שיווק ופרסום

שנה לאחר שוויתרה על הזיכיון: ברעם זכתה שוב במכרז רש"ת

ברעם פרסום מקורי זכתה במכרז בתום שנה ללא חברה שטיפלה בשדות התעופה, לאחר שברעם עצמו ויתר על הזיכיון, ולאחר שמכרז אחר בוטל ותנאיו הקשוחים הוקלו
אלכסנדר כץ | 
חברת החוצות ברעם פרסום מקורי זכתה במכרז החדש של רשות שדות התעופה, שנה לאחר שבעליה גיא ברעם ויתר על הזיכיון בו החזיק. הזכייה הנוכחית שכוללת את כל נמלי התעופה, שדות התעופה ומעברי הגבול היבשתיים, מגיעה לאחר שנה ללא חברה מפעילה למערך הפרסום בשדות התעופה, כמו גם לאחר מכרז שכבר יצא לדרך ובוטל.
בדצמבר 2016 הודיע ברעם להנהלת הרשות כי החליט לוותר על הזיכיון, בתום 3 שנים, ו-6 שנים לפני סיומו של הזיכיון. במכתב שהוציא ברעם ללקוחותיו והגיע לידי אייס, עלה כי הסיבה לכך היא עלויות הפרסום שהאמירו כפונקציה לעלייה במספר הנוסעים בשדות התעופה בשנת 2016.
במכתב כתב ברעם כי "לצד הגידול החיובי בנתוני החשיפה לפרסום, מחיר הזיכיון שלנו עם רש"ת (המוצמד לתנועת הנוסעים) עלה באופן משמעותי ולצערנו ללא היכולת שלנו להצמיד את מחירי הפרסום לעלייה; נוסף לכך צרכים תפעוליים של נתב"ג הביאו לצמצום בשטחי פרסום".
במהלך שנת 2017 ניהלה רשות שדות התעופה לבדה את מערך הפרסום, ובמהלך השנה יצאה במכרז פרסום חדש, אליו לא ניגשה אף חברה, בשל תנאי המכרז הנוקשים. בעקבות כך הוחלט ברש"ת לשנות חלק מתנאי המכרז, בהם למשך ביטול הצמדת עלויות הפרסום לתנועת הנוסעים, הורדת סכום הזיכיון מ-013 מיליון שקלים ל-10 מיליון, ושיפור תהליכים תפעוליים בעייתיים.
למכרז הנוכחי ניגשו 3 חברות גדלות, וברעם זכה בו שוב. המכרז כולל את כלל מתקני השילוט, מסכים דיגיטאליים, פעילות קידום מכירות לרבות הצבת רכבים ותצוגות, כולל גם בנמל התעופה החדש רמון שאמור להיחנך בקרוב ליד אילת. הזיכיון הנוכחי הוא ל-7 שנים, עם אופציה לשנתיים נוספות על פי החלטת רש"ת. אם ברעם יישאר לכך אורך התקופה, ייצא שחברת החוצות שלו תנהל בבלעדיות את מערך הפרסום של שדות התעופה בישראל לתקופה 23 שנה ברציפות, למעט השנה החולפת.
מנכ"ל פרסום ברעם גיא ברעם מסר: "אנו שמחים מאוד על זכייתנו במכרז ומאמינים מאד בכוחו של הפרסום בנתב"ג שנחשף לכ-20 מיליון אנשים מידי שנה, בכניסתם ויציאתם מהמדינה. הניסיון הרב שצברנו במהלך השנים, כזכייני הפרסום של רשות שדות התעופה, יאפשרו לנו להתניע את הפרויקט באופן מידי ואולטימטיבי".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה