פרסום ושיווק

תקציב הטוטו במכרז - רק 8-9 משרדי פרסום עומדים בתנאי הסף

על פי תנאי הסף, המועצה דורשת ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל
משה בנימין |  6
טוטו ווינר (צילום יח"צ/ צילום מסך)
המועצה להסדר ההימורים בספורט מוציאה את תקציב הפרסום של מותגי הטוטו והווינר למכרז - כפי שפורסם לראשונה באייס. על פי תנאי המכרז, המועצה תבחר שני משרדים לטיפול בתקציב, באופליין ובאונליין, כפי שעשתה בשנים האחרונות, כשלוותה על ידי יהושע TBWA וגליקמן שמיר סמסונוב
בין המשרדים שייבחרו, האחד, שייחשב כמשרד המרכזי, יטפל במותג הימורי הספורט Winner ו- Winner-16, המהווים את ליבת הפעילות המסחרית של הטוטו. השני, יטפל בתדמית הטוטו, יישום תכנית "משחקים באחריות", ושירותי סטודיו. מודל זה של פעילות זהה באופן ההתקשרות של המועצה עם יהושע וגליקמן, בשנים האחרונות, כאשר יהושע שימש כמשרד המרכזי וגליקמן המשני. 
על פי תנאי הסף, המועצה דורשת מהמשרדים שמבקשים להתמודד במכרז ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל (כולל מע"מ) ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל (כולל מע"מ). דגש נוסף, שאותו המועצה שמה במרכז, הוא יכולות האונליין והסחר הדיגיטלי של המשרדים המתמודדים. 
תנאי הסף שמפרסמת המועצה להסדר ההימורים בספורט מעלים מספר שאלות בנוגע לדרך שבה מחושב המחזור. מבדיקה מול המועצה ובעיון במסמכי המכרז המלאים עולה כי המחזור מחושב על פי חשבוניות של המשרד, חתומים בידי רואה חשבון. כך לדוגמא משרד שמטפל בלקוח מסוים שפעילותו במדיה עומדת על כ-20 מיליון שקל אך הוא אינו רוכש עבורו את המדיה, לא יוכל לחשב במחזור שיוגש לטוטו פעילות זו. 
למעט אדלר חומסקי וגיתם BBDO המטפלים בתקציבי מפעל הפיס-חיש גד, ואינם יכולים להתמודד במכרז, כל המשרדים פנויים להתמודד על תקציב הטוטו. בתוך כך, בדיקה רוחבית בקרב משרדי הפרסום מעלה שעל פי המחזור המבוקש והתנאי שדורש לקוח של 20 מיליון שקל, 7 מהם יכולים להתמודד במכרז: מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן, יהושע TBWA, גליקמן שמיר סמסונוב, ליאו ברנט וברוקנר יער לוי.  
תקציב טוטו-ווינר הוא מהגדולים בשוק הפרסום הישראלי, ועל פי יפעת בקרת פרסום נאמד ב-80 מיליון שקלים בשנת 2017, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. לוחות הזמנים של המכרז צפופים למדי - מפגש המציעים ייערך ב-11 ביוני ואת ההצעות למכרז יש להגיש לא יאוחר מה-2 ביולי. 
הילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית שיווק וקמעונאות בטוטו: "המכרז שם דגש על איכות התוצרים והשירות של משרד הפרסום, יכולתו לספק מענה פרסומי כולל, לצד הבנה של הלקוח חובב הספורט. המכרז מוודא שהמועצה תקבל את התוצרים הקריאייטיבים האופטימליים והכלים האפקטיביים ביותר, במציאות של מדיה משתנה ובתנאים מסחריים הוגנים".
יעל אלמור סמנכ"לית אונליין בטוטו: "לאור הצמיחה של תחומי ה-Online והסלולר בטוטו, משרד הפרסום שייבחר יצטרך להיות בעל יכולות מוכחות בעולם החדש של הסחר הדיגיטלי, שבו הפרסום מבוסס תוצאות באמצעות ניהול חכם של ביג דאטה, שימוש נבון בטכנולוגיות חדשניות, לצד שילוב עולמות התוכן של המוצר ברשתות החברתיות ובניו מדיה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צודק הפרסומאי
    טאלנט 29/05/2018 20:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת היא שהשיטה שמציע הפרסומאי היא השיטה הנכונה ביותר. קחו כמה טאלנטים שעובדים איתם, שינהלו לכם את התקציב האדיר הזה. השכר שהם לוקחים הוא כלום ושום דבר לעומת המליונים שגורפים לכיסיהם בעלי המשרדים הגדולים על חשבון העובדים אצלם. רק לפני שבוע התפרסמה הדרך של לפ"מ ואיך גדי מרגלית פיצח את השיטה בזמנו ולפ"מ עובדים ככה עד היום. תקציבי ענק, טאלנטים ספורים נבחרים בפינצטה, חיסכון אדיר למדינה, חיסכון אדיר ללקוח. יאללה דינוזאורים, לכן הביתה כבר.
    סגור
  • 4.
    בושה
    פרסומאי 29/05/2018 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה שמכרזים של גופים ציבוריים מתנהלים בצורה פוליטית ותפורה לבודדים שיכולים לזכות. יש בחוץ טאלנטים אדירים שיכולים לנהל את הפרסום בצורה עדיפה על כל אלו שזכאים להשתתף במכרז
    סגור
  • 3.
    זו הכותרת? רק 8-9 משרדים יכולים לגשת למכרז?
    גיא 29/05/2018 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לחשוב ש 8-9 משרדים זו כמות כל כך קטנה. אם זה היה ל-2-3 אז אפשר היה לדבר על זה אבל אני לא רואה בעיה בהצבת תנאי סף ואני לא רואה בעיה שלקוח עם תקציב גדול יציב תנאי סף של גודל המשרדים שאותם הוא בוחן
    סגור
  • ברור שיש בעיה
    פרסומאי 29/05/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם אתה לא מבין אותה אז או שאתה מאלו הנהנים או שאתה אידיוט
    סגור
  • 2.
    כמה באמת שווה תקציב הטוטו
    אתה היודע 28/05/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע לכם לקרוא את חוק המועצה להסדר ההימורים בספורט בסעיף 8 שלו כדי להבין מה שווי תקציב הפרסום של הטוטו. התקציב המאושר בחוק לא יעבור סכום של 52 מיליון ש"ח לשנה והוא כולל בתוכו את כל החסויות של הטוטו לכדורגל, כדורסל, כדוריד ועוד, הנאמדות בכ-40 מיליון ש"ח בשנה. עכשיו תבינו על מה וכמה באמת יתנהל המכרז הזה.
    סגור
  • 1.
    הנה זה בא (ל"ת)
    א ב 28/05/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור