שיווק ופרסום

ראש עיר, רוצה לארח את האירוויזיון? הנה דף ההנחיות של כאן

אולם מקורה עם לפחות 8,000 צופים, אלפי חדרי מלון, ובכלל - השקעה כלכלית של העיריות. תאגיד השידור פרסם הנחיות לערים שמעוניינות לארח את אירוויזיון 2019
אלכסנדר כץ |  1
נטע ברזילי והמשלחת הישראלית לאירוויזיון (צילום Andres Putting מתוך אתר האירוויזיון הרשמי)
תאגיד השידור כאן פרסם היום (יום א') הנחיות לערים המעוניינות לארח את האירוויזיון שיתקיים בשנה הבאה בישראל. כפי שפורסם בשבוע שעבר בטוויטר של אייס, נציגות מ-4 ערים – תל אביב, חיפה, ירושלים ואילת - כבר נפגשו עם אנשי התאגיד כדי לקיים דיונים ראשוניים לגבי האירוע עצמו. ההזמנה להציע רשמית את הערים - מוגבלת עד ל-17 ביולי, כלומר שבוע הבא. 
ההנחיות כוללת גודל אולם וקירויו, מספר חדרי מלון בסמוך למתחם האירוע, אירועים נלווים ועוד. בתאגיד אומרים כי הוא "גיבש מספר קריטריונים שהם בבחינת חובה עבור העיר המארחת... התאגיד מעוניין לבחון ערים ו/או רשויות מקומיות העומדות בקריטריונים שלהלן, והמעוניינות לארח את תחרות אירוויזיון 2019. מובהר, כי התאגיד כבר החל בהליך בדיקה מול מספר ערים העומדות למיטב ידיעתו בקריטריונים אלו, והוא שומר על זכותו להמשיך בבדיקה מול ערים אלו ומול ערים ו/או רשויות מעוניינות אחרות. יובהר, כי הליך הבדיקה הינו הליך פטור ממכרז. התאגיד יהיה רשאי אך לא חייב, לבחון הצעות שיופנו אליו ו/או לנהל מו"מ עם עיריות ו/או רשויות מתאימות, ו/או לפנות לעיריות ו/או רשויות נוספות גם אם לא פנו אליו, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, לצרכיו, ובכפוף להוראות איגוד השידור האירופי בנושא. ההחלטה הסופית בדבר מיקום אירוח האירוויזיון תתקבל על ידי התאגיד, בשיתוף ובאישור איגוד השידור האירופי, ומבלי שלעירייה או לרשות כלשהי תהיה כל טענה בעניין".
על פי הנחיות איגוד השידור האירופי EBU, התחרות צריכה להיערך באולם מקורה וסגור לחלוטין, וגודל האולם אמור להכיל 8,000-12,000 צופים, במקומות ישיבה ועמידה. בשל שיקולי לוחות זמנים, התאגיד ייתן יתרון מובהק לעיר שתוכל להציג אולם קיים שעונה על הדרישות אלה – כלומר אולם שהתאמתו לדרישות יחסית פשוטה. כלל ההתאמות הנדרשות באולם, ככל שנדרשות התאמות כאמור, תבוצענה על חשבון העיר.


נטע ברזילי בגמר האירוויזיון 2018 (צילום גטי אימג'ס)
על העיר המתמודדת להציג בסמוך לאולם האירוע מתחם שבו ניתן יהיה להקים מתחם שידור, מתחם משרדים להפקה ולתאגיד וכן מתחם עיתונות המתאים לכ-1,500 עיתונאים. על האולם להיות בזמינות מלאה ובלעדית בחודשים מארס עד מאי 2019. במאי אמור להתקיים כאמור האירוויזיון.
העיר המתמודדת צריכה גם להכיל לפחות 3,000 חדרי מלון ברמות אירוח שונות, לפרקי זמן שבין מספר ימים ועד כשבועיים וחצי בחודש מאי, עבור המשלחות ואורחים רשמיים וכן לפרק זמן של מספר ימים עבור כ-100 אורחים המגיעים לכנס בחודש מארס.
בנוסף, העיר המארחת תידרש לארח על חשבונה מספר אירועים נלווים, לרבות כל היבטי הפקת אירועים אלה: מזון ושתיה למספר מצומצם של אירועים רשמיים ואירועי אח"מים, אבטחה, ביטוח, תשתיות, לרבות תשתיות לכיסוי האירוע על ידי התקשורת, לוגיסטיקה ועוד. התאגיד מבקש שהעיר צריכה להיות בעלת מתחמים אפשריים לאירוח אירועים מעין אלה הכוללים אלפי משתתפים.
אחד הסעיפים של התאגיד הוא סעיף ההשקעה הכלכלית. בכאן אומרים כי "בשל היתרונות הרבים הקיימים לעיר המארחת (בכלל זה, רווח כלכלי, תיירותי, מוניטין וכיו"ב), העיר שתיבחר לארח את תחרות האירוויזיון תידרש להשקיע השקעה כלכלית, כהשקעה במתקנים ובאירועים המפורטים לעיל ויתכן שגם כהשקעה כלכלית ישירה".
יש לציין כי לגבי האולם המקורה, ישנם 2 אולמות כדורסל גדולים בישראל – היכל יד אליהו בתל אביב, והארנה בירושלים – שניהם מכילים כיום כ-11 אלף מקומות ישיבה, לפני התאמתם לאירוע עצמו, שיקטין את מספר האנשים שיוכלו להיכנס אליהם. ישנם 2 אצטדיונים גדולים – בירושלים ובחיפה, אולם הם אינם מקורים. עיריית אילת מציעה לעשות שימוש ב-2 אנגרים בנמל, שיאפשר לאכלס אלפי צופים.
גם סעיף חדרי המלון מצמצם את הערים שיכולות להתמודד על אירוח אירוע הענק הזה, ושוב מדובר באותן 4 ערים: תל אביב, ירושלים, חיפה ואילת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור התאגיד עושה הכל כדי לבחור בתל אביב
    מאוכזב 07/2018/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולא לבחור בחיפה. הדרישה של גג קיים ואטום לחלוטין היא דרישה מחמירה מאלה של ה-EBU. למה הפחיתו ל-8,000 צופים כשבדרך כלל יש דרישה של 10,000 מקומות ישיבה? שוב כדי להתאים לתל אביב. הברנז'ה התל אביבית מציבה תנאים שמתאימים לה והיא גם זו שתבחר. במקום למנף את האירוויזיון כדי ליצור מוקד תיירותי חדש ממשיכים וטוחנים את תל אביב...
    סגור