שיווק ופרסום

המשרדים לא בעניין - JCDecaux ביטלה את תחרות הקריאייטיב

תחרות הקריאייטיב שנערכת מדי שנה מזה כעשור בוטלה לאחר שהמשרדים לא נענו להשתתף. בשנה שעברה כבר נרשמו הסדקים הראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו המשרדים שנציגיהם שפטו בתחרות
משה בנימין |  7
תחרות הקריאייטיב של JCDecaux (צילום יח"צ/ צילום מסך)
תחרות הקריאייטיב של חברת השילוט החוצות הבינלאומית JCDecaux הפועלת גם בישראל בוטלה לאחר היענות נמוכה של משרדי הפרסום. במייל ששלח אחראי השיווק התפעולי עז פוזננסקי, והגיע לידי אייס, הוא כתב למשרדי הפרסום: "רציתי לעדכן אותך שמאחר ואין ממש היענות מטעם משרדי הפרסום והמפרסמים להשתתפות השנה, החליטה הנהלת החברה על ביטול התחרות".
תחרות הקריאייטיב של החברה היא מהוותיקות בשוק הפרסום הישראלי ונערכת מדי שנה מזה כעשור. היא הפכה לפופולרית מאוד בקרב עובדי הענף בזכות הפרס שאותו העניקה לזוכים במקום הראשון - חבילת טיסה ואירוח זוגית בפסטיבל קאן בשווי של כ-5,000 אירו. זאת בנוסף לפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים כמדיה על נכסי השילוט של החברה. 
במרוצת השנים זכו בתחרות אנשי קריאייטיב צעירים שהשתמשו בבמת התחרות כמקפצה לקריירה מוצלחת לאחר שסומנו כטאלנטים. ההיענות הרבה של המשרדים הצליחה לנקז אל התחרות מספר עבודות בעלות איכות קריאייטיבית מרשימה לאורך השנים. עם זאת, בשנה שעברה, החלו לצוץ סדקים ראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו משרדים שנציגיהם שפטו בעצמם בתחרות. תוצאה שהצליחה להעלות את זעמם של המשרדים המשתתפים בתחרות וייתכן אף שהובילה לחוסר ההיענות המופגן השנה.
בכנות שאינה אופיינית לשוק הישראלי, מנכ"ל החברה פיליפ רו אמר על תוצאות התחרות בשנה שעברה: "השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו הייתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".
יוסי צרפתי, מבעליו של משרד הפרסום twentythree ואחד המתמודדים (המאוכזבים) שכבר התחיל לעבוד על הגשת מודעה לתחרות אמר לאייס: "חבל שבעידן שבו יש פחות רעיונות ויותר טכנולוגיה, בחרו ב-JCDecaux לבטל את התחרות שהפכה למסורת בקרב אנשי הקריאייטיב. אני מקווה שהתחרות תחזור בשנה הבאה במתכונת משודרגת ועם הליך שיפוט ראוי ושקוף".
מ-JCDecaux נמסר בתגובה: "תחרות הקריאטיב של JCDecaux המתקיימת מדי שנה כבר 8 שנים ברציפות, היא פלטפורמה מדהימה המאפשרת לאנשי הקריאייטיב מהתעשייה להפגין את כישורי היצירתיות שלהם ולזכות בהכרה הראויה. הופתענו השנה לראות שמספר העבודות שהוגשו לתחרות היה נמוך ביחס לשנים קודמות ולכן הוחלט לבטלה. ענף שילוט החוצות רשם גידול מרשים של 9% בעוגת הפרסום בשנת 2017 וזאת בזכות המפרסמים הרבים שהאמינו באפקטיביות של המדיה הזו וממשיכים "להצביע ברגליים" גם בשנת 2018, עם נתוני צמיחה מרשימים של כ- 20% בהיקף פעילות החברה, ברבעון הראשון. אנחנו מקווים שבשנה הבאה ההיענות בקרב משרדי הפרסום תהיה כבשנים עברו ונוכל לקיים את התחרות כסדרה".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    די, יא בכיינים...
    עוד אחד 05/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחרות אכן מכורה מראש, אבל לא בגלל השופטים שהצביעו לעצמם. בואו נודה באמת: כמה אפשר עוד לראות פוסטר עם נורות חשופות, קיפולי נייר, משחקים עם זכוכית ועם מילים מעולם התחבורה הציבורית? במקום תחרות על קריאייטיב טוב, יש כאן תחרות על שטיקים ידועים מראש לכל איש קריאייטיב. חבל על הזמן והכסף שמבזבזים על התחרות הזאת.
    סגור
  • 5.
    כל דבר עדיף
    טקסס 05/2018/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהביזיון של שנה שעברה. גם ביטול.
    סגור
  • 4.
    בושה
    וחרפה 05/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמבטלים תחרות קריאייטיב שבוע לפני מועד ההגשה. יש משרדים שעבדו קשה.
    סגור
  • 3.
    ביטול שבוע מהגשה????
    יעל 04/2018/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה ממש לא בסדר לבטל ברגע האחרון. המון אנשים עבדו בזה. לקוחות הוציאו הרבה כסף על הפקת השלטים. ממש חוצפה
    סגור
  • כנראה שלא עמדו להגיש עבודות (ל"ת)
    יאיר 05/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בסוף התרבות הגדעונית תיעלם לחלוטין
    יורם 04/2018/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פחות פרסים על פייק ופשוט יותר פרסום טוב
    סגור
  • 1.
    אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן (ל"ת)
    אבל 04/2018/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור