שיווק ופרסום

המהפכה הושלמה: הפרסום הדיגיטלי יגיע השנה ל-54% בארה"ב

כך על פי דו"ח של חברת המחקר eMarketer. לראשונה אי פעם נתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק בארה"ב יירד, כשאמאזון היא המרוויחה העיקרית עם צמיחה של 50%
משה בנימין | 
פרסום בדיגיטל (צילום iStock)
דו"ח חדש של חברת המחקר eMarketer שפורסם אתמול (יום ד') מכריז רשמית על השלמת מהפכת הפרסום בארה"ב. על פי הדו"ח, השנה, עם גידול של 19% ל-130 מיליארד דולר, יעבור הפרסום הדיגיטלי את כל שאר אמצעי המדיה ויגיע לנתח שוק של 54.2% בארה"ב. 
תחזית נוספת שכלולה בדו"ח מפתיעה מאוד כשהיא קובעת שנתח השוק של הדואופול גוגל-פייסבוק יירד לראשונה אי פעם, לאחר צמיחה עקבית בכל שנה וזאת למרות שהמחזור שלהם ימשיך לגדול. נתח השוק של גוגל צפוי לרדת מ-38.2% ל-37.2% ואילו נתח השוק של פייסבוק יירד מ-22.1% ל-21.8%. הפלטפורמה שטורפת את הקלפים וגדלה על חשבון המתחרות היא אמאזון, שחקנית הפרסום הדיגיטלי השלישית בגודלה שצפויה לצמוח ב-50% בארה"ב ותגיע לנתח שוק של 8.8% ב-2019. 
היתרון הגדול של אמאזון, אותו קמעונאיות כגון וולמארט מנסות להעתיק, טמון בדאטה הרב שהמערכת מייצרת ואוגרת על העדפות הקנייה של הגולשים המבצעים רכישה באתר, בנוסף לרצון של המפרסמים לנצל ככל האפשר את העובדה שהצרכן שנכנס לאמאזון, מגיע עם כוונת רכישה כמעט בטוחה ואלו (המפרסמים) רוצים לחכות לצרכנים ממש ליד הקליק על הזמנת המוצר, כדי לשכנע אותם לרכוש את זוג הנעליים או הרמקול שלהם. 
ההשפעה על שוק הפרסום בטלוויזיה תבוא לידי ביטוי בירידה של 2.2% ל-71 מיליארד דולר. על פי האנליסטים של eMarketer, אחת הסיבות לירידה נעוצה בעובדה שהשנה לא צפויים להתרחש אירועי מפתח כגון בחירות או אירועי ספורט מרכזיים אולימפיאדה או אליפות עולם.
דו"ח נוסף של חברת המחקר WARC, המבוסס על ניתוח של 96 מדינות, צופה גידול של 4.3% בפרסום העולמי ל-616 מיליארד דולר. על פי WARC, בניטרול גוגל ופייסבוק, הפרסום הדיגיטלי בדסקטופ, מובייל, טאבלט צפוי לרדת ב-7.2%. מנגד, התחזית לנתח השוק העולמי של הדואופול גוגל-פייסבוק היא 61.4%, לעומת 56.4% ב-2018. עלייה של 22% ל-176.4 מיליארד דולר. 
שוק הדיגיטל העולמי צפוי לצמוח כולו ב-12.1% ל-287 מיליארד דולר שיהווה 46.7% מנתח הפרסום העולמי. יש לציין עוד כי תחזית WARC ו-eMarketer זהות בעניין מתח השוק הדיגיטלי באמריקה, סביב ה-54%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה