פרסום ושיווק

על הראש של קוקה קולה: סודהסטרים בקמפיין חדש ומלגלג

3 חודשים לאחר המכירה לפפסיקו, סודהסטרים יוצאת בקמפיין חדש שצוחק על אחת הפרסומות האיקוניות של קוקה קולה משנת 1971. גם רוד סטיוארט שם כעלילה משנית
משה בנימין |  4
סודהסטרים. חוזרת לקוקה קולה 1971 (צילום צילום מסך)
חברת סודהסטרים שמעולם לא "חסכה" על הקמפיינים הבינלאומיים שלה יוצאת היום (יום ג') בקמפיין חדש, והפעם, בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, עם שימוש בקולו לדיבוב צב ים עם רעמה בלונדינית. עם זאת, השימוש בזמר המפורסם הוא רק עלילה משנית לסיפור המרכזי - חזרה לאחד הקמפיינים המפורסמים של קוקה קולה והצגתו באופן מלגלג שמותח קו ישיר בין מצבו של כדור הארץ להצלחת מותג המשקאות.
החברה שנמכרה לפני 3 חודשים לחברת פפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר ממשיכה את הקו הפרסומי שאפיין אותה בשנים האחרונות: מושקע, ישיר ולא מתנצל, הומוריסטי ומשלב כוכבים בינלאומיים. "הקמפיין מתמקד בפגיעה הסביבתית הנגרמת כתוצאה משימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. הסרטון משמש כמטאפורה לגבעות הירוקות ולאוקיינוסים הכחולים שבמשך השנים הפכו למלאים בפסולת פלסטיק", כך מסבירים בחברה שממשיכה להיעזר בשירותיו של "ההר", ת'ור ביורנסון, מסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס".
חדי העין יוכלו להבחין ברפרנס הברור לפרסומת קוקה קולה המפורסמת משנת 1971 תחת השם I'd like to buy th world a coke, המשמשת כאבן דרך ברזומה התקשורתי של המותג. בקמפיין המקורי מוצגת שירה הרמונית של צעירים יפים וחופשיים על גבול "ילדי הפרחים" שחוזרת בקמפיין סודהסטרים (בגרסה עדכנית) אך הפעם עם סצנה נוספת לפני כן, בה מתוארת ישיבה של מועצת המנהלים של חברת בקבוקי הפלסטיק (במקרה הזה מים מינרליים) שחוככים ידיים בהנאה רשעית מהמכירות הגבוהות.
עם המכירה לחברת פפסיקו נראה שלא לקח זמן רב עד שהחיבור ליריבה הגדולה של קוקה קולה יוביל למהלך ישיר כל כך. בהודעה על הקמפיין החברה לא מציינת שום אזכור לקוקה קולה אך מן הסתם, הקמפיין שמיועד בעיקר לזירה הבינלאומית לא יחמוק מעיניה של התקשורת.
אם תרצו, מדובר אמנם בקניבליזציה שבמסגרתה סודהסטרים ממשיכה להשמיץ את יצרני בקבוקי הפלסטיק וביניהם פפסיקו עצמה שכעת מחזיקה אותה בבעלותה. מנגד, הדבר האחרון שפפיסקו הייתה מעלה על דעתה הוא להסיט את סודהסטרים מהמסלול שהביא אותה עד הלום - האלטרנטיבה החצופה, הירוקה וה"נכונה" לפפסי, קוקה קולה והשאר.

פרסומת סודהסטרים החדשה
 
פרסומת קוקה קולה המקורית
 
דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים העולמית: "פלסטיק הפך למגיפה ואיום על כולנו. אנו עדיין לא יודעים בדיוק מה השפעתו על בריאות בני האדם אך אנו כן יודעים על ההשפעה וההשלכות ההרסניות של הפלסטיק על האוקיינוסים ועל החיות הימיות שבו. בקמפיין זה רצינו לתת קול לבעלי החיים הימיים ויחד איתם לעודד אנשים וחברות לעבור משימוש בפלסטיק חד פעמי לשימוש במוצרים רב פעמיים".
מתי יהב, סמנכ"ל השיווק: "מגפת זיהום הפלסטיק היא כבר לא עניין נישתי ואנו שמחים לעמוד בראש החץ שמעלה מודעות לנושא ומציע פתרון ממשי. כרגיל אנו בסודהסטרים אוהבים להביא את המסר הרציני הזה בצורה מבדרת והפעם בחרנו להיעזר בקולו האייקוני של רוד סטוארד בנוסף להר שהוא כבר חצי בן בית אצלנו".
הרעיון הקריאייטיבי לקמפיין נולד בסודהסטרים שלא נעזרה במשרד פרסום, אלא בפרילנסרים. על פיתוח התסריט וניהול הקריאייטיב הופקד אלון זייפרט שעבד עם החברה גם בקמפיינים קודמים. הבמאי הוא אלי סברדלוף, מוזיקה על ידי תומר בירן ועל צד ההפקה חברת בוראקס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 14/11/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מתאמץ, קיטשי, מגניב (ל"ת)
    יעל 13/11/2018 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הכל בגלל ביבי והכיבוש בגלל זה הכל קרה
    גדי 13/11/2018 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הימנונים משתמשים בפלסטיק בגלל זה העולם נהרס כמו שהתנחלויות שלהם עשו לפלסטינים.
    סגור
  • 1.
    אפילו העתקה גרועה (ל"ת)
    ״קרייאטיב״ 13/11/2018 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור