פרסום ושיווק

HOT פרסמה דוחות ביום ה' בלילה: אלפים נטשו, הרווח גדל

מספר לקוחות ה-TV ירד ב-22 אלף בשנה אבל הרווח גדל. אז למה בחרה HOT את מועד הפרסום הכי לא ידידותי שאפשר? וגם: דוחה את המיתוג מחדש
אלכסנדר כץ |  3
מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין (צילום אלכסנדר כץ)
שירות הטלוויזיה של HOT ממשיך לספוג אבידות. על פי דוחות החברה, עולה כי מספר לקוחות HOT בסוף 2017 עומד על 789 אלף בתי אב, מול 797 אלף בסוף הרבעון השלישי של אותה שנה. בסוף 2016 מספר הלקוחות עמד על 811 אלף, כלומר ירידה של 22 אלף בתי אב בשנה.
דוחות החברה פורסמו ביום חמישי ב-22:30, שעה לא שגרתית במיוחד לפרסום דוחות – רגע לפני סוף השבוע, כשהעיתונים הכלכליים כבר סגורים, הכתבים בבתיהם ואין מסחר. חברות נוהגות לעשות כאלה מהלכים כאשר הדוחות אינם מאירי פנים, וכך בזכות בחירת מועד פרסום כזה, החברה מקבלת חשיפה נמוכה הרבה יותר מפרסום בשעת צהריים במהלך השבוע.
ב-HOT אומרים לאייס כי ההנחיה לפרסום הגיעה מחברת האם אלטיס הצרפתית, וכי אין זו הפעם הראשונה שמועד פרסום הדוחות נקבע ליום חמישי בלילה. ואולם גם אם מדובר בחברה דואלית (חברה שנסחרת ב-2 בורסות במקביל), הרי שגם שעה זו – 21:30 שעון פריז, אינה סטנדרטית לפרסום דוחות.
עוד עולה מהדוחות כי הקבוצה רשמה עלייה בהכנסות הקבוצה ל-4.2 מיליארד שקלים, גידול של כ-4% ביחס ל-2016; הרווח התפעולי הסתכם ב-568 מיליון שקל לעומת 318 מיליון שקל אשתקד -  גידול של כ-79%; עלייה של 486% ברווח הנקי ל-246 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ב- 2016; וגידול בגזרת המובייל עם עלייה של כ-117 אלף לקוחות.

יש לציין כי בעוד HOT ו-yes מאבדות לקוחות טלוויזיה באופן שוטף, הרי מי שמצרפות לקוחות הן סלקום TV (עם יותר מ-150 אלף בתי אב) ופרטנר TV (עם יותר מ-50 אלף), לצד חברות הצפייה בסטרימינג - כגון נטפליקס, שתופסות אחיזה בישראל כמו בעולם כולו.
מנכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין מסרה כי "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה מזה 8 שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השנייה ברציפות ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".

מוקדם יותר הבוקר פורסם במעריב כי הנהלת HOT החליטה לדחות את יישום המיתוג מחדש שאמור היה לצאת לדרך במהלך החודש הבא. החלטת המיתוג שהתקבלה לפני כשנה, כחלק מהמיתוג העולמי של קבוצת אלטיס, ומהלך כזה היה כרוך בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. מהפרסום במעריב עולה כי בדיונים בהנהלת החברה הוחלט לבחון מחדש את ההוצאה הנדרשת, וכן האם הרצון לשייך את HOT לקבוצת אלטיס לא עלול לפגוע במותג הנחשב לאחד החזקים בשוק התקשורת.

לדברי המנכ"לית טל גרנות גולדשטיין, "היישום להחלפת המותג נדחה מכמה סיבות וגם אלטיס הורידו הילוך. אנחנו שוקלים מחדש איך לעשות את המיתוג בצורה הנכונה שתתאים לשוק הישראלי, יחד עם היתרונות של המיתוג הבינלאומי של קבוצת אלטיס".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בלי הוט 3שנים- ומאושרים.גועל שלחברה! (ל"ת)
    גמלאי 18/03/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אנטוש אחרי פסח. חברה מגעילה (ל"ת)
    גם אני 18/03/2018 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פלופ המנכליות המוכשרות מתחיל להתרסק (ל"ת)
    צביקה 18/03/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור