שיווק ופרסום

מאבטחי לשכת רה"מ דרשו מכתב מעריב להסיר את מכנסיו

יניר קוזין נדרש לעבור בדיקה ביטחונית נרחבת בכניסה ללשכת רה"מ, אבל סירב להסיר מכנסיו ועזב את המקום. תא הכתבים המדיניים דורש לחדול מ"הבידוק המשפיל"
אלכסנדר כץ |  9
ישיבת ממשלה (צילום קובי גדעון, לע"מ)
האם עיתונאי שמסקר באופן קבוע את ראש הממשלה ומוכר בלשכתו, צריך לעבור בדיקות ביטחוניות פולשניות? זה בדיוק מה שעבר הבוקר (יום א') יניר קוזין, לפני הפוטו-אפ המסורתי של ישיבת הממשלה השבועית.
יניר קוזין, הכתב המדיני של מעריב, הגיע כבכל יום ראשון בבוקר ללשכת ראש הממשלה, ושם התבקש לעבור כרגיל את בדיקת המגנוטר הסטנדרטית, ולהציג תעודת עיתונאי. אלא שאז, התבקש על ידי המאבטחים לעבור בדיקה גופנית מקיפה יותר. הוא הועבר למקום דיסקרטי יותר, ושם גם התבקש להסיר את מכניסו. לכך סירב קוזין.
בציוץ בטוויטר, כתב קוזין: "השפלת עיתונאים במשרד ראש הממשלה נמשכת, הגעתי היום לסקר את ישיבת הממשלה ופתאום קפצה לאבטחה כאן 'התראה' עליי. האם זה קשור לעובדה שעליתי לאייטם בדל"צ  השבוע שקשור לבדיקות שעושים לעיתונאיות? בכל מקרה, הסכמתי להיבדק גופנית עד שהחליטו שאני גם צריך להפשיל מכנסיים. לזה לא הסכמתי. אני עיתונאי שמגיע לכאן מדי שבוע ולא יכול להיות שזה יהיה היחס. הגיע הזמן למחאה עיתונאית אמיתית נגד הבידוק המשפיל לעיתונאים בלשכת ראש הממשלה".
בשיחה עם אייס, אומר קוזין: הגיע הזמן לשנות את התפיסה בלשכת ראש הממשלה כלפי עיתונאים. צריך לשנות נהלים כלפי עיתונאים – לא יכול להיות שעיתונאים יעברו כאלה בדיקות והליכים, כאשר הלשכה מכירה אותם ועובדת איתם באופן קבוע".
בעקבות המקרה הבוקר, ומקרים רבים אחרים בהם עיתונאים – בעיקר ערביים – נדרשים לעבור הליכים פולשניים כאלה, שלח לפני שעה קלה ראש תא הכתבים המדיניים, איתמר אייכנר מידיעות אחרונות, מכתב ממלאת מקום דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, בו מחאה על ההתנהלות נגד קוזין, ש"עבר בדיקה גופנית שאיתה שיתף פעולה עד השלב שבו התבקש להפשיל את מכנסיו. זאת, אחרי שבשבוע שעבר כתבת של רדיו פינלנד התבקשה גם היא להסיר את החזייה בבדיקה ביטחונית. מקרים אלה מצטרפים לעוד שורה של עדויות על בדיקות פולשניות ומשפילות של אנשי תקשורת שבידם תעודת לע"מ בתוקף - אף שנושאי התעודה עוברים תחקיר ביטחוני מקדים וזהותם ידועה מראש לגופי הביטחון והאבטחה".
במכתב שהגיע לידי אייס צוין כי "ברור לנו שיש להתחשב בצורכי הביטחון אך לדעתנו גם כאן חייבים להציב גבול: מדובר בכתב ישראלי של כלי תקשורת מכובד שמגיע כל שבוע לסקר את ישיבת הממשלה. בדרישות כאלה מעיתונאים, בוודאי כאשר יש ברשותכם את הטכנולוגיה שנועדה למנוע בידוק פולשני, מתעורר החשד שאתם מעבירים מסר לכתבים שאינם רצויים במשרד ראש הממשלה. כיצד המסר הזה מתיישב עם עמדתו הפומבית של ראש הממשלה שבישראל, בניגוד לכל המדינות באזור, יש תקשורת חופשית?".
"לא נסכים לבידוק משפיל ופולשני של עיתונאים בכלל וכתבים מדיניים בפרט שמגיעים עם תעודת עיתונאי רשמית של לע"מ למשרד ראש הממשלה לעשות את עבודתם", מסכם אייכנר את מכתבו. "אבקשך לוודא שאירועים כאלה לא יישנו ואם צריך לבחון את החזרת נוהל תעודה 5 שבה פטרו את הכתבים המדיניים מבידוק בטחוני מעכב בכניסה למשרד ראש הממשלה".
מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    עיתון עם 3.3 אחוזים של חשיפה שנתית
    חחחחחחחח 01/2018/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוי איזה אסון, העיתון עם אחוזי חשיפה ענקיים, הפסיד מאמר מלומד, מעניין וחשוב של זוכה הפוליצר. לא נורא, מצפים בקוצר רוח לסקופים הבאים שלך שבטח יהיו חשובים ומעניינים כמו הסקופים שלך בעבר
    סגור
  • 8.
    צודקים, יכול להיות שיש לו תותח בתוך המכנסיים. (ל"ת)
    יוסי 01/2018/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    המאבטחים צודקים
    אבי 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לקחת שום סיכון אפשר לעשות את הפעולה בצד ולשמור על כבודו של העיתונאי אף אחד לא עושה בכוונה
    סגור
  • 6.
    ??
    מי 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט יכתבו שזאת הייתה בנחייה של רוה"מ.
    סגור
  • 5.
    הבעיה יותר חמורה:
    דידי 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איתמר אייכנר קרא למעריב עיתון מכובד. מי ייתן על זה את הדין, אה?
    סגור
  • 4.
    עיתונאים הם לא מורמים מעם!! צריכים בידוק כמו כולם!! (ל"ת)
    כמו ח"כ גטאס המבריח 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    היה צריך לבצע לו
    גם חוקן! 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עיתונאות חתרנית ופושעת.
    סגור
  • 2.
    היות וההתנהגות היא כזאת, ראוי שאף עיתונאי לא יבוא ללשכת
    רונן 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוה"מ. מענין מי הטמבל שיסכים שישפילו אותו, והעיקר לסקר את רוה"מ הזה. זה מתאים אולי לחיזבאללה או לסוריה, שם לא בוטחים באף אדם. ואלי גם כאן הגיעו לרמה שלהם. אכן, משתלבים היטב בנוף המזרח תיכוני.
    סגור
  • 1.
    יש לך ביצים ? תישאר בחוץ ..... (ל"ת)
    מנשה 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור