פרסום ושיווק

אחרי הסערה: תמי 4 מסירה את פרסומת "המטוס המתרסק"

ימים בודדים הספיקו לחברה כדי להסיר את הפרסומת עם מוני מושונוב, שעוררה סערה ברשתות. עוד לפני ההחלטה, פנתה הרשות ה-2 לערוצים ולמפרסם לקבלת הבהרות
אלכסנדר כץ |  6
מוני מושונוב בפרסומת החדשה לתמי 4 (צילום צילום מסך)
חברת שטראוס/תמי 4 החליטה להסיר את הפרסומת של המטוס המתרסק בשל הביקורת הקשה עליה – כך נודע לאייס. גם הרשות השנייה החלה לפעול בנושא לאחר קבלת מספר פניות על הפרסומת שעלתה לאוויר השבוע באמצעות משרד אלדר חומסקי.
הפרסומת מציגה מטוס בדרכו להתרסקות על כל נוסעיו, מקבלת כיוון הומוריסטי נונסנסי שלא ממש עובד בכיכובו של השחקן מוני מושונוב כקברניט. מושונוב מפעיל את מערכת הכריזה ומודיע לנוסעים שיש לו "חדשות טובות". לאחר מכן הוא יוצא מתא הטייס וממשיך לספר בדרמטיות על מטהר המים החדש של תמי 4. על רקע מוסיקה קולנועית ששמורה לרגעי שיא בסרטים קורעי לב, מושונוב ממשיך לספר על סגולות המוצר החדש לנוסעים ההמומים ומעודד אחד מהם שעומד לפרוץ בבכי במשפט "אל תדאג, המשפחה שלך תשתה מים איכותיים יותר".
בסצנת הסיום בה קהל הנוסעים שר ביחד "הבאנו שלום עליכם" היא זו ששמה סופית את החותמת על כך שהפרסומת אינה מובנת במקרה הטוב ופשוט חסרת טעם, רגישות או הגיון כלשהו, גם אם הוא אמור לשרת איזו בדיחה מתוחכמת.

 
הפרסומת עוררה גל ביקורת ברשתות החברתיות, בעיקר בעמוד הפייסבוק של המותג תמי 4. "תגידו אין לכם בושה, מעתיקים את האסון התעופתי שהרג אישה ופצע אחרים בשבוע שעבר וכמעט הביא למותם של מאות נוסעים? לא ברור מי רצה להתפטר על ידי אישור הפרסומת הזאת, הקופירייטר או אחראי הקמפיין בחברת הפרסום או אנשי המרקטינג שלכם? מה תגידו שזה לא עשיית כסף מאסון תעופתי זהה לכאורה? תתביישו". גולשים אחרים בדיוני רשת סוערים בנושא כותבים: "נוראי"; "פרסומת הזויה"; אני ממש לא חושב שזה מצחיק"; "איך זה קשור בין המוצר לסיטואציה ולמה שהעבירו עד הפרסומת הזו מבחינת כל המסרים?" ועוד.
במהלך אתמול והיום התקבלו מספר תלונות ברשות השנייה על שידור הפרסומת, שהיא אגב אישרה לשידור. ברשות אומרים כי החליטו לפתוח בבדיקה ופנו למפרסם ולערוצים לקבלת הבהרות. "התקבלו מספר תלונות בנושא הפרסומת. כפי הנהוג בטיפול בתלונות הציבור, הרשות בודקת את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים", נמסר. בחלק מן הערוצים מאשרים לאייס כי התקבלה פנייה כזו, כמו גם המפרסם עצמו שאישר פרט זה. 

משטראוס/תמי 4 נמסר: "לאור המשוב שקיבלנו מלקוחות, החלטנו לבצע התאמות בתמהיל המדיה. בימים הקרובים ישודרו בטלוויזיה סרטים נוספים שתוכננו במסגרת הקמפיין ולא סרט הטיסה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מוצר מיותר (ל"ת)
    דב 25/04/2018 21:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    לדעתי הפרסומת הכי חכמה בטלוויזיה כרגע (ל"ת)
    חצילי 25/04/2018 08:13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    אנשים שלא מכרו בחיים שלהם ארטיק מכונים "קריאייטיב"
    ומנסים למכור מכוניות 25/04/2018 03:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן, נכון, וגם ברי מים.
    סגור
  • 3.
    תעשייה סחית, מדינה סחית. רק הארד סייל ומיוזיקלז בשבילכם (ל"ת)
    לירן חשב שזה מצחיק 24/04/2018 20:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    מוזר. אני דווקא חשבתי שזה נורא מצחיק...
    חבל 24/04/2018 18:57
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה נהיה מאיתנו? כולה פרסומת. דווקא חמוד בעיקר ההבאנו שלום עליכם בסוף.
    סגור
  • 1.
    יאללה הימורים
    סרטי ההמשך 24/04/2018 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אתם אומרים יהיו סרטי ההמשך? מתחיל להכין את הפופקורן
    סגור