פרסום ושיווק

עושה מקרמה מהתחרות: אטסי לא מפחדת מאמזון

תוצאות הדו"ח האחרון ביססו את העובדה שאטסי חמקה בהצלחה רבה מהתקדמות אמזון ונתנה למשקיעים ביטחון להמר על המניה
מוטי כהן |  1
בראש סדר העדיפויות של כמעט כל קמעונאי בפלנטה היה להתחמק מקו האש של אמזון. לכן, כאשר ענקית המסחר האלקטרוני הודיעה על כוונתה לפתח קטגוריית עבודת יד באתר, משקיעים החלו לדאוג לגבי פלטפורמות מלאכות יד מקוונות כגון אטסי (סימול: ETSY). יחד עם זאת, מניית אטסי נשארה באותו המקום, מספקת צמיחה מעולה וממשיכה להרשים משקיעים.
ימי הצמיחה המרשימים של החברה לא נראים כהולכים להסתיים בקרוב, בהסתמך על הניהול המצוין, ולכן נראה שאטסי מוכנה להמשיך ולספק רווחים יפים במהלך השנה הקרובה.
 
אמון בהנהלה
אחת הסיבות שאטסי זוכה להצלחה רבה השנה היא העובדה שההנהלה מחויבת ליוזמות הצמיחה העיקריים שלה. החברה עשתה מספר החלטות קשות שהשתלמו על ידי שמירה על מיקוד ביצירת ארגון 'רזה' ויעיל יותר.
ב-2017, ג'ון סילברמן השתלט על תפקיד המנכ"ל ומאז, ראינו תפנית מרשימה. הוא נפטר ממספר גדול מצוות החברה וחיסל תכניות אשר לא היו יעילות למטרה היחידה של אטסי – למכור עוד סחורה. האסטרטגיה הזו נראית כהחלטה מעולה ומשתלמת, ומחיר המניה הוא הוכחה לכך.
דו"ח הרווחים האחרון של החברה הראה כי ההכנסות עלו ביותר מ-20% לשנה, ואחוז הסחורה שנמכרה עלה ב-17.8% ברבעון האחרון של 2017 בהשוואה לשנה שעברה. תוצאות אלו ביססו את העובדה שאטסי חמקה בהצלחה רבה מהתקדמות אמזון ונתנה למשקיעים ביטחון להמר על המניה.
 
מה לגבי העתיד? 
האסטרטגיה של סילברמן נתנה דחיפה למניית אטסי, והרווחים של החברה אמורים לגדול כאשר הניהול ממשיך להתחדד. השנה, אנו יכולים לצפות שאטסי תשפר בצורה דרמטית את מנוע החיפוש שלה, מה שאמור לדחוף קדימה את המכירות ולהיות הרבה יותר ידידותי למשתמש.
השינוי במנוע החיפוש הוא הכרחי בכדי שהחברה תמשיך להתחרות באמזון, מכיוון שזה ישפר מהותית את החוויה גם לסוחרים וגם ללקוחות. הסוחרים נשארו נאמנים לאטסי למרות שישנם פלטפורמות אחרות בשוק ועובדה זו היא גורם עיקרי להצלחת החברה. אך, זה לא יימשך לנצח, במיוחד אם הסוחרים לא ימצאו את הפריטים שלהם בתוצאות חיפוש רלוונטיות.
אותו הדבר ניתן לומר על הלקוחות. אטסי הרוויחה משינוי ההעדפות של הלקוח בשנים האחרונות, וסחורה ייחודית, בוטיקית היא דבר לוהט בעולם כרגע. בצירוף לעלייה בפופולריות בקנייה מקוונת, הביאו להצלחה של אטסי, אבל אנשים שקונים אונליין מחפשים נוחות ופשטות, כך שחיפוש אמין יהווה גורם רציני בשימור הלקוחות.
 
תמחור המנייה
בזמן שמניית אטסי מציעה למשקיעים פוטנציאל רווח לטווח הארוך, שווה לשים לב שמחיר המניה עלה בשנה האחרונה. במחיר של 29 דולר למניה, החברה קרובה לשיא של 52 שבועות, ומגיעה לגבולות המחיר אשר אנליסטים חזו שתגיע בתחילת השנה.
עם מכפיל רווח של 72.6 ומכפיל מכירות של 8.3, משקיעים מצפים לצמיחה נאה של המניה. ציפיות גבוהות אלו אומרות שלמניית אטסי יש הרבה מה להפסיד במידה ויצוצו חדשות רעות מכל סוג או תוצאות רבעוניות שלא יעמדו בציפיות.
במחיר של 30 דולר למניה, המחיר מתחיל לנוע לכיוון היקר. לחברה עדיין יש מספר בעיות – המחלקה הסיטונאית שלה מתקשה ותמיד עומד האיום שסוחרים יצמחו ויפתחו חנויות משלהם. אחרי הכל, זה נהיה יותר קל מתמיד לפתוח עסק מקוון עם אתר השייך לסוחר ופרסום במדיה החברתית כגון פייסבוק.
יחד עם זאת, משקיעים אשר מעוניינים במניית אטסי, מומלץ שיחכו לנפילה קטנה לפני שיוסיפו את המניה לתיק ההשקעות שלהם. במרץ, יציאה קטנה ממניות ההיי טק הובילה לירידה במחיר של מניית אטסי ל-26 דולר, מה שיצר נקודת כניסה מעולה וזה משהו שיכול לקרות שוב בקרוב, בהתחשב בתנודתיות שהשוק חווה בחודשים האחרונים.
אטסי היא לגמרי השקעה לא רעה לטווח הארוך למרכיב התשואה העודפת על תקן מניית צמיחה, אבל יוטב אם תמתינו לנקודת כניסה נוחה יותר אם אתם מתכננים להוסיף אותה לתיק שלכם.
מחיר המניה בשנה האחרונה:
** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
הכותב הוא מוטי כהן, יועץ בשירות האיתותים של אלומות ואנליסט שווקים חו"ל מטעם בורסה גרף
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שאפו עולה 26% ! (ל"ת)
    אילן 14/06/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור