פרסום ושיווק

הלב מושך לעשייה חברתית: יורם לוי מפחית פעילות בפרסום

לצד האחריות והעומס, מות אביו הכריע את הכף ודחף את לוי להתעמת עם המציאות, בניסיון לאזן בין העבודה התובענית בפרסום לבין הרצון לעסוק בעשייה חברתית
משה בנימין |  8
יורם לוי (צילום נדב כהן יונתן)
4.5 שנים לאחר שהצטרף כשותף שווה (בהדרגה) למשרד הפרסום ברוקנר יער שהפך לברוקנר יער לוי, הפרסומאי יורם לוי מפחית את פעילותו במשרד הפרסום לטובת מיזם חברתי שאליו הוא יקדיש את זמנו. ההחלטה לתעדף את תרומתו למיזמים חברתיים, לקהילה ולעמותות על חשבון זמנו במשרד הפרסום התפתחה בקרבו מאז מות אביו לפני כשנה.
לוי שנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הוותיקים והמוצלחים בשוק הפרסום הישראלי נתפס גם כאדם בעל מידות שפיו וליבו שווים. לאורך השנים הפוקוס שלו היה מוקדש בעיקר לעשייה קריאייטיבית, אם בשלמור אבנון עמיחי שבו עשה את פריצת הדרך ובהמשך בבאומן בר ריבנאי שבו שימש כמשנה למנכ"ל קריאייטיב והגיע לפסגת הקריירה כשכיר בכיר. תקרה זו היא גם זו שדחקה בו לעזוב את באומן בר ריבנאי שבו לא התאפשר לו להפוך לבעל מניות (על רקע מכירת המשרד לפובליסיס העולמית) לטובת השותפות בברוקנר יער שנפרד באותו הזמן מהשותף והמייסד יגיל נטע.
מטבע הדברים, השותפות בברוקנר יער לוי אילצה אותו להתמודד עם פנים אחרים של המקצוע כבעליו של העסק. עם זאת, לצד האחריות והעומס, מותו של אביו היה זה שהכריע את הכף ודחף את לוי להתעמת עם המציאות של חייו, בניסיון לאזן בין העבודה התובענית בפרסום לבין הרצון לעסוק בעשייה ותרומה חברתית. בימים אלו הוא שוקד על הקמתו של מיזם חברתי שנכון לעכשיו הוא אינו מוכן להרחיב לגביו ובין לבין הוא מחלק את זמנו בין התנדבות במשטרה, עזרה לחולים בבית החולים שערי צדק בירושלים והתנדבות בעמותות כגון יחד וקווים ומחשבות. 
למרות שקיימת האפשרות לתסריט שבו הוא עוזב את משרד הפרסום ומוכר את חלקו לשותפים או לשותף אחר מבחוץ, שותפיו, טל ברוקנר ועפר יער מוכנים לקבל את המצב הנוכחי לפיו לוי יקדיש יומיים-שלושה בשבוע למשרד הפרסום ובשאר הזמן יתפנה לעיסוקים אחרים. 
לוי אמר היום (יום ב') לאייס: "אני רוצה להאמין שאפשר לעשות את זה בעזרת התמיכה של שותפיי עפר וטל. יש לי עדיין את השתוקה לעולם הפרסום אך משהו בי השתנה באופן דרמטי - כרגע פרסום לא יכול לתפוס 100% מחיי המקצועיים אלא חלק מחיי. בורכתי בכך שיש לי את האפשרות להגשים את השליחות הזו ולשלב בין הדברים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מתאים בול ליורם!
    עזריאל הדרומי 15/04/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בפרסום הוא לא כל כך מבין, אז מתאים לו לצאת מזה.
    סגור
  • 5.
    איש יקר
    אודליה 10/04/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יורם יקר, אין אנשים כמוך ! שתמשיך להרעיף את טוב ליבך .
    סגור
  • 4.
    אלוף העולם ונשמה גדולה. בטוח שתצליח בכל דבר שתעשה. (ל"ת)
    ארז מיטל 10/04/2018 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא מפתיע
    פרסומאית לשעבר 10/04/2018 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה הולך בדרך נכונה מאוד! לא יכול להיות אדם רגיש כמוך שיוכל להשאר באופן מלא בעולם כה קר לא אמיתי ותפל
    סגור
  • 2.
    יורם יקר
    צילה גרין 09/04/2018 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מתפלאת על הכיוון החדש. תמיד היית אדם רגיש במיוחד. בהצלחה
    סגור
  • 1.
    שיהיה בהצלחה. מאחל לך לעזוב את הפרסום באופן מלא
    פרסומאי בכיר לשעבר 09/04/2018 20:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק מי שהיה הרבה שנים בפרסום ויצא משם מבין כמה טוב בחוץ. אתה לא חייב לעבור לעשייה חברתית ולא חייב לעבור לגור במושב בגליל. אתה יכול להמשיך לעסוק בעבודה קשה ומתגמלת אבל מחוץ לעולם הפרסום יש עבודה עם הרבה יותר סיפוק, הרבה יותר מהות, הרבה יותר תוכן והרבה פחות אגו, אוויר, רעש וצלצולים. ממליץ לכולם בחום!
    סגור
  • נו באמת
    קשקוש 10/04/2018 09:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רק מי שהיה בפרסום על פי דרכו של לוי וחברו גדעון ירגיש טוב יותר בחוץ. בידם האחת מפיקים שקרים עתירי תקציב בשביל פרסים מחו"ל ובידם השנייה יוצרים מיוזמתם פרסום נחות "שלקוחות אוהבים" תוסיפו לזה זחיחות, צביעות אגו מנופח באוויר פסטיבלי העולם ופרסום עלוב ביומיום ותבינו למה יורם הולך "לעשייה חברתית" אולי ימציא עוד איזה קמפיין לעוד איזה עמותה ויזכה בעוד איזה תמונה על איזו במה באיזו מדינה. בהצלחה יורם, החברים מהחברה
    סגור
  • אתה איש מסכן ועלוב (ל"ת)
    יוסי 10/04/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור