שיווק ופרסום

עצרו הכל וצפו בפרסומת: נייקי מוכיחה שהיא בליגה משלה

על רקע פתיחת עונת הכדורגל באירופה, הפרסומת חדשה של נייקי היא כל מה שאפשר לחלום עליו כשיש לך תקציב אינסופי וסוללת כוכבים דמיונית 
משה בנימין |  1
נייקי. אגדה אורבנית (צילום יח"צ/ צילום מסך)
אפשר לפתוח בהסתייגות שיש בה יותר משמץ של קנאה, ולומר שעם סגל כזה של כוכבים ותקציב אינסופי זה קל מאוד להצליח, אך מצד שני אף אחד לא מבטיח שבהינתן כל חומרי הגלם הנדרשים, תוכל תמיד לרקוח יצירה בלתי נשכחת. בפרסומת החדשה שלה תחת השם המחייב Awaken the Phantom - נייקי עושה בדיוק את זה ומוכיחה שהיא בליגה משלה כשהיא מתרגמת (שוב) את התקציב העצום והסופרסטארים שעומדים לרשותה לרגע מזוכך ומזוקק של פרסום גדול מהחיים. 
רשימת המשתתפים כוללת את פליפה קוטיניו שלפחות על פי נייקי כבר מסומן כדבר החם הבא, קווין דה ברויינה, ניימאר, כוכבי העבר רונלדיניו, אנדרה פירלו, גאטוסו, כוכבת כדורגל הנשים מלאני פו, פייר אמריק אובמיאנג, צ'אבי סימונס וכוכבי המוסיקה מניגריה WizKid, Tiwa Savage ו-MUT4Y. למי שלא בקיא ברזי הכדורגל האירופאי, נאמר שמדובר בכוכבי העבר, ההווה והעתיד של עולם הכדורגל שמחזיקים בידיהם תקציבי חסות שמנים מנייקי ומתייצבים כמו חיילים כשהיא קוראת להם לדגל.
לא שמישהו מאותם הכוכבים מגלגל עיניים בתסכול כשנייקי מזמינה אותם להשתתף בעוד אחת מהפרסומות האפיות שלה תחת ידיו של מת'יו ווהן (Matthew Vaughn), בימאי סדרת סרטי 'קינגסמן', X-MEN (משנת 2011), מפיק 'סנאצ'' ו'לוק סטוק ושני קנים מעשנים' ועוד.  
הפרסומת שעלתה לאוויר לפני יומיים, היא בת 2:36 דקות בגרסתה המלאה ואין בה שנייה אחת מיותרת או משעממת, או לפחות זו התחושה שמתקבלת כשצופים בהפקה כל כך משכנעת. היא עמוסה באווירה מחשמלת, מלווה בפס קול אימתני, דרמה שנבנית משנייה לשנייה, רגעים קלים של הומור וסיפור מרכזי שמציג את האגדה האורבנית על האדם-חיה-רובוט העל אנושי (פליפה קוטיניו) שירד לכדור הארץ כמו נפילת מטאור היישר מן השמיים לתוך משחק כדורגל.
 
הוא קוסם שמעלים את הכדור תוך כדי דריבל, הוא נמצא ביותר ממקום אחד בו זמנית ויש אומרים שיש לו 3 רגליים, 4 רגליים ואפילו 8 רגליים! כל פיסת מידע מוגזמת שכזו מוצגת בפרסומת בעריכה מושלמת, שקופצת מהמגרש לנקודות שונות בעולם שבהן מדברים על התופעה הפלאית.
ברגע מסוים נייקי ממחישה את כוחה כשהיא שותלת בסיפור האגדה את ההשערה שבכלל לא מדובר בקוטיניו אלא בקווין דה ברוינה, או בכלל רונלידניו וכאן בימאי הפרסומת שואל רגע קולנועי מתוך קינגסמן (רק כי הוא יכול), או שבכלל מדובר בשחקנית ולא שחקן? והזדמנות לנייקי לקפוץ על עגלת העצמת הנשים, הופעות האורח של פירלו וגאטוסו רק מוסיפים לאווירת האול-סטאר שמרחיבה את היריעה מעבר לכוכבי הרגע הזה ומוסיפה עוד נדבך של רגש לצופים הוותיקים יותר. 
התזמון של הפרסומת אינו מקרי, על רקע הפתיחה המחודשת של עונת הכדורגל באירופה. מבחינת היסטוריית הפרסום של מותג העל, מדובר בעוד רגע לפנתיאון שממשיך את רצף הפרסומות "מפילות הלסת" שלה. 
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרסמות מהממת - אבל משה איפה אתה??
    אחד שמכיר 08/2018/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כבר לא בנאדם. נעלמת. לא עונה, לא חוזר. כמו שאומרים אצלנו - פשוט "אפס"
    סגור