פרסום ושיווק

אלפבית מאבדת 2.1% במסחר המאוחר ברקע לדו"חות

החברה מציגה דו"חות מעורבים: מעל הצפי בשורת ההכנסות והרווח, אך נתון המלמד על התחרות של החברה מול שאר ענקיות הטכנולוגיה
עמית נעם טל | 
ענקית הטכנולוגיה אלפבית ׁ(סימול:GOOG) פרסמה הערב את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2018. מניית החברה מגיבה בירידה של 2.1% במסחר המאוחר, וזאת לאחר שטיפסה הערב 1.9%.
החברה מדווחת על הכנסות של 39.28 מיליארד דולר ברבעון האחרון, גבוה מהתחזית המוקדמת שעמדה על הכנסות של 38.93 מיליארד דולר. הכנסות החברה מפרסום במנוע החיפוש של החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-32.6 מיליארד דולר, עלייה של 20% בחישוב שנתי.
הכנסות החברה מ"תחומים נוספים", כמו שירותי הענן והתוכנה, הסתכמו ברבעון האחרון ב-6.49 מיליארד דולר, מעט מעל הצפיות.
בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח 10.82 מיליארד דולר או רווח של 12.7 דולרים למניה, מעל הצפי שעמד על רווח של 10.9 דולרים למניה.
בתוך כך, עלות רכישת התנועה, הסכום שגוגל משלמת לחברות כמו אפל על מנת להיות מנוע החיפוש כברירת המחדל, עלה ברבעון האחרון ל-7.44 מיליארד דולר. מדובר בעלייה משמעותית לעומת הסכום ברבעון השלישי שעמד על 6.58 מיליארד דולר. נתון נוסף שמעיב הוא הוצאות ההון של החברה, שזינקו ברבעון האחרון לרמה של 7.1 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהצפי שעמד על 5.6 מיליארד דולר.
 
עוד סימן לתחרות בתחום הוא המחיר הממוצע של מודעה במנוע החיפוש (cost per click), שרשם ירידה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וב-9% לעומת הרבעון השלישי של 2018.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה