שיווק ופרסום

לאחר 9 שנים עם רפיד: שילוט הבילבורדים בת"א יוצא למכרז

מכרז פרסום החוצות העירוני הגדול בישראל יוצא לדרך. בין תנאי הסף - מחזור כספי מפעילות פרסום חוצות של לפחות 10 מיליון שקל
משה בנימין |  1
בילבורדים בתל אביב. שלטי חוצות של רפיד ויז'ן (צילום אתר רפיד)
לאחר 9 שנים שבהן החזיקה חברת החוצות רפיד ויז'ן בזיכיון פרסום הבילבורדים בתחומי תל אביב-יפו, זיכיון הפרסום העירוני הגדול והיוקרתי בישראל יוצא למכרז חדש שעליו צפויות להתחרות החברות הגדולות בישראל. 
המכרז הקודם על זכיון הבילבורדים נערך ב-2008 ותחילת ההתקשרות עם רפיד החלה ב-2009. באותו המכרז, הזוכה (רפיד) קיבל לידיו את זיכיון הבילבורדים למשך 7 שנים עם אופציית הארכה בשנתיים נוספות, כפי שאכן היה בפועל עם חברת רפיד שמיצתה את ההתקשרות עם העירייה עד תום. גם המכרז הנוכחי יעמוד על התקשרות בסיסית של 84 חודשים - 7 שנים, עם אופציה מותנית להארכה של 24 חודשים במידה והזוכה "ישדרג לפחות 10 מתקני בילבורד באמצעות הוספת פני פרסום אלקטרוניים", לשון המכרז.
בתל אביב-יפו מוצבים נכון להיום 80 מתקני בילבורד דו צדדיים, 5 מתקני בילבורד חד צדדיים ו-20 מתקני טוטם, ובסך הכל 105 מתקני פרסום שנכללים במכרז זה. 
בתנאי הסף להתמודדות במכרז, דורשת הרשות לפיתוח תל אביב שמנהלת את המכרז מכל משתתף "לפחות 2 התקשרויות עם גופים ציבוריים, כל אחת מהן למשך תקופה של לפחות שנתיים, במהלך 4 השנים שקדמו למועד הקובע, ועניינן פרסום חוצות". עוד נדרש מכל משתתף במכרז ניסיון, במהלך 4 השנים שקדמו למועד הקובע, בהצבה, תפעול, תחזוקה ושיווק של לפחות 50 מתקנים מוארים נושאי פרסום, של גופים ציבוריים. מבחינת המחזור הכספי של המשתתפים במכרז, דורשת הרשות לפיתוח מחזור מפרסום חוצות שעומד על לפחות 10 מיליון שקלים בכל אחת מהשנים 2015 ,2016 ו-2017.
נכון להיום, בנוסף לרפיד ויז'ן, עיריית תל אביב יפו עובדת עם 2 חברות שילוט חוצות נוספות: ברעם פרסום בבעלות גיא ברעם שמחזיקה בזיכיון פרסום מתקני הנונסטופ של עיריית תל אביב שעל גביהם מותקנות מודעות פרסום מטעם העירייה מוסדותיה, והשנייה היא חברת פרסום החוצות הבינלאומית JCDECAUX שמחזיקה בזיכיון הפרסום על מתקני הרחוב בתל אביב (מאז 2008) שכוללים תחנות אוטובוס, מכווני תנועה, עמודי פרסום מעוגלים ועוד.
על פניו מדובר במכרז החוצות העירוני הגדול ביותר בישראל, בעיר שכל המפרסמים חפצים ביקרה, וזה שצפוי למשוך אליו את כל חברות החוצות הגדולות לרבות ברעם ו-JCDECAUX שכבר עובדים עם העירייה, רפיד ויז'ן שתנסה להתמודד עליו שוב לאחר 9 שנים וחברות נוספות שפעילות ברחבי הארץ כגון חוצות זהב, מרקעים, נור, הדיה, לביא מדיה ועוד. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    או לה לה
    פיליפ 08/2018/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומות בישראל - קומסי קומסה הזכיינים בישראל - קומסי קומסה הצרפתים בישראל לה או לה לה או לה לה
    סגור