שיווק ופרסום

עכשיו זה סופי: תחרות קקטוס הזהב בוטלה על ידי איגוד הפרסום

מקאן וענבר מרחב לא שלחו נציגים ושאר המשרדים הפורשים שנכחו בפגישה לא שבו לתחרות. בין ההצעות שהועלו, תחרות על נושא פרו-בונו, אירוע גדול באילת, צוות שיפוט מחו"ל ועוד
משה בנימין |  9
קקטוס 2018 (צילום נדב כהן יונתן)
הישיבה הגורלית שנערכה הבוקר במשרדי איגוד הפרסום לא הצליחה לשנות את רוע הגזירה. הנהלת איגוד הפרסום החליטה הבוקר (יום ה) לבטל את תחרות הקקטוס, לאור החלטתם של 4 משרדים שלא להשתתף בתחרות.
בפגישה שנערכה הבוקר השתתפו גם נציגי יהושע TBWA וגיתם BBDO שהחליטו לפרוש ממנה במהלך החודש האחרון. מנגד, 2 משרדים נוספים שפרשו, ענבר מרחב G, מסיבות של לו"ז צפוף והתראה קצרה ומקאן תל אביב שזו השנה השנייה שבה הוא מדיר רגליו מהתחרות, אף לא הגיעו לפגישה. בנוסף השתתפו בה נציגים מראובני פרידן שכבר 7 שנים אינו משתתף בתחרות ונציגי משרדים נוספים שהגיעו לדיון כגון באומן בר ריבנאי, שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, לעומק התודעה, ברוקנר יער לוי שיורם לוי משותפי המשרד הוא גם יו"ר התחרות, ועוד. באיגוד הפרסום מסבירים כי התחרות בוטלה מאחר ו"אין מסה קריטית שתצדיק את קיומה".
הניתוח נכשל - החולה חי
משיחות עם גורמים שנכחו בדיון עולה תמונה שעדיין משאירה פתח לתקווה למרות ביטולה של התחרות. הניסיון ללבן את הסוגיות ולגשר על הפערים נכשל, אך השיחה, כפי שהסביר גורם לאייס "הייתה פורייה. אנשים באו להקשיב ולדבר בניסיון אמיתי למצוא פתרון".
בין הטענות שנשמעו בדיון עלו גם הצעות לייעול בניסיון להבריא את התחרות ולהפוך אותה לרלוונטית יותר. בין השאר נבדקה האפשרות להפוך את התחרות לחגיגה בסגנון פסטיבל קאן ולערוך אותה באירוע בן יומיים באילת. הביקורת על הדרך בה נשפטות העבודות עמדה במרכז העניינים ועל פי אחת ההצעות נבחנה האפשרות לבחון את העבודות לפי פרמטרים קריאייטיביים בינלאומיים לצד גיבוש צוות שיפוט מחו"ל. הצעה נוספת דיברה על בחירת נושא, ייתכן עבור עמותה, במסגרת פרו-בונו כאשר התחרות בין המשרדים תוקדש כולה לפתרונות הקריאייטיב שיוצגו באותו נושא.
כך או כך, היו גם מי שהזכירו לנוכחים שלא מדובר בתחרות שאם לא תיערך "העולם יתהפך". בשורה התחתונה לא התקבלה שום הסכמה  בין הצדדים לעניין התחרות השנה ולא הושגה הפשרה שתשיב את הפורשים לתחרות. בעקבות זאת, משרד הפרסום גיתם BBDO נצמד להחלטתו שלא להשתתף כמו גם יהושע TBWA ובאיגוד הבינו כי גורלה נחרץ, לפחות השנה.
ה"מתוק" שעוד איכשהו אפשר להוציא מ"העז" הוא למעשה בתחילת הדיון הפתוח על מבנה התחרות והדרך הטובה ביותר לנהל אותה. על פניו נראה כי עד השנה הבאה יצליחו הצדדים, תחת הנהלה חדשה של האיגוד, לפתור את המחלוקות ולקיים את התחרות בפורמט מחודש. 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ברוך שפטרנו
    חזי חתולה 08/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לאונן על עצמם, שיתחילו לעבוד ולהתאמץ טיפה בשביל קריאייטיב שהוא לא פח. רואים הכרה ב"כישרון" שלכם? תתמודדו בקאן מול תחרות רצינית, לא בטקס עינוג עצמי הזה שיצרתם לעצמכם.
    סגור
  • 5.
    ככה הפרצוף של הברנז'ה הזאת
    בכור ושושי 08/2018/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוסף חורי תחת נחשושיים ומלאים בעצמם
    סגור
  • 4.
    ברוך שפטרנו
    דן 08/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תחרות מיותרת שלא מוסיפה שום ערך מוסף לענף. הגיע הזמן שמשרדים יעסקו בפרסום למען הלקוח והצרכן ולא עבור הפסלונים שיש להם במשרד. אוהבים יותר פסלונים במשרדים מאשר את הצרכן, בגלל זה העם לא מחובר למותגים בארץ.
    סגור
  • יאללה
    לורן 08/2018/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקוחות לא מחוברים למותגים? אז למה משמיעים את קומסי קומסה ואת בוקר טוב בחתונות?
    סגור
  • 3.
    ובא לציון גואל (ל"ת)
    יגאל 08/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הצעה
    מיכל 08/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ממליצה להנהלת האיגוד להתייעץ עם אליאב אללוף אמיר שניידר וטל נברו. תוותרו על האגו ושבו עם שלושתם לסיעור מוחות על חדשנות בענף
    סגור
  • לפחות שניים מהשמות הם כלום ושום דבר
    חחחחחחחחחחחחחחח 08/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טל ואליאב שני שקרים ריקים מתוכן וכישרון יודעים משהו על חדשנות. נכון.
    סגור
  • 1.
    ומי אשם, כמובן? אמיר גיא הזחוח שהיה יו"ר התחרות
    פרדי 08/2018/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ופשוט הרס אותה מהיסוד. אולי לא באמת אכפת לו מעתיד הפרסום?
    סגור
  • האשם הוא פרסמן הפחדן. 2 קקטוסים למקאן במקסימום ביום טוב (ל"ת)
    פרסמן פינת פולצ'ק 08/2018/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור