסומות- בשורה נפלאה ומעודדת להמשך".


לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום והבצפר של חברות הפרסום, "תוצאות הסקר אינן מפתיעות. זה אחד הגורמים שהביא אותנו, ביחד עם איגוד השיווק ובית הנשיא להשיק יחדיו את האמנה למגוון הישראליות בפרסום. כפרסומאים וכאלו המכשירים את הדור הבא של הפרסומאים, נרתמנו לתהליך ונמשיך ונפעל בכל המישורים הקיימים, החל מהוקרת אלו אשר יביאו לידי ביטוי את עקרונות האמנה בתחרויות הפרסום, מדובר בשינוי עמדות שהוא תהליך מתמשך, ושיש להשקיע בו מאמץ לאורך זמן". 
עוד מגלה הסקר כי 64% מהנשאלים המייצגים את הציבור בישראל חושבים שדמות האשכנזי מופיעה הכי הרבה בפרסומות בישראל. מנגד המגזר העדתי שלדעת הישראלים מופיע הכי מעט בפרסומות הוא האתיופי. 

עוד מגלה הסקר כי חמישית, 22% מהישראלים חושבים שפרזנטור בעל חזות אשכנזית אמין יותר בהשוואה למגזרים אחרים. עם זאת כשני שליש, 66% מהציבור ציינו כי אין לכל משמעות וכל המגזרים נתפסים בעיניהם כאמינים במידה שווה. נשים ובני 35+ ציינו בשיעורים גבוהים יותר כי העניין אינו משנה להם, גברים ציינו בשיעורים גבוהים יותר את המגזר האשכנזי ומסורתיים ציינו בשיעורים גבוהים יותר את המגזר המזרחי.
תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק: "ממצאי הסקר הם ללא ספק מטרידים גם אם לא מפתיעים. הטמעת המגוון הישראלי בפרסומות היא תהליך שמטבעו ייקח זמן. חובת ההוכחה היא כעת עלינו - על המפרסמים והפרסומאים, וכבר בקרוב נדע לומר האם אנו אכן מיישמים את עיקרי האמנה למגוון הישראליות ומביאים אותם לכדי ביטוי בפרסומות שלנו. המבחן הגדול שלנו יהיה בתחרות קקטוס הזהב 2018, בקטגוריה אשר תעניק את הפרס המיוחד  "קקטוס הנשיא לקמפיין המצטיין בייצוג המגוון הישראלי".

פרסומת ספלנדיד של באומן בר ריבנאי. מיישמים את אמנת השוויון בייצוג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה