פרסום ושיווק

מי אמר שאין הייפ? שווי פרסומות המונדיאל זינק ב-74%

בשבועיים שלפני המונדיאל שיתחיל הערב, שווי הקמפיינים שהתייחסו לגביע העולמי עמד על 12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון לפני 4 שנים. ומה הקטגוריות המובילות?
אלכסנדר כץ | 
גידי גוב בקמפיין בזק (צילום מסך)
המונדיאל הוא לא רק כדורגל, הוא גם ביזנס לא רע בכלל, אפילו כאן, אלפי ק"מ ממוקד העניינים ברוסיה, שם יתחילו הערב משחקי הגביע העולמי. וביזנס הוא גם פרסום, ובגזרה זו נרשם זינוק מטורף בהוצאות לפרסום ביחס למונדיאל שהתקיים לפני 4 שנים בברזיל.
מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, עולה כי שווי סך הקמפיינים שכללו התייחסות למונדיאל, עלה ב-74% ביחס למונדיאל 2014, והפעם עמד על כ-12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון שקלים באותה עת. התקופה שנבדקה היא השבועיים האחרונים שלפני תחילת המשחקים – 27 במאי עד 11 ביוני, לפני 3 ימים, מול 25 במאי 2014 ועד 9 ביוני 2014.
הקטגוריות המובילות השנה בהקשר לפרסום המונדיאל הן תשתיות אינטרנט, ובעיקר בכיכובה של חברת בזק שהשקיעה כ-2.1 מיליון שקלים עם הקמפיין "BE - צפיית סטירמינג איכותית ב-4k" בכיכובו של גידי גוב.

 
בקטגוריית מסכי טלוויזיה הובילה HISENSE עם כמעט 500 אלף שקלים, ואחריה סמסונג ב-480 אלף שקלים, וניופאן עם כ-204 אלף שקלים על הקמפיין לטלוויזיה חכמה של טושיבה.
חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית השקיעו משאבים רבים לקראת המונדיאל. HOT שמה כ-763 אלף שקלים על הקמפיין "צפייה ללא דילי" בכיכובו של רונאלדו, ומנגד פרטנר TV עם דגש על צפייה ב-4k בכיכובם של אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר.
גם חנויות החשמל והאלקטרוניקה לא נשארו מאחור. א.ל.מ השקיעה 321 אלף שקלים בקמפיין "א.ל.מ - חגיגת מונדיאל" למבצעים על מסכים. היו גם מבצעי מסכים נוספים של טרקלין חשמל, טופ אלקטריק ועוד.
גם לרשתות מזון היה מה לומר בנושא המונדיאל. רמי לוי השקיע כ-243 אלף שקלים בקמפיין "סל המונדיאל הזול במדינה", שופרסל כ-115 אלף שקלים עם מונדיאל של מבצעים, ואילו יינות ביתן עם חגיגת מונדיאל ועוד.
אבל לא רק אלקטרוניקה, טלוויזיה ומזון היה לנו. היו גם קמפיינים בהיקפים קטנים יותר של חברות אחרות, כגון לאומיקארד – "מונדיאל של פינוקים", ביטוח ישיר "רכב חודשיים מתנה בביטוח מקיף", ד''ר גב – "עכשיו כל הכורסאות ללא מע''מ לצפות במונדיאל", "חגיגת מונדיאל עד 70% הנחה" ברשת רהיטי גנים ושושנים, ועוד.
"הטכנולוגיה והתחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, הן הדלק בגלגלי הפרסום של מונדיאל 2018", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "בניגוד למונדיאל הקודם, במונדיאל זה ניתן לראות גם פרסומות של רשתות שיווק שהופכות את חג הכדורגל הזה לעוגן פרסומי חדש". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה