שיווק ופרסום

הדואר החליט: תקציב הפרסום יישאר בידי גליקמן שמיר סמסונוב

המשרד שמטפל בתקציב הדואר ב-10 השנים האחרונות גבר בשלב הגמר על משרדי הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, ראובני פרידן ואדלר חומסקי
משה בנימין |  5
דואר ישראל (צילום דואר ישראל)
תקציב הפרסום של דואר ישראל יישאר בידיו של משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, כך החליטה חברת דואר ישראל בהודעה שהועברה הבוקר למשרדים המתמודדים. 
גליקמן שמיר סמסונוב שמטפל בתקציב הדואר ב-10 השנים האחרונות גבר בשלב הגמר על משרדי הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, ראובני פרידן ואדלר חומסקי. במהלך הדרך, ולאחר שהדואר הסביר כי בפעילות הפרסום תהיה התמקדות בבנק הדואר, החליטו לפרוש ממנו מקאן תל אביב ויהושע TBWA שמטפלים בהתאמה בבנק לאומי ובבנק דיסקונט. 
הזכייה של גליקמן במכרז מגיעה 5 שנים לאחר המכרז הקודם על התקציב שגם בו זכה, לאחר 5 שנים שבהן כבר טיפל בתקציב. זכייתו במכרז ב-2013 התקבלה לאחר שהמכרז המקורי שאליו ניגשו הוא וזרמון DDB בוטל על ידי ועדת המכרזים של הדואר בטענה כי "אף משרד פרסום לא עמד בדרישות המכרז". לאחר מכן, חודש המכרז עם מספר שינוים, ובהתמודדות בין גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ו-y&r ניצח גליקמן ומאז טיפל בו במשך 5 שנים רצופות ולמעשה השלים את כל תקופת החוזה.  
על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח. 
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2017 עמד תקציב הדואר על 20 מיליון שקלים במחיר מחירון, המהווים בפועל כ-6 מיליון שקל במחיר ריאלי. עיקר התקציב, 70% מתוכו, הופנה לסקטור הטלוויזיה. הקמפיין המרכזי שהוביל את פעילות הפרסום בשנה החולפת קידם את הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל לשליטה בקניות ברשת וכרטיסי המט"ח הנטענים בהובלת הדמויות המאוירות והמדובבות ניר וגלי.
בשמת שדה, סמנכ"ל השיווק, השירות והמכירות בדואר ישראל: "אנו מברכים על העניין הרב שמשרדי הפרסום גילו בדואר ישראל, ועל תשומת הלב וההשקעה הרבים בהיערכותם למכרז. דואר ישראל היא אחת החברות המאתגרות כיום במשק וניצבים בפנינו אתגרים שיווקיים רבים לשנים הקרובות, החל מיצירת רלוונטיות וערך ללקוחותינו הפרטיים והעסקים, דרך שיפור השירות באמצעות השקעות בכלים טכנולוגיים ודיגיטליים, תוך מיקוד במנועי הצמיחה שהם תחום הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחים. בימים אלה אושר תהליך ההפרטה של חברת דואר ישראל, והמשרד שנבחר ילווה אותנו גם בשנים הקרובות לתוך תקופה מרתקת זו. אני מודה לכל המשרדים שניגשו למכרז הדואר, והציגו חשיבה אסטרטגית וקריאייטיבית פורצת דרך במיוחד".

צולח את התקופה המאתגרת ועומד במשימה

במבט רחב יותר על פעילותו של משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, המשרד יכול לשחרר אנחת רווחה לאחר שעמד בשניים מתוך 3 האתגרים שניצבו בפניו ואולי אף בשלישי. כזכור, במאי 2018, בדיוק לפני 3 חודשים, המשרד ניצב בפני תקופה גורלית שהייתה יכולה להסתכם באובדן של 3 תקציבים מרכזיים: הטוטו - המועצה להסדר ההימורים בספורט, דואר ישראל ובנק בינלאומי ששלושתם יצאו למכרז במקביל.   
על הנייר, לפני 3 חודשים, הייתה אפשרות שרירה וקיימת שהמשרד יאבד עשרות מיליוני שקלים מתוך מחזור הפעילות שלו. כעת, המשרד כבר השלים את המשימה ב-2 מתוך ה-3 כשהצליח להשאיר בידיו את תקציב הטוטו (יחד עם יהושע) ואת תקציב הדואר. יתרה מכך, מאז פרסום בידיעה על היציאה למכרז של הבנק הבינלאומי לא הרבה השתנה ונכון לעכשיו נראה שבבנק החליטו שלא להחליט ולא להמשיך עם יישום ההחלטה ונכון לעכשיו גם פעילות הפרסום שלו תישאר בידי משרד הפרסום. 
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    דואר
    מר כפתורי 08/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמכיר את הנפשות הפועלות בשני הצדדים היה יכול נחש את התוצאה בסופו של יום המכרז נעשה מעצם החוק וכל השאר מצגת שווא
    סגור
  • 4.
    החלטה נכונה של הדואר. גליקמן עושים להם אחלה עבודה (ל"ת)
    מיכל 08/2018/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מגיע לגליקמן! עושים עבודה מצוינת לדואר (ל"ת)
    אחת שיודעת 08/2018/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    בשביל מה עורכים את כל המכרזים האלו?
    שי 08/2018/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדואר נשאר בגליקמן כבר 100 שנה, הטוטו נשאר ביהושע כבר 100 שנה ובכל זאת מריצים את המשרדים הפראיירים בכל פעם מחדש
    סגור
  • 1.
    תותחים! שאפו לגליקמן. עושים אחלה עבודה (ל"ת)
    ראול מאיר 08/2018/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור