פרסום ושיווק

סגירה חזקה בוול סטריט: אמזון קפצה 5.3%, הנאסד"ק עלה 2.1%

דיווחים על התקפלות של הממשלה האיטלקית בסוגיית התקציב העניקו רוח גבית למדדים. דויטשה בנק עלה 5.2%, אפל הוסיפה 1.3% במסחר תנודתי, פייסבוק עלתה 3.5%. טוויטר קפצה 5.4%, מייקרוסופט הוסיפה 3.3%. הנפט תיקן 2.5%
עמית נעם טל |  30
מגמת מסחר (צילום Istock)
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים חדות. ברקע למסחר, דיווחים על התקפלות של הממשלה האיטלקית בנוגע לתקציב לשנה הבאה גורם לירידה חדה בתשואות האג"חים של המדינה, דבר שמפיג במעט את הלחץ על סקטור הבנקאות. בתוך כך, הפד' חוזר לצמצם הערב את מאזנו.
מדדים בוול סטריט
{S&P 500}
{דאו ג'ונס}
{נאסד"ק}
בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)ירדה 0.3% בניגוד למגמה בשוק, וזאת לאחר שעלתה מוקדם יותר הערב  1%. טאואר (סימול:TSEM)  הוסיפה 1.5%. פריגו (סימול:PRGO) נסגרה בעליות של 0.9%.
השוק האירופאי מזנק היום וצפוי להעניק רוח גבית למדדים בארה"ב. בקרב בין האיחוד האירופאי לאיטליה בסוגיית התקציב, נראה כי איטליה היא זו שמוותרת ראשונה. סגן ראש הממשלה האיטלקי, מטאו סלביני, טען הבוקר בכלי התקשורת כי "אף אחד לא מקובע על יעדי הגירעון, וכי חשוב יותר להעביר תקציב שיממן את התוכניות שהממשלה מתכננת – מהגדלת הפנסיות עד להכנסה המובטחת לכל אזרח במדינה. אם יש תקציב שיגרום לכלכלה האיטלקית לצמוח, הגירעון יכול להיות 2.2% או 2.6%". ההתבטאות מתפרשת הבוקר בשווקים כהתקפלות ראשונה של הממשלה האיטלקית. בתוך כך, הממשלה האיטלקית צפויה להתכנס הערב ולדון באפשרות להקטנת הגירעון. נזכיר כי האיחוד האירופאי החל בשבוע הקודם בתהליכים לקראת הטלת סנקציות על המדינה בעקבות התקציב. תשואות האג"חים של איטליה מגיבות בירידות חדות.  
הדיווחים האחרונים מגיעים בתזמון מושלם עבור סקטור הבנקאות באירופה. מניות הבנקים באיטליה זינקו הערב עד 6%. מניית דויטשה בנק (סימול:DB) זינקה הערב בכ-5.2%, מניית קרדיט סוויס (סימול:CS) הוסיפה 2.5%. המגמה באירופה משפיעה גם על הבנקים בארה"ב: מורגן סטנלי (סימול:MS) קפץ 2.8, בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) הוסיף 2.1%.
בתוך כך, תהליך הורדת התמיכה מצד הבנקים המרכזיים נמשך. הערב צפוי הפד' לצמצם עוד כ-9 מיליארד דולר משוק האג"ח מגובה משכנתאות (MBS). בסה"כ, הפד' צפוי מאזן הפד' לרשום ירידה של כ-50 מיליארד דולר בחודש נובמבר, הסכום הגבוה ביותר מאז החל התהליך (לכתבה המלאה).
ברקע לצעדי הבנקים המרכזיים, שוק האג"ח הקונצרני באירופה ובארה"ב מתחילים להראות סימני שבירה בתקופה האחרונה ועמדו גם הערב במרכז. נציין בהקשר זה את תעודות הסל JNK ו-HYG, העוקבות אחר סקטור האג"ח זבל (JUNK BONDS) בארה"ב.
בגזרת הסחורות, הנפט טיפס הערב 2.5% לרמה של 51.7 דולר לחבית. נזכיר כי מחיר הסחורה השלים ביום שישי האחרון צניחה של 34% בתוך פחות מחודשיים. הסימול לתעודת הסל העוקבת אחר סקטור האנרגיה הוא XLE. ברקע לעלייה היום, המתיחות בין אוקראינה לרוסיה עולה לרמת שיא.
במרכז
סקטור הקמעונאות ריכזו הערב עניין ברקע לדיווחים  בנוגע לתקופת החגים בארה"ב. נציין בהקשר זה את מניית אמזון (סימול:AMZN), טרגט (סימול:TGT), וולמארט (סימול:WMT).
מניית ג'נרל מוטורס (סימול:GM) עלתה הערב 4.8% ברקע לדיווח החברה על מהלך התייעלות שיכלול פיטורים של כ-15% מכוח העבודה של החברה, מדובר על 14,000 עובדים. החברה צופה כי התהליך יגרום לחיסכון של 3.8 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(30):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מר אייל גורביץ
    מיכאל שומלנק 27/11/2018 21:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי הרב אני לא מסכים עם מר גורביץ הוא טעה ומטעה את כולם. א.טעה בגדול עם הנפט שאמר שהוא בכיוון מעלה .נחת קשות. ב.טועה ברמות גבוהות שמסםרהכי האסאנ פי בדרך ל 2400 2500 .טעויות קשות. ג.טעה בענק עם טאואר .אמר שתעלה חזק ב 12 אלף ב 11 אלף ב 10000 אלף איפה היא היום? ד.טעה בגדול עם הדקס שלא יירד מ 11000 ולא ניראה רע כדבריו. המון טעויות. טעה בגדול עם אמזון. טעה אצלנו.
    סגור
  • 14.
    גורביץ לוזר גמור. האסאנד פי לא יראה 2500 ולא 2400 (ל"ת)
    עודד 27/11/2018 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    או שיעלה חזק או שיירד חזק. תותח גורביץ (ל"ת)
    רוני 27/11/2018 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הכשלן נחבא אל כליו. יעלה חזק וגם ירד (ל"ת)
    רוני 27/11/2018 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    תמסרו דש לפשלן ולגזלן גורביץ (ל"ת)
    רוני 27/11/2018 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אוי אוי בוי (ל"ת)
    חזקה 27/11/2018 08:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אחרי מה שנכתב אתמול ע"י עמית נעם טל - לא ישנתי בלילה
    איציק 26/11/2018 23:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הניתוחים המעמיקים הם רק בימי ירידות ולא בימי עליות. לפחות הלילה אשן טוב
    סגור
  • 8.
    כתבתי במדור בורסה תל אביב
    שושנת יריחו 26/11/2018 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמצנזרים את הכתבות שלי שהם ברמה של באפט ולא מביאים דבריי כי בטח אומרים שם זה לוזר וחתיכת מטומטם ומנסה להתחכם אם אייל ו100 ושוקי ועוד כאלו שחושבים הם חכמים אבל הם נעל ולא מגיעים לי לברך למרות שאני קטן ובצבא הייתי מנקה את פחי הזבל והסירים כשהיא שמים אותי בסיר והייתי מדנדש אותו מבפנים.
    סגור
  • 7.
    ערב ריקודים על הטיטניק (ל"ת)
    אלי 26/11/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מלך האגחים אמר
    קפיצת חתול מת 26/11/2018 21:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "קפיצת חתול מת"
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    קצת ירוק בעיניים
    קפיצת חתול מת 26/11/2018 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתלהבים מלכודת דבש
    סגור
  • 4.
    צעקתי לכם שלוש שנים שתל אביב תיפול
    שושנה גמד לשעבר 26/11/2018 21:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וצעקתי לכם כבר שנה שאמריקה וגרמניה וסין יפלו רק עשרות אחוזים
    סגור
  • שקרן מנוול הכל הפוך יא 0 (ל"ת)
    לשושנה גמד 26/11/2018 23:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כפי שאמרתי בניגוד לפליץ 100 עליות סוף שנה (ל"ת)
    שושנת יריחו 26/11/2018 20:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ועובדה שטועה ללא הפסקה (ל"ת)
    הוא פלצן 26/11/2018 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גמורים
    השווקים 26/11/2018 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך לישון כל קפיצה למעלה הזדמנות מכירה עד היום מתחילת 10.18
    סגור
  • מצטער על שהיפלתי אנשים בספטמבר בגבעות..........
    שושנה לשעבר גמד 26/11/2018 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני הולך הלילה למשטרה ומכניס את הפרופסורים לכלא על פלילים שהכירו לי שאני מקלל וזה לא נכון וגם רמזו לי שאם ה 198 סנטימטר שלהם יפלו עלי בטעות על הקוצר שלי ולך תדע מה יקרה לי אז אני יגיד תלונה לבית משפט העליון ובית משפט הבינלאומי נדמה לי בהולנד ואני עדיין אותם ואני גם חושב אני יטפל בכרמית
    סגור
  • מלך האגחים אמר
    השווקים 27/11/2018 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משוגע פסיכטור דר. ילנה ברח מהמחקה
    סגור
  • תשמעו כמה אני גדול
    שושנת יריחו 26/11/2018 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמרתי שאפל וגוגל ופייסבוק וכל החברה מפראג יטוסו למעלה אבל קצת נדבקתי כי אמריקה ואירופה ומזרח בשבילי חזק. אבל נדבקתי שאמרתי שפייסבוק תעלה 90אחוז והיא ירדה רק 50אחוז ואפל סוף שנה ירדה קרוב ל40 איציק לוזר תקוע בשורשים מהשיא על כל מיני דברים
    סגור
  • אתה פשוט לא טוב!!!!!! (ל"ת)
    אתה אפילו לא מצחיק 26/11/2018 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עליות בזויות והזויות בהנהגת הנשיא ההזוי .לעזעזל (ל"ת)
    פרופסור איציק 100 26/11/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מי (ל"ת)
    ערב טוב 26/11/2018 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יסיים חלש
    המשתענז 26/11/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוב העליות יימחקו עד הערב. מחר אדום קוסט טו קוסט
    סגור
  • מה זה חלש .קטסטרופה.פחחחחח (ל"ת)
    גאון שכמוך 26/11/2018 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אבל איציק 100 אמר שיהיו תהומות וירידות ושחור (ל"ת)
    צדוק 26/11/2018 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • איציק ממש לא אמר אלא כתב שיהיו..הוא אמר שתהיינה. (ל"ת)
    צדוק 26/11/2018 17:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • אבל..למה מי מת? והאם אפשרי להתחיל משפט בעברית באבל??לא! (ל"ת)
    צדוק 26/11/2018 16:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מצב וחצב
    פרופ' איציק100 26/11/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מניות חברות FAANG הענקיות שסחבו את השווקים ברמיה למעלה..שינו כיוון באופן חד וחלק ונחתכות באכזריות. אציין רק את Facebook שהתרחקה משיאה קרוב ל45% וזאת רק ההתחלה..גם כל חברותיה בחיתוך אכזרי מטה.
    סגור
  • בושה וחרפה ההבנה שלך את השוק (ל"ת)
    גאון הדור ממש 26/11/2018 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לך תחפור לך ולגורביץ מחילה באדמה .הזויים (ל"ת)
    פרופסור לענייני חפירות 26/11/2018 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור