פרסום ושיווק

בגלל התאונות: ישראל כץ מתכנן להפוך את כביש 90 לכביש דו מסלולי

על פי התוכנית, הכביש יכלול שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי, מאילת ועד לאצבע הגליל, בנוסף לשדרוג הדרכים המתחברות לכביש
ערן סוקול |  14
ישראל כץ (צילום מירי צחי)
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים דיווח היום (א') כי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הורה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית להפיכת כביש 90 מכביש חד מסלולי לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, מאילת ועד לאצבע הגליל. מדובר במגה פרויקט אשר על פי התכנית, יהפוך את הכביש לציר האורך המזרחי של ישראל שיקרא "חוצה ישראל מזרח". 
המיזם הענק יכלול גם את הפיכת הדרכים המתחברות לכביש 90 לכבישים דו מסלוליים, בעלי שני נתיבים לכל כיוון. בנגב, מדובר בכביש 25 בין דימונה לבאר שבע, עד מחלף נבטים וכביש 6 דרום; בדרום, כביש 1 בין ים המלח לירושלים וכביש 31 בין נוה זוהר לערד; במרכז, כביש בין בקעת הירדן, תפוח, אריאל, מחלף קסם וכביש 6 (כביש 505); בצפון, כביש 71 בין בית שאן, עוקף עפולה, עד צומת הסרגל, נחל עירון וכביש 6; ובגליל הכביש בין עמיעד ליקנעם.
כץ ערך היום דיון עם הנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל, והנחה אותם להכין תכנון ראשוני של המגה-פרויקט בתוך 30 יום. בנוסף לכך, הורה כץ להאיץ את הפיכתו של קטע הכביש הנוסף, מיטבתה ועד קטורה שבערבה, לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל השלימה עד כה את שדרוג כביש הערבה מאילת ועד יטבתה, בהשקעה של כחצי מיליארד שקל.
  
בנוסף לכך, הנחה כץ את אנשי משרדו לפנות למשרד האוצר לקבלת אישור לקידום ביצוע הקטע הדרומי של כביש הערבה, באמצעות המגזר הפרטי, מקטורה ועד צומת הערבה ומחלף נבטים. חברת נתיבי ישראל מקדמת כיום תכנונית את הפיכתו של קטע הכביש לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. הפרויקט יבוצע בשיטת Public Private Partnership שבה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש החדש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה.
עוד הורה שר התחבורה לנתיבי ישראל לזרז את ביצועם של 17 פרויקטים של מוקדי סיכון ופניות שמאלה לאורך כביש 90, בהיקף של 170 מיליון שקל, המקודמים כיום על ידי החברה. מדובר בין השאר בפרויקטים בהקמת כיכרות, הסדרת כניסות ליישובים, הסדרה ורמזור של צמתים, התקנת מעקות בטיחות, טיפול באפיקי נחלים ובולענים באזור ים המלח וביצוע מעברים תת קרקעיים של הולכי רגל. במקביל, משרד התחבורה יפנה למשטרת ישראל בבקשה לתגבר את האכיפה לאורך כל כביש 90 ולגבש תכנית של כל האמצעים הנדרשים לתיגבור קבוע לאורך כל מוקדי הסיכון בכביש.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    הרחבת כביש 90
    יגאל 13/11/2018 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנה לפני הבחירות פתאום נזכרת? איפה היתה 4 שנים בתפקיד?:הכל כדי להישאר בממשלה החדשה?
    סגור
  • 12.
    שפ-עסקן בינוני
    בגדדי 12/11/2018 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לפתוח בחקירה ממלכתית כנגד האיש הזה וראש הממשלה על חלקם באסונות -בגין התרשלות וזלזול.איך אמר החזיר מקיסריה -"הוא לא רואה פקקים"..מה שמלמד אולי על הפרעות מתקדמות.אין הסבר אחר.תוסיפו לזה סביבה תוססת ומורכבת-ותקבלו מתקון לאסון
    סגור
  • 11.
    מחדל הפקקים
    יונתן 11/11/2018 22:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מצבי ליכוד רק בגלל מחדל הפקקים. אי אפשר לנסוע במדינה. מדינה צפופה כמו שלנו חייבת מערך תחבורה ציבורית הכי מתקדם שיש במקום זה אנחנו עומדים בכבישים כמו מטומטמים לא יודע אם זה רק השר כץ אבל זה מחדל של שנים בהם ממשלת הליכוד בשלטון
    סגור
  • 10.
    אין כסף חביבי .יש גרעון של 3 וחצי אחוז ..מה אתה מבטיח?
    ניסים 11/11/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד פוליטיקאי קטן שעושה ועושה ונכשל למה נכשל ? כי לא מבין ולא מתכנן איש ללא חזון כמו הבוס שלו ביבי בלוף עובד רק במקרים ותגובות ..זה פוליטיקאי קטן מבטיח דברים שלא יכול לקיים - כמו הבוס שלו עסוק בגזירת סרטים על פרוייקטים - כמו הבוס שלו זה החומר ....
    סגור
  • 9.
    קודם כל שיריחבו את ציר 60 ל2 נתיבים
    ראלייתתתת 11/11/2018 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציר ראשי בארץ שמשרת גם את האוכליסיה היהודית וגם את האוכלוסיה הערבית וכל היום הוא בפקק ארוך שלא נגמרררררררררר. דרך ללא שוליים בחלק מן המקרים סיוט של ממש לעבור בתוך הכפרים שעל הציר בין רמאללה לשכם. ובין י-ם לצומת הגוש
    סגור
  • 8.
    סוף סוף קיבלו שכל
    משה 11/11/2018 19:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שלא ימסמסו את זה בתירוץ של אין תקציב
    סגור
  • 7.
    90 אחלה כביש חבל על הכסף (ל"ת)
    אחד שמבין 11/11/2018 18:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    בטלו את התכנון של הרכבת לאילת
    מתכנן בפרוייקט 11/11/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמתכנן בפרוייקט אני יכול להעיד ממקור ראשון כמה הוא מיותר ולא כלכלי. יותר זול לסבסד לאזרחי ישראל טיסות לאילת בשמונים השנים הבאות.
    סגור
  • 5.
    בזבוז
    הקצאת משאבים 11/11/2018 17:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המדינה צריכה להשקיע בכבישים לפי כמות כלי רכב לקילומטר. לא לפי תאונה כזו או אחרת....בצפון מחלפים שוממים בעלות מליארדים...לטובת מי? 75% מהאולכוסיה בין גדרה לחדרה
    סגור
  • 4.
    חח איזה קשקוש.. אין התכנות כלכלית לכביש כזה
    אנונימי 11/11/2018 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תסתכלו כמה עלה כביש שש ומה היקף הנסועה עליו ותבינו. טירוף מוחלט.
    סגור
  • 3.
    צריך להפוך את הנהגים לשפויים יותר (ל"ת)
    א 11/11/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ישראל אתה תותח בולדוזר לא רואה את הפקידים ממטר (ל"ת)
    אזרח פשוט 11/11/2018 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אזרח פשוט, אתה תותח לא פחות. אתה כלי עולם. אוהב אותך (ל"ת)
    ישראל כ"ץ 11/11/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מתי יסתיים הפרויקט ??
    זה שכמעט לא נוהג 11/11/2018 16:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפני כמה שנים טפלו בחלקו הצפוני של כביש 90 - 11 הק"מ שדרומית לקרית שמונה. שדרגו מכביש חד מסלולי לכל כיוון לכביש דו מסלולי משובח. המקומיים יספרו כמה זמן זה לקח. לדעתי כשנה !!! ועכשיו מדברים על קטעים ארוכים יותר. בחירות בפתח ??
    סגור