פרסום ושיווק

גוגל מסמנת טריטוריה חדשה: תמכור פרסום פרוגרמטי באודיו

גוגל תציע את שטחי הפרסום לרכישה אוטומטית בשירותי האודיו של ספוטיפיי, סאונד-קלאוד, טיון אין, גוגל פליי ופנדורה
משה בנימין | 
שימוש באוזניות (צילום Istock)
אם זה באונליין  - גוגל תהיה שם ובסוף גם תכבוש את נתח השוק. לא באמת צריך להסביר לעוסקים בפרסום את המשוואה הברורה הזו, שכעת מגיעה בצעדי ענק אל תחום האודיו הדיגיטלי. 

הטרנד שסוחף את העולם בשנים האחרונות ולאחרונה הגיע לישראל בדמותה של ענקית האודיו הדיגיטלי - ספוטיפיי - מסומן כאחד המנועים העתידיים של שוק הפרסום לאור הנתונים על שימוש (האזנה) יומיומי גובר והולך בקרב הציבור, ליותר מאפליקציית אודיו אחת בפורמטים חינמיים שכוללים שיבוץ פרסומות. 

השבוע הודיעה גוגל כי תכנס לתחום באמצעות פלטפורמה למכירת שטחי פרסום בשיטה פרוגרמטית - אוטומטית באמצעות זירת המסחר הבורסאית 'דאבל קליק'. גוגל תציע את שטחי הפרסום לרכישה אוטומטית בשירותי האודיו של ספוטיפיי, סאונד-קלאוד, טיון אין וגוגל פליי. בעתיד הקרוב, מציינים בגוגל, גם שירות המוסיקה הוותיק והפופלרי של פנדורה צפוי להצטרף לרשת האודיו הפרוגרמטית שלה. 

מכירת הפרסום הפרוגרמטית בשירותי האודיו נבדקה ונוסתה בגרסת בטא שקטה על ידי גוגל במהלך השנה האחרונה, בשיתוף פעולה עם 30 מפרסמים. לדברי ז'אן קלוד הומאוו, מנהל המוצר בדאבל קליק, בפוסט שבו עדכן על הכניסה לתחום, "האודיו מציע כר חדש ומרתק שבו מותגים יכולים להגיע לקהל עם שמאופיין במעורבות. ההערכות הן שב-2018 1.2 מיליארד אנשים ישתמשו בשירותי סטרימינג של מוסיקה".   

בישראל פועלים כל שירותי המוסיקה המובילים למעט פנדורה. ספוטיפיי נכנסה לישראל בחודש מארס האחרון ומציעה מודל פרימיום ללא פרסומות במחיר של 19.90 לחודש ומודל חינמי שבו משודרות פרסומות בין השירים. הגוף שמנהל מטעמה את מכירות הפרסום למפרסמים בישראל ואמור להיות מושפע ישירות מכניסתה של גוגל לתחום הוא ADIO בבעלותו של דרור גנות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה