שיווק ופרסום

"הטרדות מיניות זה נושא סבוך במקאן - טיפלתי בזה בחומרה"

חנה רדו, כיום המשנה ליו"ר מקאן מגיעה להתארח בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן. "מודה באשמה, עד שחוקק החוק של שלי יחימוביץ', חשבתי ש-12 שעות עבודה ביום זה בסדר"
כתבי אייס |  8
חנה רדו (צילום יח"צ/אייס)
חנה רדו מהדמויות היותר דומיננטיות במקאן ובשנים האחרונות דמות שהפכה למוכרת יותר ויותר בציבוריות הישראלית ובבראנז'ת הפרסום בפרט התארחה ב-EAR CATCHER פודקאסט הפרסום של מירן פחמן. רדו הפכה לדמות מוכרת בזכות מאבקה לייצוג נשים, שוויון מגדרי והעצמה נשית וכן בזכות היותה היזמית והמוח מאחורי הקמת מקאן ואלי במצפה רמון תחת ניהולן של מיכל רומי והדר גור אריה.
רדו שהגיעה ב-1999 למקאן על תקן של מנהלת כספים נשארה בקבוצה שנים רבות וקיבלה לידיה סמכויות רבות כיד ימינו של אילן שילוח. עם כניסת עמית משיח לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום רדו זזה הצידה ובמילותיה "כשעמית הגיע רציתי לתת דוגמה אישית ופיניתי לו את המקום". כיום היא משמשת כמשנה ליו"ר הקבוצה אילן שילוח (לצד שלל עיסוקיה החברתיים-עסקיים בצפון ובדרום) ומעורבותה במשרד הפרסום מקאן תל אביב הצטמצמה.   
לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
רדו מספרת לפחמן בפודקאסט בין היתר, כי "לאורך כל הקריירה הקפדתי על יושר ונדיבות לכל מי שהיה לידי....לא הגעתי לאן שהגעתי כי אי כזו נחמדה - כשצריך אני לא נחמדה. מה שהכי מאפיין אותי זה שאני בן אדם של שחור ולבן כמעט ואין אפור". עוד היא מעידה על עצמה, כי "מי שעוזר לי אני אגיע איתו רחוק ומי שלא אני אפסיק את הקשר איתו וגם זה ייגמר בנדיבות".
 
על משנתה הפמיניסטית היא מספרת: "כואב לי בכל הגוף כשאני רואה פאנלים, בורדים של דירקטוריונים וועדות שיש בהם רק גברים - איך אתם לא שמים לב שאנחנו 51% מהאוכלוסייה, איך אתם יכולים לעשות משהו בלעדינו". על נקודת הזמן שבה החליטה לעשות מעשה: "זה היה אחרי שגיליתי ב-2014 שיש בועידת העסקים של גלובס 220 פאנליסטים ומתוכם 20 נשים. הדבר היותר חמור הוא שהיו 35 מפגשים בפאנלים של 4-5 משתתפים וב-18 מהם לא היו נשים ובעיניי באמת זה סוג של אסון".
על שעות העבודה בענף הפרסום והתדמית של מקאן כ"בית חרושת" אומרת רדו: "אני מודה באשמה, עד שחוקק החוק של שלי יחימוביץ', חשבתי ש-12 שעות זה בסדר וביום שנכנס החוק כיבדנו אותו יותר מכל ארגון אחר שאני מכירה. הזמנים השתנו, התרככתי ואני מבינה דברים שלא הבנתי כשהייתי צעירה ולהוטה להצליח".
על ההטרדות המיניות בענף הפרסום ועדויות על כך שגם במקאן היו מקרים, אומרת רדו: "נחשפתי לזה ולא תמיד טיפלתי. עם זאת, מספר הפעמים שטיפלתי בחומרה עולה על הפעמים שלא טיפלתי בחומר. אני יכולה להגיד שזה נושא מאוד סבוך ובשנתיים האחרונות אין זכר לזה בשום מקום מקאן. עם המודעות של היום היינו בוודאי מטפלים בדברים אחרת".
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חנה רדו, אשה ציונית שבזכותה יש אוכל על השולחן להרבה מאוד אנשים! (ל"ת)
    יעל 01/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 5.
    את זורה חול באוזני המאזינים, חוק יחומוביץ זה כיסאות לקופאיות
    וחבורתו 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוק 12 שעות עבודה, הוא חוק ותיק עם זקן ארוך וצמוד אליו חוק השבת שאוסר לעבוד בימי שבת ומתיר זאת רק לבעלי היתר מיוחד (בתי חולים וכד'), על שניהם עברו רוב רובם של משרדי הפרסום וחלקם עדיין עוברים גם היום מפעם לפעם. קארמה איז אה ביטש, המצב הרעוע של המשרדים היום, הוא פועל יוצא של ניצול העובדים החזירי והפרוע בעשור הראשון של המילניום, הרבה בעלי משרדים הפכו מיליונרים על גבם של עובדים אלו. כ"כ הרבה סבל נגרם לעובדים ועובדות בימים האפלים האלו. סבל לדורות.
    סגור
  • 4.
    לתלות את הנוהל נגד הטרדה מינית בלובה לא נחשב
    חה חה בחומרה 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם היה לי שקל על כל פעם שהוטרדתי ע״י מישהו במקאן הייתי מרוויחה הרבה יותר מהמשכורת שלי שם...
    סגור
  • 3.
    נו באמת
    אמיר 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הריצה מניות. הייתה שותפה בפרסומת גולדסטאר הכי שוביניסטית עד היום. סופרסונה הוא המיזם שמקדם את חנה רדו ולא מעבר. אחראית על נוהל תשלום פלוס אף פעם לפרילנסרים. עובדים שכירים בשקל תישעים עליהם היא גוזרת קופון ומשכורת שמנה לעצמה במצפה רמון. ויום אחד יפתחו את הפה על ההטרדות שהושתקו. פחמן? אתה פוחד לשאול את השאלות האמיתיות. חבל.
    סגור
  • 2.
    שקרנית!!
    דני 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הרי יום אחד יספרו על כל ההטרדות שהסתרת. הרי מדברים על זה, הבנות שבאו להתלונן יפתחו את הפה. מה תגידי אז
    סגור
  • תפסיקו לאיים ותפתחו
    נמאס כבר מאיומים 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כל פעם אותן טרוניות יאללה גשו למשטרה ותתלוננו או שתפסיקו כבק
    סגור
  • 1.
    מה עם הרצת מניות קטנה?
    אזרח שומר חוק 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה זה לא מוזכר באייטם?
    סגור
  • תקשיב לפרק
    מירן פחמן 01/2018/21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הנושא בהחלט נשאל וקיבל התייחסות
    סגור