פרסום ושיווק

לאומי שוקי הון מעניק אפסייד של 13% למניית שופרסל

"פוטנציאל הצמיחה של שופרסל ממשיך להיראות טוב, על רקע שיפור בשוק המזון ופיתוח של עסקים שירחיבו את מקורות ההכנסה. המכפיל יקר, אבל לא מייצג"
ערן סוקול | 
איציק אברכהן (צילום סיון פרג')
"פוטנציאל הצמיחה של {שופרסל} ממשיך להיראות טוב, על רקע שיפור בשוק המזון ופיתוח של עסקים שירחיבו את מקורות ההכנסה בשנים הקרובות". כך מעריך גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, אשר מפרסם היום (ב') עדכון המלצה על מניית רשת קמעונאות המזון, עם מחיר יעד של 29 שקל - אפסייד של כ-13% על שער הבסיס של המניה הבוקר.
"המכפיל יקר, אבל לא מייצג"
מניית שופרסל נסחרת היום במכפיל 21 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים, ולדברי דטנר, אמנם המכפיל נראה יקר, אולם הרווח הנקי איננו מייצג בשל הפעולות בשופרסל פיננסים והטמעת ניו פארם. "כל זאת, בשילוב עם מאפיינים דפנסיביים, הופכים את המניה להשקעה ראויה לשנה הקרובה". 
"לפי נתוני סטורנקסט, ב-11 החודשים הראשונים של השנה, שוק המזון צמח בשיעור של 4% - שיעור הצמיחה הגבוה מזה מספר שנים. במבט קדימה, נראה כי תנאי השוק ימשיכו להיות טובים, על רקע סביבה מקרו חזקה ותנאי תחרות נוחים. קריסתה של רשת קואופ והציפיה שתימכר לרשת קיימת, יעצימו עוד יותר את כוחם של השחקנים הגדולים בשוק", מעריך דטנר.
תנאים משופרים בשופרסל פיננסים 
לדברי דטנר, "חברת כרטיסי האשראי דיווחה על הנפקת 490 אלף כרטיסי אשראי חדשים של כאל. כמו כן, החברה מגדילה את פעילות ההלוואות שלה, וכל זה תחת תנאים משופרים בהשוואה למה שהיה בשותפות עם לאומי קארד. עד כה, המעבר לכאל העיב על תוצאות החברה, בשל הוצאות השיווק הכבדות, ולכן בתשעת החודשים הראשונים של השנה המגזר הניב הפסד של כ-13 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-40 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי המגזר כבר עבר לרווח, וב-2019 הוא צפוי לתרום משמעותית לגידול ברווח. מעבר לכך, נראה כי צפוי גידול נאה במכירות, תוך שיפור ברווחיות".
צפי להעמקת הפסדי ניו פארם בשל מיתוג מחדש
ברבעון השלישי של 2018 רשת ניו פארם הציגה הפסד של 10 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 4 מיליון שקל ברבעון הקודם. בלאומי שוקי הון מייחסים את הגידול בהפסד לפעילות המיתוג. "החברה השיקה מחדש את הרשת בנובמבר, תחת השם 'בי', כך שיש לצפות לגידול בהפסד ברבעון הרביעי. ב-2019 אנו מניחים קיטון בגובה ההפסד, אך עדיין לא תרומה חיובית. החברה משקיעה כעת בהגדלת הרשת ותפיסת נתח שוק. סך הכל המהלך בהחלט נראה לנו כבעל פוטנציאל ליצר ערך", מציינים בלאומי שוקי הון.
הגברת פעילות פיתוח הנדל"ן לא נכללה בהערכת השווי
מעבר למהלכים באונליין, בשופרסל פיננסים ובפארם, שופרסל גם מפתחת קווי עסקים חדשים בפעילות הסיטונאית ובפעילות היבוא האישי וטוענת כי חברת הנדל"ן הגבירה את פעילות הפיתוח שלה. עם זאת, לאומי שוקי הון מציינים כי במסגרת מודל הערכת השווי לא נכלל פוטנציאל הצמיחה בתחומים אלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה