שיווק ופרסום

גם בארץ: הרשות להגנת הפרטיות תחקור את פייסבוק

ברשות מסבירים כי פתיחת החקירה היא "בעקבות הפרסומים הנוגעים להעברות המידע האישי מחברת פייסבוק לחברת קיימברידג' אנליטיקס, והאפשרות לביצוען של הפרות חוק נוספות במידע אישי של ישראלים
משה בנימין | 
פרשת קיימברידג' אנליטיקס הגיעה גם לישראל. הרשות להגנת הפרטיות הפועלת תחת משרד המשפטים הודיעה היום לחברת פייסבוק על פתיחת חקירה מנהלית בעניינה.
ברשות מסבירים כי פתיחת החקירה היא "בעקבות הפרסומים הנוגעים להעברות המידע האישי מחברת פייסבוק לחברת קיימברידג' אנליטיקס, והאפשרות לביצוען של הפרות חוק נוספות במידע אישי של ישראלים". עוד מסבירה הרשות, כי "לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה. בהתאם לכך, הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של משתמשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות, ומפר את דיני הגנת הפרטיות בישראל".
פרשת קיימברידג' אנליטיקס היא מהמביכות והחמורות שידעה ענקית הרשתות החברתיות. על פי החשד, החברה שמקורה בבריטניה, השתמשה במידע שנאסף על 50 מיליון משתמשי פייסבוק על מנת לתמרן ולהשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב. החברה שמתמחה בפרסום וייעוץ פוליטי אספה את המידע באמצעות אפליקציה שפותחה על ידי חוקר באוניברסיטת קיימברידג'. פייסבוק אפשרה למפתחי האפליקציה גישה למידע האישי של 250 אלף המשתמשים שנרשמו לאפליקציה למטרות מחקר ומשם זלג המידע האישי על 50 מיליון משתמשים נוספים. 
חשיפת הפרשה, היקפה והשלכותיה הובילו לצניחת המניה של פייסבוק שאיבדה מערכה עשרות מיליארדי דולרים. צוקרברג הגיב לפרשה ביממה האחרונה ואמר: "יש לנו אחריות לשמור על המידע שלכם, ואם אנחנו לא יכולים לעשות זאת, אז לא מגיע לנו לשרת אתכם. עבדתי כדי להבין בדיוק מה קרה על מנת להבטיח שזה לא יקרה שוב. אני ייסדתי את פייסבוק ובסוף היום אני אחראי למה שקורה בפלטפורמה שלנו. אני מתכוון לעשות את מה שנדרש כעדי להגן על הקהילה שלנו". 
עוד בישראל, חבר הכנסת מיקי רוזנטל אמר על פתיחה החקירה נגד פייסבוק בישראל: "הגיע הזמן שישראל תתעורר ותיקח אחריות על האיום שמהוות "פייסבוק", "גוגל" ושאר מעצמות המידע. מזה יותר משנה שאני מפעיל לחץ על משרדי הממשלה ומקדם חקיקה על מנת לעורר את המערכת לטפל בניצול לרעה של המידע האישי שלנו לצרכים מסחריים ופוליטיים. זה קורה באופן יום יומי, גם בישראל. אמנם מאוחר, אבל לא מאוחר מדי לרסן את מפלצות המידע האלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה