שיווק ופרסום

דראגסטור מול סופרפארם: "מעתיקים אותנו באינסטגרם"

מעיין יחבס בעלי My Social המטפלת במותג הפארם 'דראגסטור' טוען ש-teenk המטפלת בסופרפארם יאנג מעתיקה ממנו את השפה התקשורתית באינסטגרם "באופן עקבי"
משה בנימין |  10
דראגסטור וסופרפארם. השראה (צילום יח"צ)
השראה היא מילה חמקמקה, בעיקר כשמדובר בעניינים מסחריים שמעורב בהם כסף או ביצירות בעלות זכויות קניין. קו הגבול שבו השראה הופכת להעתקה הוא עדין מאוד ובמקרים מסוימים נראה שיש אכן דמיון חשוד מאוד בין מהלכי פרסום, הפקות אופנה, אימג'ים וכו'.
טענה שכזו מועלת על ידי סוכנות הסושיאל My Social בבעלות מעיין יחבס כנגד teenk משרד הפרסום לצעירים בבעלות יניב ויצמן, בעניין פעילות הסושיאל של מותגי Drugstore (יחבס) ומותג יאנג לצעירים של סופרפארם שבו מטפל teenk.  
לטענת יחבס, עמוד האינסטגרם של סופרפארם Yng נוהג להעתיק באופן שיטתי את הפקות הצילום שסוכנות My Social מפיקה, מעצבת ומצלמת עבור דראגסטור - חברת הפארם שמוכרת את מוצריה במסחר אלקטרוני אונליין.
יחבס מצרף לטענותיו תמונות שלכאורה מוכיחות את טענותיו, ובהן ניתן לראות רעיונות שתחילה הופיעו בעמוד דראגסטור ומאוחר יותר (מתואך) בעמוד סופרפארם יאנג.

מימין: דראגסטור וסופרפארם YNG
מימין: דראגסטור וסופרפארם YNG

מימין: דראגסטור וסופרפארם YNG

מימין: דראגסטור וסופרפארם
מעבר לתמונות, בדיקת אייס מגלה כי ראיה חשודה נוספת היא זהות הצלם שהועסק בשני המקרים - תמוז רחמן שעבד בתחילה עם חברת דראגסטור לפי קו קריאייטיבי שהתוותה לו הסוכנות הועסק לאחר מכן על ידי teenk עבור סופרפארם, וצילם כפי שניתן לראות, כמעט את אותם האימג'ים. 
עם זאת, במבט רחב יותר על הרעיונות הוויזואליים השכיחים בעמודי האינסטגרם של מוצרי קוסמטיקה ולייף סטייל בכלל, ניתן לראות שעננת ההשראה/גניבה בוטה מרחפת מעל כולם ואף אחד אינו "חף מפשע". כמעט ולא ניתן למצוא אימג' מעניין שהמקוריות בצידו. ביקור קצר באתרי עיצוב או באתרים פופולאריים יותר כגון פינטרסט מגלה את מקור ההשראה - גם של התמונות המופיעות בעמוד דראגסטור והן בעמוד סופרפארם. 
מעיין יחבס מ-My Social אמר לאייס בתגובה: "מחמיא מאוד לגלות שמותג גדול כמו סופר פארם בוחר להעתיק אותנו, ועוד באופן כה עקבי. הייתי מצפה שמותג בסדר גודל כזה היה מעסיק אנשי קריאייטיב מעט יותר אינטלגנטיים שלא בוחרים להעתיק 1:1 קריאייטיב של מותג מתחרה, בכל זאת אנחנו בארצנו הקטנטונת".
תגובת הצלם תמוז רחמן: "כצלם לייף סטייל שחלק גדול מהעבודה שלו זה לייצר בנק תמונות לרשתות החברתיות, פעמים רבות אני, הלקוח או הארט דיירקטור לוקחים השראות מהעולם והרשתות החברתיות שמוצפות בדימויים בסגנון הזה. השפה של רקעים צבעוניים ואביזרים פופים היא שפה שכבר נמצאת במיינסטרים כמה שנים ואף אחד לא המציא אותה. מדובר בזרמים וטרנדים שמתקיימים בהמון מקומות בו זמנית. המון מותגי טיפוח משתמשים בשפה הויזואלית הזאת בכל העולם וכמובן שגם פה בארץ. אני אישית צילמתי מוצרים על רקעים צבעוניים עם אביזרים פופים הרבה לפני שצילמתי לסופר פארם יאנג או לדראגסטור".
מ-teenk נמסר בתגובה: טינק גאה להיות שותפה של סופר-פארם יאנג בחמש השנים האחרונות בניהול קהילת תוכן מקורי מובילה לבני נוער, המייצרת אלפי פרטי תוכן לנכסים הדיגיטליים שלה לאורך השנה. עולמות ההשראה שלנו לויזואלים לרשתות חברתיות הן רבים, לרוב מהעולם. כנראה שנצטרך לרענן את מקורות ההשראה שלנו, לאור העובדה שהם נהיו פופולריים״.
 
 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לא הייתי רוצה להיות קשור לאיש כזה שמספר סיפורים (ל"ת)
    אחד 03/2018/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 7.
    זה לא רק הרקעים !
    דומה מאוד 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תראו שהם חזרו על הסגנון כמעט אחד לאחד -זה הרבה מעבר לרקע צבעוני זוהר. השימוש ברקעים צבעונים מוכר בעולם הפופ והפרסום אך במקרה הזה העתיקו אלמנטים מובהקים מהתמונות כמו את העגלה המיניאטורית ,את מכונת הממתקים … וזה שהצלם שעבד איתם צילם תמונות מאוד דומות למותג המתחרה גם מחזק את הטענות של מיי סושיאל
    סגור
  • 6.
    משרד פרסום כלכך מצליח שבחיים לא שמעתי עליו
    איזה שטויות 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הדבר הראשון שראיתי זה שתמונת המגזין עלתה בטינק שלושה חודשים לפניכם. ולכן הכתבה איבדה את כל הפואנטה. מעתיקנים שמאשימים בהעתקה, עדיף שישתקו. לקחו משהו מפינטרסט וניכסו לעצמם, מזל שאף אחד לא שמע עליהם כדי שיגידו שהם מעתיקנים חחח
    סגור
  • תלמדו להעתיק
    במיץ עגבניות 03/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תמונת המגזין עלתה בעמוד הפייסבוק של דראגסטור ב-9/10/17, ובסופר פארם ב-19/11. לא רק להעתיק אתם צריכים לדעת, גם שיעור בחשבון יעזור
    סגור
  • 5.
    יחבס = יא חי בסרט
    אחת שיודעת 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תכף תגיד שאתה גם המצאת את האסטרטגיה של קמפיינים מחפיצים שעושים יותר באז ומרגיזים מאשר יש בהם קריאייטיב.
    סגור
  • יודעת מה?
    דן 03/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחת שיודעת ופוטרה בבושת פנים.....את פיפי שבכלל ועוד מגיבה
    סגור
  • 4.
    אדון יחבס, בתור "איש קריאייטיב" הייתי מצפה שתדע שאין פה שום קריאייטיב (ל"ת)
    קרקר 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    מעיין חיב"ס
    צלמוש 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה נשמע ? אנשים שנראה להם שהמציאו את העגלה המיניאטורית?! בטח המצאת גם את הטופ שוט. הצחקתם אותי. כאילו לא כל משרד שני וצלמים מעתיקים אחד לאחד מאתרים בחול. טיפה יומרני לחשוב שמעתיקים מכם. כתבה בדיחה קיצר.
    סגור
  • 2.
    מעתינקים. הבנתם?!? כאילו טינק ומעתיק (ל"ת)
    יש לי יש לי יש לי 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    לא מייסושיאל ולא טינק
    מעצבנת גרפית 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אף אחד לא המציא את שפת הפופ שעוד קיימת עשרות שנים אחורה מצחיק ופטטי שמייסושיאל הידועה בפרובוקציות מנכסת לעצמה קו עיצובי שרחוק מלהיות שלה אגב, מהסתכלות בעמוד האינסטגרם שלך mysocial_il ניתן לראות לא השראה אלא העתקה ברורה מעמודים אחרים על ראש הגנב....
    סגור