שיווק ופרסום

איש השיווק בדצמבר: אלי איצקין מנכ"ל מחלבות שטראוס

שטראוס השיקה ב-3 השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים. אסטרטגיית חדשנות שהובילה לצמיחה ולשיא במכירות והפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר בשוק
כתבי אייס |  6
אלי איצקין (צילום חיים יוסף)
מנכ"ל מחלבות שטראוס, אלי איצקין, נבחר לאיש השיווק של חודש דצמבר 2018 על ידי איגוד השיווק הישראלי, בזכות הובלת אסטרטגיית "צמיחה אחראית" שהניבה לחברה שיאי מכירות ותרמה לצמיחת הערך העסקי של החברה. איצקין, בעל ותק של למעלה מ-22 שנים בחברה, מכהן כמנכ"ל המחלבות מזה כשנתיים וחצי. 
באיגוד מציינים, כי על רקע משבר בענף יצרניות המזון ובראשן יצרניות החלב, שטראוס ניצבה בפני אתגר כפול: להביא את המחלבה לצמיחה בריאה ולבנות מחדש את אמון הצרכנים, הן מתוך ה- DNA של שטראוס והן מתוך הבנה שאמון הוא תנאי בסיסי לקיימות העסק לאורך זמן. מתוך הבנה זו, התוותה החברה אסטרטגיה עסקית הדוגלת בצמיחה בריאה מתוך אחריות לכלל בעלי העניין ובראשם - הצרכנים.
הצמיחה העסקית הושגה בעיקר באמצעות אסטרטגיית "חדשנות מואצת" שהוגדרה כמנוע צמיחה - במסגרתה הושקו ב-3 השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים מדי שנה, במגוון קטגוריות ומותגים תוך מענה לצרכים ומגמות צרכניות. אסטרטגיית חדשנות זו הובילה לצמיחת המותג ולשיא במכירות והפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר בשוק החלב. בנוסף נרשמה צמיחה שנתית ממוצעת של 3.3% בקטגוריית המעדנים, והובלת קטגוריית מעדני הפעוטות.
הייחודיות באסטרטגיה זו טמונה בכך שכל ההישגים הללו הושגו מתוך לקיחת אחריות והשבת האמון הצרכני, תוך הבנה שיש לכך תג מחיר מורכב ומשמעותי בהיקף של כ-35 מיליון שקלים בשנה, במספר צירים: שיפור הפרופיל התזונתי של כלל המוצרים, עם הפחתה של נתרן ושל  2000 טון סוכר, פיתוח והרחבת מגוון המוצרים בעלי ערך בריאותי מוסף, מתן מענה לאוכלוסיות מיוחדות ופיתוח סדרת דל לקטוז ומוצרים ללא גלוטן.
מנימוקי ועדת השיווק: "כנגד כל הסיכויים ובניגוד לתפיסה הרווחת שאחריות כלפי הצרכן עולה כסף ואינה מייצרת צמיחה רווחית, אלי איצקין הוכיח שבאמצעות אסטרטגיה וניווט נכון של המהלכים, אפשר הן לעשות טוב לצרכנים והן להיטיב עם חברת שטראוס".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין בחירה יותר ראויה (ל"ת)
    מורן 12/2018/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    מי בוחר את אנשי השיווק?
    שאלתיאל 12/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 5
    למה הוא לא מדבר על הכישלון המביך של JOY? איך בוחרים את אנשי השיווק? הרי לפני שנתיים בחרתם את אבי כץ שהפסיד את התחתונים בקופיקס והונה אנשים בקרן הגשמה.
    סגור
  • איש מוזר
    צחי 12/2018/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איש מוזר אתה. אם לא היית סתם רוצה ללכלך היית בודק ורואה שג'וי לא היה בתקופתו. בהצלחה לך
    סגור
  • 2.
    הפך להיות הסמן הימני של עולם השיווק בישראל
    מישהו 12/2018/19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שכל ישר, ביטחון עצמי, צניעות, למידה, מקצועיות ונחישות, חדות, מנהיגות, יושרה, מנצ׳יות, חריצות ועוד ועוד. מן המוצדקות שבבחירות אי פעם. אתה השראה איש יקר המשך ישר. איך יכול להיות שאתה מכביסט אללי!???
    סגור
  • 1.
    תותח על חללללללללית
    Vip 12/2018/19
    הגב לתגובה זו
    15 0
    אין אין אין מקצועיות אנושיות כזאת באף בן אדם בעולם אחד יחיד ומיוחד איש השיווק של העשור
    סגור
  • צודקת דוריס (ל"ת)
    פאחו 12/2018/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור