שיווק ופרסום

"פעם כולם ניסו להראות חו"ל - היתה תחרות מי יותר נפוח"

אריאל פרידן, בעלי 'פרדיסו' מהגדולות בשוק הפרסום הישראלי, מדבר עם מירן פחמן ב-EAR CATCHER. על אודי פרידן: "בתחילת דרכי לא רצו לעבוד איתי בגלל שאני אחיו"
משה בנימין | 
אריאל פרידן (צילום עמוד הפייסבוק של אריאל פרידן)
אריאל פרידן מוותיקי עולם הפרסום הישראלי, המייסד והבעלים של חברת ההפקות פרדיסו התראיין בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן EAR CATCHER.
פרידן החל את דרכו בהפקת פרסומות עוד ב-1988 והיה שם עם עליית ערוץ 2 לאוויר, במה שהוגדר כיומו הראשון של שוק הפרסום הישראלי בטלוויזיה. בשיחה פתוחה הוא מספר על תחילת הדרך, השוק של שנות ה-90 לעומת המצב כיום ועוד. על הבחירה במקצוע הפרסום אומר פרידן "זה בגלל שאני מפונק".  
במבט ארוך טווח על השוק לאורך השנים אומר פרידן: "אני שומע כבר בערך כמעט 15 שנה את השורה "הסיפור הזה עם ההפקות נגמר", והעובדות בעצם מדברות אחרת. התעשייה הזו התהפכה 3 פעמים. כשאני נכנסתי צילמנו בפילמים וערכנו סרטים עם סלוטייפ וסכין חיתוך - אולד סקול. זה היה מרתק לחוות את זה. תחשוב על נגר שהעץ שאיתו הוא עובד משתנה. בסיכומו של דבר - נכון - כל הפרסום השתנה מאוד והמשמעות של פריים טיים 30 שניות זה עדיין חזק אבל לא חזק כמו 30 שניות פריים דודו טופז. כל הפרסום הדיגיטלי תפס תאוצה אבל לאט לאט גם שם הבינו שהוידאו הוא המלך ויש עוד לקוחות שמבינים שצריך להשקיע בזה גם אם זה משודר בדיגיטל".
על ימי הזוהר והפרסומות המושקעות של שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 אומר פרידן: "אל תיתן לאגדות לבלבל אותך. תמיד השמיכה קצרה מדי...אז הייתה יותר מגלומניה, זה נכון, אבל היו כל מיני סיטואציות. למשל 12 שנה עשינו את אורנג' בבלעדי, סרטים שזכו להצלחה בכל העולם ואורנג' גם קנו את זה לכל מיני שווקים בחו"ל. הייתי בא ואומרים לי 'תשמע צריך לעשות סרט SMS למשפחה ויש בתסריט חוף ים אקזוטי' וזה אומר שאני מחפש את החוף הכי יפה, וזה שאני מוצא הוא חוף במוזמביק שלוקח 3 ימים להגיע אליו וזה לא מעניין אף אחד כי כשאני מביא תמונה, לכולם נופלת הלסת ואומרים יאללה סע. אורנג' באותה תקופה היה ללא פשרות - כל דבר עד הקצה".
 

על המשולש שבין חברת ההפקה ללקוח אומר פרידן: "היום הלקוחות מחליטים על ההפקה וזה כבר לא משרד הפרסום, אבל בתקופות שבהן הקשר למשרדים היה קרוב, השתדלתי תמיד להיות צמוד למשרדים שאני יודע שאני מסוגל לקבל מהם קריאייטיב טוב כי אני נראה כמו שהסרטים שלי נראים".
פרידן הוא אחיו של הפרסומאי אודי פרידן ממייסדי ראובני פרידן. על הקשר המשפחתי לאחיו בתחום בו שניהם עובדים הוא אומר: "כשפתחתי את החברה שלי הסתובבתי בכל משרדי הפרסום ואמרו לי אנחנו לא נעבוד איתך כי אתה אח של אודי. זה היה לי לרועץ והייתי צריך להוכיח את עצמי הרבה יותר בגלל זה".  
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.

הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה