שיווק ופרסום

הזוכה ב'תרמנו במשרד': "שמחים וגאים, חיפשנו עמותה שבאמת צריכה עזרה"

אביתר סדון, מנכ"ל משרד הפרסום Blanco שזכה בתחרות של אייס ונור, מספר על ההשראה מ'בשבילה גיבורים עפים' לסוגיית ההלם קרב והקרבה האישית לנושא טרור העפיפונים
משה בנימין |  4
אנשי Blanco: נעם לוקר, אור רמס, יובל שפירא, גל דיסני, צור נויפלד אביתר סדון (צילום יח"צ)
ההפתעה המרעננת בתחרות פרסום העמותות תרמנו במשרד של חברת שילוט החוצות נור ואתר אייס, הייתה ללא ספק משרד הפרסום Blanco שהצליח להכניס 2 עבודות לשלישייה הזוכה, אחת למקום הראשון עבור עמותת "לא מפקירים פצועים בשטח" ואחת למקום השלישי עבור עמותת "עתיד הנגב המערבי".
2 העבודות הזוכות דורגו גבוה הן בהצבעת השופטים שבחרה את 10 המודעות שעוברות לשלב הגמר והן בקרב הגולשים שהצביעו ל-10 העבודות והעניקו להן פרסי ארד, כסף וזהב. העבודה הזוכה בתחרות (שהייתה צמודה מאד) העלתה למודעות את נושא הלם הקרב שבמדינה רווית מלחמות כמו ישראל הוא בעל משמעות רבה. העבודה במקום השלישי הייתה האקטואלית ביותר מבין אלו שהוגשו לתחרות והציגה את עפיפוני התבערה שמבעירים את שדותיהם של תושבי עוטף עזה.
בשיחה עם אייס לאחר הזכייה אמר מנכ"ל משרד הפרסום אביתר סדון כי "זו שמחה וגאווה גדולה לקחת חלק במשהו שיש בו תרומה לקהילה, ולעשות בסופו של דבר מעשה טוב שמייצר אפקט מאוד חשוב לקהילה ובכלל. אני גאה בצוות שעבד על 2 הקמפיינים וכמובן על הקריאייטיב שזכה – הם לקחו את זה ברצינות וזה היה להם חשוב".
-איך הגיבו העובדים?
"שמחו מאד והיו מאושרים. הם היו במתח וחיכו לזה אחרי שראו שהמודעה עלתה לגמר וביקשו מחברים ומשפחה שיפרגנו ויצביעו. הייתה שמחה אמתית - כשאתה בא עם כוונה אמתית היקום מחזיר לך בחזרה".
סדון מספר עוד כי התחרות הייתה הטריגר לקשר עם העמותה. "לא הכרנו אותה לפני והקשר נוצר בגלל התחרות". הדרך לעמותה שנבחרה לא הייתה קלה ומהירה כפי שמסביר סדון: "היו הרבה עמותות שזה לא עניין אותן וכאלו שהתעקשו על איך הם רוצים שייראו הדברים. היינו צריכים להסביר להם שמה שחשוב זה הקריאייטיב ובסוף מצאנו את העמותה שהתאימה לנו. חיפשנו עמותה שבאמת צריכה עזרה וקשה לה. לא כזו שכולם מכירים אותה ולא עמותה שרוויה בכספים ותרומות. אני שמח שהשגנו את כל היעדים - גם לזכות וגם לתת תרומה אמתית לעמותה שזה באמת ישפיע עליה".
על התהליך שמאחורי הקונספט הקריאייטיבי אומר סדון, כי "ב'לא מפקירים פצועים בשטח' ההתמודדות הייתה בהשראת הסדרה "בשבילה גיבורים עפים" ולכן רצינו להציג את עולם התוכן הזה. נושא הלם הקרב נוגע להרבה אנשים שחיים בינינו ומתמודדים עם תהליך מאוד מורכב שהוא פועל יוצא של רצון טוב להילחם בשביל כולנו. יש לנו אג'נדה מאחורי המודעה הזו - לפי דעתי הגיבורים האלה צריכים לקבל את כל העזרה הנדרשת כי זה מגיע להם על מה שהם נתנו עבורנו". 
עמותת 'לא מפקירים פצועים בשטח' הוקמה על ידי רס"ן (במיל') שי קוזלובסקי - מפקד ביחידת הנדסה קרבית המוכר על ידי צה"ל כהלום קרב. בשנת 2013 התחיל לחלץ, לארח ולטפל בהלומים, בקרוואן שהציב בחצר המשק של הוריו במושב ישע שבנגב. באוגוסט 2016 הקים עם חברים את 'לא מפקירים פצועים בשטח', רכש 2 קרוואנים נוספים והעמותה מארחת ומטפלת בעשרה עד 20  הלומים מתחלפים בכל עת.


מאחורי המודעה השנייה שעוסקת בטרור העפיפונים עומד סיפור אישי. "במודעה השנייה הארטית שעבדה עליו היא במקור דרומית, מקיבוץ מדרום, וזו בהחלט מציאות שחשוב לנו להציף אותה ולשתף אותה", מסביר סדון. "לא תמיד אתה שם לב למה שקורה בפריפריה ומבחינתנו התחרות הייתה הזדמנות מצוינת לדבר על נושא טרור העפיפונים. במבצע צוק איתן גם עשינו קמפיין שדיבר על הנושא - 'כשאתה אדום אני אדום' וגם שם העלינו את מצב תושבי הפריפריה הדרומית לשיח. עם ישראל הוא עם אחד בסופו של דבר ולפעמים ביומיום אתה מפספס סיטואציות שחלק מהמדינה מתמודד איתן וחווה אותן וזו הייתה הזדמנות נפלאה מבחינתנו. אני שמח מאוד שזה קרה".
התנועה לעתיד הנגב המערבי הוקמה כדי לקדם את הביטחון האישי והחוסן הקהילתי של תושבי הנגב המערבי, לסייע במימוש זכויות לתושבי הנגב ובניית קהילה פעילה מעורבת ומשפיעה על סדר היום הציבורי. התנועה פועלת לקידום מסר חברתי ופוליטי שמציב אלטרנטיבה לשיח הפוליטי הכלל ארצי ולתפישה הביטחונית המסורתית לפיה ניהול העימות עם הפלסטינים (ולא רק ברצועת עזה) ינוהל באמצעים צבאיים בלבד. מנגד, התנועה מבקשת להרחיב את החזון גם לרמה המדינית – בבחינת מה שאפשרי וישים.


קרדיטים// לא מפקירים פצועים בשטח
מנהל קריאייטיב: איתי גלאון
ארט: יובל שפירא
קופירייטר: צור נויפלד
תקציבאית: לידור דיין
קרדיטים// העמותה לעתיד הנגב המערבי
מנהל קריאייטיב: איתי גלאון
ארט: נעם לוקר
קופירייטר: אור רמס
ביצועיסט: גל דיסני
תקציבאית: לידור דיין
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גאים בך צור
    מכללת טפיר 07/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צור נויפלד, כל הכבוד!
    סגור
  • 3.
    אלופים (ל"ת)
    אלישע 07/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אלופים
    אלחשע 07/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרדעים אנשים רגישים מקצוענים ומנכל מדהים ישר כח עלו והצליחו אמן
    סגור
  • 1.
    אשקלון
    יעקב שרביט 07/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אביתר אתה גדול מהחיים..על הכבוד לך ולצוות ננפלא שלך.
    סגור