שיווק ופרסום

בריטניה נגד פייסבוק: "לא אמינה; היקף תרמית עוצר נשימה"

הלילה יתפרסם דו"ח "דיסאינפורמציה ופייק ניוז" שיחשוף מסמכים חדשים ויהווה אבן דרך במאבק הבריטי נגד פייסבוק. ועידת ה-DCMS תדרוש חקיקה חדשה נגד החברה 
משה בנימין | 
פייסבוק (צילום iStock)
הפרלמנט הבריטי לא שוכח את פרשת קיימברידג' אנליטיקה וסירובו של מארק צוקרברג להגיע למתן עדות בממלכה, ומתכוון להחריף את צעדיו נגד פייסבוק במסגרת חקיקה חדשה, כך על פי דיווח באתר the guardian. העיתון הבריטי מדווח כי בדו"ח שתפרסם הממשלה ביום שני ההתייחסות לפייסבוק היא כמי ש"לא ניתן לסמוך עליה שתפעיל על עצמה את הרגולציה הנדרשת". 
בנוסף, הדו"ח שיתפרסם יקרא לממשלה לפתוח בחקירה מעמיקה ויסודית על התערבותם של גורמים חיצוניים וזרים בבחירות בבריטניה מאז שנת 2014. הוועידה (DCMS) שאחראית על פעילותה של פייסבוק - Digital, Culture, Media and Sport committee - תפרסם את הדו"ח הסופי שלה, שצפוי להיות אבן דרך משמעותית בפיקוח על ענקית הסושיאל באירופה, תחת השם "דיסאינפורמציה ופייק ניוז" בחצות, בין ראשון לשני, שעון אנגליה. הדו"ח יהיה זמין לקריאה והורדה באתר הוועידה מרגע הפרסום
על פי הגארדיאן, הדו"ח שממשיך את מגמת היד החזקה של האיחוד האירופי כנגד ענקיות הדיגיטל פייסבוק וגוגל, צפוי להיות ביקורתי מאוד כנגד ענקית הסושיאל. בראש הוועידה עומד דמיאן קולינס שלקח על עצמו את התפקיד של מוביל חשיפת מעורבותה של פייסבוק וענקיות דיגיטל אחרות בהטיית בחירות, תוך שהוא משתף פעולה עם דיפלומטים מ-9 מדינות נוספות.  
במסגרת הדו"ח שתפרסם הוועידה, יכללו גם חשיפתם של מסמכים נוספים מתביעתה של חברת Six4Three כנגד פייסבוק, שכבר בפרסום הקודם גילתה כמה התכתבויות מפתיעות בין בכירי פייסבוק, כולל מייסדה מארק צוקרברג, מהם עולה התמונה על אופן פעילותה לחיסול מתחרים. לדברי קולינס, כשפרשת קיימברידג' אנליטיקה התפוצצה, "פייסבוק יצאה בהודעות לציבור, בהן הסבירה שהיא בהלם מכך שמידע של הגולשים נוצל לרעה. המסמכים שנחשוף מראים שזו הייתה למעשה מתודת העבודה של פייסבוק והיקף התרמית שלה הוא עוצר נשימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה