פרסום ושיווק

יום תנודתי נסגר בירידות: אמזון איבדה 6.3%, טאואר התרסקה 21.3%

רכבת הרים הערב במדדים: הנאסד"ק עבר מעליות של 1.7% לירידות של 3.7%, אך תיקן קרוב ל-2% ב-15 הדקות האחרונות של המסחר. נטפליקס איבדה 4.7%, עליבאבא ירדה 6.6%

עמית נעם טל |  41
בורסת ניו יורק (צילום גטי אימג'ס)
יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה. בדומה לכלל ימי המסחר בחודש האחרון, הנזילות בשוק האמריקני נמצאת ברמה אפסית, דבר שגרם גם הערב לתנודות חדות במדדים. נציין כי בגלל המעבר לשעון חורף בישראל, המסחר בארה"ב נסגר ב-22:00 (שעון ישראל).
מדדים בוול סטריט
{S&P 500}
{דאו ג'ונס}
{נאסד"ק}
בגזרת הישראליות, טאואר (סימול:TSEM) התרסקה בכ-21.3% והשלימה צניחה של יותר מ-60%  מערכה בתוך פחות משנה. הירידה הערב מגיעה ברקע לדו"חות חלשים שפרסמה החברה מוקדם יותר היום (לכתבה המלאה).  טבע (סימול:TEVA) ירדה 0.7% במסחר תנודתי, וזאת  לאחר שאיבדה כ-2.9% ביום שישי האחרון. נזכיר כי החברה צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון ביום חמישי הקרוב.
לאחר ירידות בחודשים האחרונים, מניות יצרניות הרכבים הגדולות בעולם מזנקות כעת ברקע לדיווח כי הממשל הסיני הציע לחתוך את שיעור המס על רכישת כלי רכב בכ-50% כחלק מצעדי ההתמודדות עם הירידה בפעילות הכלכלית במדינה. מניית פולקסווגן, BMW, ומרצדס דיימלר זינקו הערב עד 4.7% במסחר באירופה.. ג'נרל מוטורס (סימול:GM) עלתה  בכ-1.5%, פורד (סימול:F) הוסיפה 3.3%, ומניית פיאט קרייזלר (סימול:FCAU) נסגרה ביציבות.
מדיניות הפד' צפויה להמשיך להעסיק את המשקיעים גם בשבוע הקרוב. ביום רביעי הקרוב צפוי הפד' לצמצם עוד כ-22 מיליארד דולר משוק אגרות החוב הממשלתיות (לכתבה המלאה).
ברקע למהלכים אלו, שוקי האג"ח והמט"ח צפויים לעמוד במוקד. הדולר אינדקס (סימול:DXY) טיפס הערב בכ-0.2% ונסחר קרוב לשיא של 3 חודשים. המטבע המעניין ביותר הוא היואן הסיני, שנסחר כעת ברמה של 6.96 יואן לדולר, שפל של קרוב לשנתיים. נציין כי שבירה של רמה של 7 יואן לדולר עשויה לגרור לתגובת שרשרת בשווקים. האירו נחלש כעת בכ-0.2% ברקע להודעה של אנג'לה מרקל כי היא לא תרוץ בבחירות הבאות.
 
התשואות בשוקי האג"ח עברו לירידות קלות ברקע למימושים בשוקי המניות. התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת על 3.07%. התשואה לשנתיים עומדת על 2.83%.
בתוך כך, עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה להגיע השבוע לשיאה עם דו"חות של פייסבוק (סימול:FB), איביי (סימול:EBAY), ג'נרל מוטורס (סימול:GM) ואפל (סימול:AAPL) צפויות לדווח בהמשך השבוע.
רשימת החברות הבולטות שמדווחות השבוע

 
ענקית הקמעונאות אמזון (סימול:AMZN) נסגרה בירידות של 6.3% לאחר שאיבדה במהלך המסחר כבר 9%. מניית החברה  מרכזת עניין לאחר שנפלה ביום שישי האחרון ביותר מ-7% ברקע לדו"חות חלשים (לכתבה המלאה).
 
 
 
תגובות לכתבה(41):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    רד האט עלו במעל 45%
    אדם 30/10/2018 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הסיבה לעלייה כל כך גדולה? בגלל דוחות?
    סגור
  • 26.
    המסחר בבורסה
    yacov 30/10/2018 07:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב לכל הסוחרים. יש מסחר היום ?
    סגור
  • 25.
    יקרה
    כאשר הריבית 30/10/2018 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתייקרת חוסר כדאיות באחזקת מניות כולל מניות buy back המחזיקות החברות סכומי עתק מניות רכישה
    סגור
  • 24.
    מניות נבחרות
    זיני את ביבי. 30/10/2018 07:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום רביעי ירידות רק ירידות.לא יעזור לכם כלום.הבורסה בארץ ובחול גמרו.אתם חיחים באשליות.מכיר את השוק39.9שנים.אין רחמנות בשוק.מי שיאכל אותם יקח לו שנים לעבוד להחזיר הפסדים.אסור לשים שקל בהשקעות בניירות בלי ערך.הכל בלוף.ביבי כחלון עובדים עלינו הם קנו וילות דירות 5 חדרים אתם תקועים עם דירה ומשכנתא עד סוף חייכם.חבל על ההפסדים.בורסה זה בור סע.סע קדימה לא להכנס לכלוב הזה.מניות נייר זבל......
    סגור
  • 23.
    לקנות טאואר
    הגיע הזמן 29/10/2018 22:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רווח של 10% ביום אחד. קל. קניתי. נדבר עוד יומיים.
    סגור
  • טאואר מאכזבת ומי שיפול ברשת לא ישתחרר יותר
    בול פגיעה 30/10/2018 07:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טיפש מי שקונה תברח מהמניה כמו מאש . יש המון מניות ממש טובות אל תתקרב לטאואר בכלל .
    סגור
  • 22.
    לא לדאוג, מחר יתחיל התיקון למעלה, עליות חדות מחר (ל"ת)
    עמית 29/10/2018 21:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • השוק רק
    איזה תיקון? 30/10/2018 07:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיקן 10% מטה על איזה תיקון
    סגור
  • 21.
    יש גמדים שהם אנשים רגילים לכל דבר רק גובהם חריג...
    הודעה לאומה העברית 29/10/2018 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויש כאלו שחוץ מגובהם הקצר...הם אומללים וזה נורא חבל וכואב..סך הכל נולדו כך..מה הם אשמים?
    סגור
  • מה אני אשם. זה יוצא לי ככה אני לא אשם בכלל (ל"ת)
    גמד 29/10/2018 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    מה לעזאזל קורה בנובה
    הצלף 29/10/2018 20:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנייר צלל קרוב ל 50% מ 31$ ל 21$ ללא שום הודעה התראה או דיווח על משהו למי יש הסבר
    סגור
  • מפרסמת דוחות ביום חמישי...פחד... (ל"ת)
    אני 29/10/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    יתכן
    תרחיש יום הדין 29/10/2018 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניות קורסות חברות אוי אוי אוי... שמעתם buy back? הפירמידות האמריקאיות קטסטרופליות כל עשור והפירמידה שלה . הפעם הלוואות בכל כל הסקטורים חגגו בהלוואות תקופת הכסף הזול והרבה ובמינופים מינופים הרסניים
    סגור
  • 18.
    מציאות או הזוי
    תרחיש יום הדין 29/10/2018 20:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במשך השנים מתחילת ההתאוששות הבורסות חברות בבורסות ארהב ביצעו רכישה מניות חוזרת buy back הדבר נועד להגדיל רווח למנייה כי מספר המניות של החברה קטן עקב הרכישה נועד להגדיל רווח למנייה של החברה . סכומי הרכישות היו בסכומי עתק המימון מכספי החברה גם מהלוואות למעשה הראלי בשנים האחרונות בגלל קניות מניות עי החברות כך החברות צמצמו את הנזילות של החברה . כל עוד השוק עלה המצב שיפר נתוני החברה כאשר המגמה הפוכה ירידות הפסדים. זוהי פירמידה קטלנית שעלולה לגרום לכאוס טוטאלי בשווקים. כל ירידה תביא לירידות נוספות "ספירה " .
    סגור
  • 17.
    זה טוב לעליות במעוף ברביעי, הסבר בהודעה................
    עמית 29/10/2018 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במידה וול סטריט יסיימו בירידות אז הסיכוי שמחר יסיימו בעליות יותר גבוהה וזה אומר שאם יהיו עליות מחר בשוק האמריקאי אז רוב הסיכויים שביום רביעי מדד המעוף יעלה.
    סגור
  • 16.
    כשהבנקים המרכזיים יוצאים מהשוק האמת מתגלה
    עמוס 29/10/2018 20:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל השוק הזה הוא אשליה שנבנתה שנים ע"י הבנקים המרכזיים בכסף שנוצר יש מאין. כעת שהבנקים מושכים את הכספים חזרה ומאפסים את המאזנים השוק האמיתי מתגלה.
    סגור
  • הכל דבש
    ארנון 29/10/2018 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 2008 היה חשש שהכל יתמוטת כשהאג"ח הנ"ל ימכר. double deep והנה אחרי עשור השוק חש דפיקה קלה בצד :-)
    סגור
  • 15.
    אבירחם יקירי הכל עומד לרדת כמו שאתה אוהב (ל"ת)
    פרופסורית רותי נייט מאר 29/10/2018 19:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 14.
    למברכנו השכם וערב הגמד..אנו סולחים לך על הכל.
    ד"ר ניר(איצ100) 29/10/2018 17:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש לא התכוונו לפגוע בך כמו שחששת..לא נוגעים בחלשלושים שאינם אוייבינו ואויבי העם והמדינה..
    סגור
  • 13.
    כל הזמן מעלה .יחנקו במחילותיהם כל השורטיסטים (ל"ת)
    מעלה מעלה מעלה 29/10/2018 17:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אין ספק שזו היא
    שקיעתה של הזריחה 29/10/2018 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים וחברות - GAME OVER
    סגור
  • 12.
    אני זוכר שלא מזמן מומחה המליץ על טאוור. ??? (ל"ת)
    בני 29/10/2018 17:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    אז למה ת"א עולה מעט בהשוואה לחו"ל ?? [ אין
    בני 29/10/2018 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אימון ] ????
    סגור
  • 10.
    לכל השורטיסטים .שתשארו בלי כסף .אמןןןןןן (ל"ת)
    הגמד 178 מוול סטריט 29/10/2018 16:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • לא אתה (ל"ת)
    ווקו 29/10/2018 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שורטיסט זה לא אופי ולא מחלה ולא מהות האדם ואופיו...
    לגמד אתה נבל וחלאה 29/10/2018 18:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה סוג פעילות בשוק ניירות הערך. כל אחד פועל לפי מיטב הבנתו על מנת להשביח נכסיו. לפי זה איני מבין את תפילתך שאנשים יאבדו את מה שיש להם ובמקרים אחרים איחלת תרופות ומוות והתאבדויות וכדומה. כדאי שתרים את עצמך מקנאה ומאשפתות ודאג לעצמך בלי לקלל או לאחל רע לזולתך. הבנת? איני בטוח..אבל שיהיה רשום לדראון עולם.
    סגור
  • אמן אמן..נשארנו רק עם מאות טונות זהב ו5 מכרות יהלומים..
    שורזיסט ל178 29/10/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כסף נייר וכסף מתכת באמת במחסור כרגע.השתמשנו בכל.
    סגור
  • 9.
    גורביץ לך לאילן טל לטיפול בהתמכרויות (ניתוח טכני) (ל"ת)
    אריאל 29/10/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לא יודע מי זה אילן טל אבל אם גורביץ אוהב
    לאריאל 29/10/2018 17:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את מקצועו והבנתו והשכלתו בזה..זה ממש מצויין.. הוא לא מכור ולא דרוש טיפול אבל הוא מחובר לזה ומאמין בזה ומן הסתם מצליח בזה...
    סגור
  • 8.
    מי הטמבל שמכר בירידות ? (ל"ת)
    מוקי אח של שוקי 29/10/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • צדק .התחיל בחוזים 1.5 למעלה והולך להגמר מעל 3 למטה (ל"ת)
    זלי 29/10/2018 21:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טמבל או חכם ??? (ל"ת)
    ברבור שחור 29/10/2018 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    אמא'לללללה.....!!!! (ל"ת)
    גורילה תינוק(198) 29/10/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    גורביץ הגרבץ ואיצ 100 המפליץ תאכלו תחת (ל"ת)
    משה הפוך 29/10/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 5.
    לא הוזכר
    מיקרוסופט 29/10/2018 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה איתו ?
    סגור
  • 4.
    ממש לא מאמינה...ההפך הגמור בגדול... (ל"ת)
    אמא של 29/10/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    56 1
    סגור
  • 3.
    לא הוזכר
    מיקרוסופט 29/10/2018 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה איתו ?
    סגור
  • 2.
    מה שרואים מכאן(גן עדן) לא רואים משם.. (ל"ת)
    אמא של הגורילה 29/10/2018 15:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    ממתי עליה 0.6% בדאו ו 1% בנאסדק זה "עליות חדות"
    יוסי 29/10/2018 14:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מעניין מה היו הכותרות כאשר הנאסדק ירד 4.4 ועלה 3.2 יום אחרי יום. ממליץ לשמור על פרופורציות בדיווחים, ושלא על מנת להותיא כותרות מפוצצות
    סגור
  • שיהיה מתוק כדבש...בגלל זה קוראים לזה עליות חדות
    שמוליק 29/10/2018 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וראינו מה קורה עכשיו...לא יאומן...אפילו את הגאפ אצלנו לא סגרו...נתנו להאמין שזה יקרה לאחר הפתיחה מעבר לים..ועשו הפוך על הפוך ..נתנו לנו לרוץ לסגור את הפוטים
    סגור
  • ומה עכשיו?? ירידות תלולות?
    יוסי 29/10/2018 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק תנודתי מאוד. נע באחוזים שלמים ברמה תוך יומית. המדדים בעולם עושים ביום אחד תנודות שפעם עשו בשבועיים - חודש. מפחיד / משמח יהיה לראות מה יקרה כשיגיעו תנודות דו כיווניות של 5-10% ביום אחד ולמחרותו. היכונו לחודשים נובמבר ודצמבר 2018 מפחידים יותר מרכבת ההרים הכי משוגעת הקיימת היום
    סגור