פרסום ושיווק

אלקטרה צריכה דיווחה על תוצאות חלשות לרבעון השלישי

החברה הציגה צניחה של 18% בהכנסות ונפילה של כ-67% ברווח; המניה איבדה 40% השנה והמשקיעים מקווים שהמנכ"ל החדש יסמן היפוך מגמה
ערן סוקול | 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה (צילום יח"צ)
חברת {אלקטרה צריכה}, מקבוצת אלקו, דיווחה אתמול בבוקר (ב') על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2018 עם צניחה של 18% בהכנסות ונפילה של כ-67% ברווח הנקי. החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות ובהכנסות כל המגזרים, אולם לאחר שהמניה איבדה כ-40% מתחילת השנה, נראה שהמשקיעים מצפים כי המנכ"ל החדש יסמן היפוך מגמה - המניה זינקה ב-3.7%.
הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-691.2 מיליון שקל, ירידה של כ-18.4% לעומת כ-847.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה בהכנסות מגזר מוצרי צריכה חשמליים ומגזר קמעונאות החשמל.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-13.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2018, ירידה של כ-67.6% לעומת רווח נקי של כ-40.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-169.5 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-14.5%, לעומת כ-228.8 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-27% ברבעון המקביל אשתקד.
 
גם ברמה התפעולית הציגה החברה נסיגה, עם שולי הוצאות תפעול של כ-19.7% ברבעון השלישי, לעומת כ-19.1% בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-37.3 מיליון שקל לעומת רווח של כ-76.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החדשות הטובות: קיצוץ בהוצאות ההנהלה
הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה הסתכמו בכ-9.1 מיליון שקל, מדובר בירידה של כ-5.7 מיליון שקל (ירידה של כ-38%) ביחס לתקופה המקבילה.
 הוידאו צולם ביוני 2018
באוקטובר 2018 מונה צביקה שווימר למנכ"ל החברה במקום זאב קלימי (לכתבה המלאה). לדברי שווימר, "אנו בתקופה בה אנו נערכים מחדש לצמיחה בכלל המגזרים. בהתאם לכך, החברה נוקטת בפעולות שונות, ביניהן, שינויים במבנה הארגוני, שיפור תהליכים ומיקוד בכדי לחזק את הפעילויות השונות ולשפר את הרווחיות".
ההכנסות ירדו בכל המגזרים
במגזר מוצרי הצריכה החשמליים המכירות ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-318 מיליון שקל, לעומת סך של כ-458 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השלישי הסתכם בכ-6.5 מיליון שקל לעומת כ-40.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת את הקיטון ברווח המגזרי לירידה בהיקף המכירות ושינוי תמהיל המכירות, אשר גרר גם ירידה בשיעור הרווח הגולמי.
 
במגזר קמעונאות החשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, המכירות ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בכ-305.7 מיליון שקל לעומת כ-329.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ-12 מיליון שקל לעומת כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסה הממוצעת מלקוח של גולן טלקום המשיכה להתכווץ
במגזר תקשורת סלולרית, הכולל את פעילות גולן טלקום ונכלל בדוחות החברה מאז אפריל 2017, המכירות הסתכמו בכ-129.3 מיליון שקל לעומת סך של כ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-29.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת החברה מציינת כי הרווח המגזרי, בנטרול הכנסות אחרות, הסתכם ברבעון השלישי של 2018 לסך של כ-21 מיליון שקל, לעומת סך של כ-20 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
מספר מנויי הסלולר של גולן טלקום הסתכם בסוף הרבעון השלישי של שנת  2018 בכ-905 אלף, לעומת כ-901 אלף מנויים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ברבעון השלישי של שנת  2018 הסתכמה בכ-48 שקל, לעומת כ-51  שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה