פרסום ושיווק

האם הקריסה בשווקים תשפיע על מחירי הדירות?

הירידות החדות בבורסה עלולות לגרום למשקיעים להסיט כספים לנדל"ן. השמאי ארז כהן מסביר
עדי ברזילי |  45
ארז כהן, שמאי ומשפטן, מציג את המגמות שתופשות תאוצה בשוק הנדל"ן, המשך בריחת המשקיעים, ההתחזקות של מחיר למשתכן, הרגולציה על ההתחדשות העירונית, ואיך כל אלה יתבטאו במחירי הדירות בשנה הקרובה. צפו בראיון
 
תגובות לכתבה(45):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    מודעה:קונה דירה בת 4 חדרים מקבלן ברמת גן ב-600,000ש"ח.
    קבלן סיני 28/12/2018 17:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוכן להמתין כמה שנים, אבל עדיף לכולם - עכשיו. הקבלן כבר יכול לקבל את הכסף ולא להמתין שנים ואני גם אפסיק לשכור ואעבור לגור בדירה משלי. WIN-WIN - טוב לכולם.
    סגור
  • אבל זה העלות רק של מחיר הקרקע ...... (ל"ת)
    אבל... 01/01/2019 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    פרויקטים לצעירים
    מיכל 27/12/2018 11:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין ספק בכלל שהמחירים הולכים לרדת... ואם הקבלנים רוצים להרוויח כדאי שיתחילו להוריד את המחירים ויפסיקו לחיות בבועה! יש היום לא מעט פרויקטים במחירים טובים לזוגות צעירים. צריך רק לדעת לחפש אותם. כמו פרויקט BEST בלוד או מלודי ברמלה. בלי מכרזים, בלי הגרלות בלי מחיר למשתכן.. מתי יקומו עוד קבלנים ויעזרו במהפכה?
    סגור
  • לא עובד עלינו כתבות פמפום
    מיכל זו ריבקה 27/12/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשהמחירים יירדו 50% אולי. עד אז חלקו דירות אצל אליקו.
    סגור
  • 25.
    אי אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן
    לא פראייר 27/12/2018 10:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דירת 100מ"ר שעולה לקבלן 300 אלף נמכרת במחירי בועה, 1,2-1,5 מליון.
    סגור
  • איפה חברות קבלן סיניות?למה אנשים שותקים?באוקראינה
    קבלן סיני 27/12/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כבר היו עושים MAIDAN
    סגור
  • 24.
    מחירים ייחתכו 50% כמו בית מטבחיים
    מחירי סוף בועה 27/12/2018 10:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דירה שעלתה במחיר בועה, 1,2 מליון תחתך 50%, לא תעלה יותר 600 אלף.
    סגור
  • 23.
    הבורסה הישראלית-זה דירות,יש בועה...בום... (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 22.
    סחתיין... שמאי נהייה בנקאי
    תומי 26/12/2018 08:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והאמת שכך או כך לשניהם אינטרס. ארז כהן ידוע כפמפמן סדרתי שלחוץ מירידת המחירים הקרובה, כל נאד שיוצא ממנו מבציע רק על "עליית מחירים". אין אינטרסנטים אחרים לראיין? כבר מאוס לשמוע את הטמבל הזה.
    סגור
  • 21.
    מצד שני קבלנים יעדיפו לעשות הנחות
    איש 25/12/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למכור דירות מהר ולקנות את האגח שלהן חזרה בזולמספיק שכמה קבלנים יעשו את זה והשוק שגם ככה חצי מת נופל
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    בורסה
    צביקה 25/12/2018 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה מה שמשה כחלון רצה שתמכרו את הדירות שלכם תשקיעו בבורסה ותפסידו את הכסף .מי שעשה כך הפסיד את הכסף לא לשמוע לעצת כחלון אחיתופל וגם לא לפולקמן
    סגור
  • עליה במחיר הבניה
    שיי 30/12/2018 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר הבחירות המוצרים יעלו והמחירים לא ישתנו תלוי בערך הכסף
    סגור
  • חסר לך איבר בגולגולת ,שניקרה שכל,כחלון בא לך בחלום
    פפפ 25/12/2018 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואמר לך לימכור את הדירה.
    סגור
  • עליית ריבית = פיצוץ בועה
    מנחם 25/12/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בארה"ב הבועה בבורסה ואצלנו הבועה היא בנדל"ן. תחנה הבאה של ההוריקן היא כאן
    סגור
  • 19.
    ארז כהן, ידעת שחזיר בר יכול לישתות ביוב נוזלי בלי לקבל
    בא 25/12/2018 16:55
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כאב בטן ,אני בטוח ב100 אחוז שאתה יודע את זה .
    סגור
  • 18.
    חחח שקוף מאוד שוב כתבה ממומנת של איחוד הקבלנים
    מבין 25/12/2018 15:38
    הגב לתגובה זו
    11 0
    חחח שמעו זה כל פעם מצחיק מחדש עד לאיזה רמה איחוד הקבלנים יגיע
    סגור
  • קבלנים שתו ים של בירה,קבלנים חסכו הרים של שומן,קבלנים
    קבלן סיני 27/12/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דפקו את כל המדינה - לא די להם. כאשר מתקרבת סערה - הם מסתכלים איפה כדאי להם לשים כיסאות כדי לצפות איך הסערה תשבור לנו עצמות
    סגור
  • 17.
    הבורסה לא תשאיר כסף למשקיעים והנדלן יצלול קפיש? (ל"ת)
    ו 25/12/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 16.
    מהבורסה יוצאים בלחיצת כפתור. מנדל"ן לפעים גם עשרות שנים (ל"ת)
    ממי 25/12/2018 14:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 15.
    יופי שמשקיעים ישאירו את הדירות לצעירים ..קדימה כחלון ..
    מנחם 25/12/2018 14:28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לחזור לימי בן גוריון פרס ורבין ..עדיפות לצעירים
    סגור
  • נראה שהצעירים כבר עשו רילוקיישן למדינות מפותחות.מי שיכל (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    חוסר אחריות היום להשקיע בנדלן בישראל (ל"ת)
    אזרח ותיק 25/12/2018 14:03
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 13.
    זה מה שקורה כששואלים את החזיר על הצואה (ל"ת)
    ממי 25/12/2018 13:57
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 12.
    מי שמרחם על קבלנים סופו להתאכזר לזוגות הצעירים . (ל"ת)
    בא 25/12/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 11.
    איזה נסיון עלוב להחיות את המת/שוק הנדל"ן,כולם בורחים! (ל"ת)
    שמואל 25/12/2018 13:19
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 10.
    בורסות קורסות זה סימן רע גם לנדל"ן
    חרטטן בלתי נלאה 25/12/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הבורסות מגיבות כהרף עים עקב נזילותן ויכולות לאבד אחוזים רבים תוך שניות. נדל"ן זה ספור הרבה הרבה יותר איטי. כאשר בורסה מתחילה ליפול זה לוקח לרוב ימים, שבועות, מקס חודשים עד שזה מסתיים בזמן הזה אף אחד לא קונה נדל"ן ואז ביום בהיר אחד זה מסתיים (כמו ב2009 בוול סטריט) ואז שוק ההון ומכפילי הרווח נראים שפויים הרבה יותר ולא בועתי. מנגד שוק הנדל"ן המקומי מקרטע קשות ונראה כבר ממש לא להיט. ואז כל שקל פנוי הולך או לבוסה או לפקדונות ואז גם מגיע תור הנדל"ן להתרסק
    סגור
  • כסף הולך להשקעות בחו"ל כי בארץ שונאים משקיעים.
    שט 26/12/2018 08:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אזרחי ישראל יאכלו את הדייסה המקולקלת שמשהנ כשלון בישל להם: לא תהיה דירה ולאישאר להם כסף, הכל ילך לטמיון.
    סגור
  • 9.
    חהחה שוק הדירות עומד בפני קריסת מחירים
    אריק 25/12/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
    21 4
    מחירי הדירות טרם בצעו את התיקון מטה אחרי עשור של עליות מחירים.. הקבלנים תקועים עם עשרות אלפי דירות .משקיעים זרים כבר לא קונים כאן דירות. משקי הביית לא יעמדו בהחזר המשכנתא שיעלה בגלל עליית שעור הריבית.. אז שלא יעבדו עליכם כל מומחים ומקורבי השוק של הנדלן .רק מטורף וטפש קונה היום דירה לפני הקריסה ותיקון מחירי הדירות מטה כפי שקרה בבורסה..
    סגור
  • כאילו יהיה כאן תסריט של ספרד מספר 2,יאנו? (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מחירי הדירות ימשיכו לעלות. מי שיושב על הגדר יגור שם
    שט 26/12/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בכלל צפויה עליה של מחירי הדירות כי מאוכזבי הבורסה יעדיפו לשמור על כספם על ידי קניית דירות.
    סגור
  • שיגור על הגדר,מה אכפת לך?אם היו משלמים למגיבים בתשלום
    קבלן סיני 26/12/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יותר כסף-היו מקבלים מישהו יותר איכותי לעבודה, חחח
    סגור
  • 8.
    אם שואלים אינטרסנט המסקנה ברורה,אך העובדות אחרות....
    אדם 25/12/2018 12:44
    הגב לתגובה זו
    24 1
    תשואות לפדיון של חברות הנדל"ן מוגדרות כתשואות זבל ללא יכולת לגייס הון ולחץ אשראי מטורף. אצל האינטרסנט - זה לא רלבנטי..... ,ן מוגדרות כתשואות זבל
    סגור
  • 7.
    זו כתבת פימפום של קבלנים ושמאים, (ל"ת)
    פימפום 25/12/2018 12:41
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 6.
    להעביר כסף לנדלן?!? הרבה יותר מסוכן מהבורסה (ל"ת)
    אנונימי 25/12/2018 12:38
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • תן להם,למה,כמה עולה עצה חינמית של אלמוני? (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • חהחהחה. ההשקעות בבורסה עולות בעשן עכשיו. (ל"ת)
    שט 26/12/2018 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    רק משוגעים ישקיעו בנדל"ן כעת
    sa 25/12/2018 12:35
    הגב לתגובה זו
    20 1
    בקרוב גם עליית ריבית
    סגור
  • שישקיעו-מה אתה דואג להם? (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    ALL IN NADLAN
    קינגי 25/12/2018 12:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הבורסה מתרסקת לאחר עליות של שנים והערכות יתר, אז בוא ניקח את הכסף ונשים באפיק אחר שגם הוא אחרי עליות של שנים והמחירים בו מנותקים לגמרי מהמציאות! תודה על העצה מר שמאי.
    סגור
  • 3.
    בדירה גרים = קורת גג , לעומת נייר ערך בבורסה (ל"ת)
    בדירה גרים 25/12/2018 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • כן?ובמפעלים עובדים-מייצרים.ויש לך מניה.זה לא ביטקוין (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הפוך גוטה
    ש 25/12/2018 12:21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    האחרונים השווקים בגבירים משמעותית את הסיכון בשוק הדיור • אנו נמצאים בשנתיים של ירידה משמעותית בכמות העסקאות. • ירידה במניות הנדל"ן משמעותה גם ירידה בהון העצמי ותביא לפגיעה ביחסית הפיננסים ועלית תשואות משמעותית באג"ח • עליה בתשואות האג"ח חברות הנדל"ן (שעלו משמעותית בשבועות האחרונים)תקשה על החברות לגלגל חוב. • מספר רב של חברות יזום נדל"ן כבר מציגות גרעון בהון החוזר • אנו נמצאים במגמת ריבית עולה במצב זה מצוקה תזרימית היא רק עניין של זמן, חברות במצוקה יורידו מחירים באופן משמעותי רק בכדי ליצור יכולת לצלוח את המשבר. ואם נסתכל על האלטרנטיבות שכבר עכשיו ניתן לייצר תיק אג"ח לפדיון בדרוגים גבוהים עם תשואה של 4% לשנה ואם המצב ימשך שוק ההון יהווה אלטרנטיבה הרבה יותר טובה מנכס שנותן 2.5% עם סבירות גבוה מאד להפסדי הון
    סגור
  • 1.
    רק לא שפוי ישקיע היום בנדלן
    מומחה 25/12/2018 11:57
    הגב לתגובה זו
    30 1
    לא צריך להיות חכם , ירידה של 10 אחוז במדדים זה הפסד הון גדול , מקטין יכולת רכישה , אף אדם שפוי לא יעביר כסף לאפיק שהמחירים בו בשמים , ובמיוחד לאחר שהצפי להעלאת ריבית הולך וגדל לא יודע מי נתן לבחור תעודת שמאי , אבל כנראה שבשיעורים הכלכלים הוא לא היה
    סגור
  • הם חושבים שיעלה.אולי באמת יעלה?מי יודע.ואולי יירד. (ל"ת)
    קבלן סיני 26/12/2018 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מדבר מהפוזיציה
    לרון 25/12/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא שמע שאנשים קונים דירות רק כשיש להם כסף ולא אחרי הפסדים גדולים ופחד גובר והולך????
    סגור