פרסום ושיווק

שטראוס תצא למכרז על כל התקציב בין באומן לאדלר

שטראוס טורפת את הקלפים: באומן או אדלר יקבלו לידיהם את מלוא תקציב האונליין והאופליין, שנאמד ב-100 מיליון ש'. המשרדים "הקטנים" כמו ליאו ברנט, גפן טים ומנצ' יוכלו לצאת הזוכים הגדולים מכל הסיפור. תמי 4 מחוץ לתמונה

משה בנימין |  7
עופרה שטראוס (צילום תום להט)
שנת 2019 עדיין לא החלה וכבר מספקת את אחד האירועים הכי גדולים וחשובים מבחינת ענף הפרסום. חברת שטראוס, מהמפרסמות הגדולות והחשובות בישראל, החליטה להוציא את תקציב הפרסום שלה למכרז בין 2 המשרדים הגדולים שמטפלים בה כיום - אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי, עם כוכבית חשובה. 
2 המשרדים שמחזיקים בנתחים שווים למדי מבחינת מחזורי הפרסום של שטראוס נכנסים החל מהבוקר (יום ה') לכוננות ספיגה ומיותר להניח שכבר כינסו ישיבות פנימיות בהולות כדי לדון בהחלטת שטראוס, לגבש צוותים ייעודיים מרמת הניהול הבכירה ביותר ומטה ובסופו של יום לתכנן את המהלכים שישאירו את התקציב בידיהם.
תקציב הפרסום של שטראוס נאמד בכ-100 מיליון שקלים, והוא כולל עשרות מותגים בעלי נוכחות תקשורתית רבה. ההחלטה כאמור טורפת את הקלפים עבור 2 המשרדים ששטראוס מהווה עבורם תקציב דגל אסטרטגי מבחינה יוקרתית, במה פרסומית למהלכי קריאייטיב שבונים את ה-DNA של המשרד, וכמובן כספית. מדובר במשחק סכום-אפס מבחינתם - הכל או כלום שישאיר אותם בסוף המכרז עם כל הקופה כווינרים הגדולים או בלי כלום עם תחושה מרה של הפסד ואכזבה, גם מורלית.
בשטראוס מסבירים כי התהליך המכרזי עליו החליטה יכלול "מכרז על העבודה מול משרדי הפרסום הגדולים - באומן ואדלר כשהכוונה היא שמותגים שזקוקים לליווי כל השנה באונליין ואופליין ימשיכו לקבל שירותי פרסום מהמשרד המוביל ולצידם החברה תמשיך לעבוד עם משרדים קטנים יותר במערך שנחשב למתמחים - בכל אותם המותגים שאינם נדרשים לעבודה עם ריטיינר קבוע אלא במתכונת של פרויקט נקודתי". 
כיום פעילות הפרסום של שטראוס מתחלקת בין באומן בר ריבנאי שמטפל בחטיבת הקפה, המתוקים, סלטי אחלה ויטבתה. לצידו אדלר חומסקי שעובד עם מחלבות שטראוס וחלק ממותגי המלוחים, וכן בתמי 4 של שטראוס מים, לגביו מבהירים בשטראוס כי הוא מחוץ לתחום במכרז המדובר. המשרדים המתמחים שעימם עובדת שטראוס הם גפן טים שמטפל בדוריטוס, מנצ' וליאו ברנט שמטפלים במותגים מחטיבת המאפים. 
אם עד היום שטראוס חילקה את פעילות הפרסום בין 2 המשרדים הגדולים לפי חטיבות של מחלבות, מתוקים וכו', החל מ-2019 פוטפוליו המותגים של שטראוס יתכנס כולו למשרד אחד תחת מערך חדש של עבודה, "שייתן מענה לצרכי החברה", כפי שאומרים בחברה. מבחינת שטראוס, הרציונל העסקי מאחורי המהלך מתחלק לשניים: שיפור יכולות הקריאייטיב שהחברה צופה שתשיג באמצעות עבודה עם משרד אחד שיוכל לייצר עבורה מסלול אסטרטגי בראייה עתידית, ומנגד מקסום וייעול התקציב - הפקדה של תקציב גדול בידיו של ספק אחד תוכל לאפשר לחברה לנהל מולו מו"מ מסחרי שייטיב את תנאיה ומנגד תאפשר למשרד להגדיל משמעותית את היקף העבודה. 
הכוכבית המעניינת שיש לתת עליה את הדעת ביום שאחרי השלמת המהלך נוגעת לעבודה עם אותם משרדים "קטנים" או "מתמחים" שלצד הגדולים. נשאלת השאלה מה תהיה מידת החופש של מנהלי החטיבות בבחירה עם מי לעבוד והאם תתפתח סיטואציה שבה המשרדים שפועלים לצד המשרד הגדול יגדלו באחוזים משמעותיים ב-2019?.
אם במצב שהיה עד עתה רוב החלוקה הייתה בין אדלר לבאומן, ואילו "השאריות" עברו לקטנים לפי פרויקטים - במודל החדש יהיה משרד אחד גדול שייתכן ויצטרך לחלוק את היקף העבודה העצום עם המשרדים הקטנים יותר. תסריט אפשרי הוא שהמהלך ייטיב מאד עם המשרדים הקטנים במערך: ליאו ברנט, גפן טים ומנצ', וייתכן גם משרד נוסף שייכנס למערך, שיוכלו לקבל לידיהם הרבה יותר עבודה מצד מנהלי החטיבות ומנהלי השיווק שיבחרו להעביר לידיהם יותר ויותר משימות ופרויקטים. 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הגדול ביצועיסט...שלב אחד לפני הסוף.
    בין השורות 30/12/2018 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפרגמנטציה מקבלת אישרור מהמפרסם הגדול. אין צורך במשרדים הגדולים ולבטח לא בשניים. בשלב הבא, שטראוס יעבדו רק עם מתמחים.
    סגור
  • 4.
    איך אפשר להשוות
    רק שאלה 27/12/2018 19:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את המהלכים של באומן בקפה יוטבתה ובמתוקים אפילו השפה לספלנדיד מול לשים לוגו משרד על סרטים של כפרי שכל קשר בינהם לקריאיטיב של המשרד לא קיים
    סגור
  • 3.
    לא קוראת תגובות באייס...תתקדמו (ל"ת)
    שטראוס 27/12/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    אדלר לוקחים ביג טיים מבחינת קריאייטיב (ל"ת)
    פומיקי 27/12/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • זה מצחיק כי כל הבריפים עוברים ישירות לכפרי
    פיסטוק 30/12/2018 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריאייטיב באדלר זה הכי 2015
    סגור
  • 1.
    שטראוס בדרך לבאומן
    אחד שיודע 27/12/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שנים של שיתוף פעולה חברות קרובה בין לובטון ואיצקין
    סגור
  • כשיקראו לחברה איצקין
    אמנון יצחק 27/12/2018 20:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולמנכ"ל שלה שטראוס
    סגור