פרסום ושיווק

דוח"ות שופרסל: עלייה של 23% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה

הכנסותיה של שופרסל ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-3.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-4.8% בהשוואה להכנסות של כ-3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד
נועם בראל |  1
איציק אברכהן (צילום סיון פרג')
שופרסל פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עלייה של כ-4.8% בהכנסות ושל כ-23% ברווח הנקי. 
על פי הדו"חות אותן מפרסמת החברה, הכנסותיה של שופרסל ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-3.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-4.8% בהשוואה להכנסות של כ-3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מייחסים את העלייה בהכנסות בעיקר לגידול ממגזר הקמעונאות ובדגש מגזר ניו פארם שהחל את פעילותו השנה, והכנסותיו הסתכמו בכ-134 מיליון שקל ברבעון השני של השני. 
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני השנה הסתכם ב-851 מיליון שקל, בהשוואה ל-768 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 10%. שיעור הרווח הגולמי של החברה נאמד בכ-27% בהשוואה ל-25.6% ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, שופרסל רושמת רווח נקי של כ-85 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, עלייה של כ-23% בהשוואה לכ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הבסיסי והמדולל למניה של החברה ברבעון השני השנה היה 0.36 שקלים, בהשוואה ל-0.31 שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו גאים על התוצאות הטובות ששופרסל מציגה היום בסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה. אנו ממשיכים בעקביות ובהתמדה לשפר את הצעת הערך ללקוחותינו, להשקיע בעובדינו ולהשיא ערך למשקיעינו.
"במהלך הרבעון האחרון המשכנו במגוון רחב של פעילויות, ביניהן: גיוס מרשים במיוחד של כרטיסי האשראי שופרסל-כאל תוך הצעה משופרת ללקוחותינו. חיזוק מערך ה-Online אשר מכירותיו הגיעו לכ-14% מכלל מכירות החברה, ויציאה לדרך עם פרויקט הקמת מחסני ה-Online האוטומטיים אשר יבטיחו את צמיחתנו גם בעתיד. הרחבת סל מוצרי המותג הפרטי, המונה היום כ-4,500 מוצרים ומכירותיו מהוות כ-24% מכלל מכירות שופרסל. ניו-פארם מתקדמת בהיערכותה לקראת השקתה המחודשת".
נזכיר כי בהסכמת הממונה על הגבלים עסקיים, שופרסל התחייבה לבטל את כל הסדרי הבלעדיות במקרקעין בהם היא צד ותשלם קנס של כ-9 מיליון שקל בגין הפרת חוק קידום התחרות בענף המזון. מהלך זה צפוי להקל על כניסת מתחרים העוסקים בתחום מוצרי מזון לקניונים ומרכזים מסחריים.
בנוסף, במהלך הרבעון, בעלת השליטה בשופרסל, דסק"ש, דיווחה כי מכרה מניות של החברה במחיר של 21.83 שקלים למניה. לאחר המכירה ירד שיעור אחזקותיה של דסק"ש בשופרסל מכ-50.12% לכ- 33.56%. במסגרת המכרז, התחייבה דסק"ש שלא להפיץ בבורסה מניות שופרסל נוספות שבהחזקתה, למשך תקופה של 3 חודשים ממועד השלמת המכירה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנייה מעולה
    שלומי 13/08/2018 10:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שופרסל ריווחית ויעיליה. מומלץ.
    סגור