פרסום ושיווק

רון פאינרו: "כבר לא נהיה סתם חברת כרטיסי אשראי"

כשבוע לאחר שנרכשה על ידי קרן ורבורג פינקוס, חברת לאומי קארד הופכת לגוף פיננסי עצמאי. מה המשמעות מבחינת הלקוחות וכיצד השפיע חוק צמצום המזומן על אופי הרכישות?
מורן ישעיהו |  2
מנכ"ל חברת לאומי קארד , רון פאינרו (צילום רפי דלויה)
"כבר לא נהיה סתם חברת כרטיסי אשראי", אמר היום (ג') רון פאינרו, מנכ"ל max בהשקת הגוף הפיננסי החדש, וציין כי לצורך קידום המהלך הוכפל תקציב הפרסום אך לא נקב בסכום ההשקעה הכוללת בהקמת הגוף החדש.
לפני כשבוע נרכשה חברת לאומי קארד על ידי קרן ורבורג פינקוס בסכום של 2.5 מיליון שקל. בעקבות רפורמת שטרום להפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים יצא לדרך תהליך המכירה של החברה שיוצאת כעת לדרך עצמאית. "עשינו את זה שנה אחת לפני המועד האחרון להיפרד מהבנק. נדע להיות מתחרים, ספקים ובחלק מהמקומות גם שותפים", אמר פאינרו.
כחלק מהתכנית להמשך, הצהיר על הקמת סוכנות למוצרי ביטוח וחיסכון ללקוחות פרטיים עוד השנה. נוסף על הקמת הסוכנות, בלאומי מתכננים להתמקד בעסקים הקטנים. "זו בעיניי אחת הבשורות הכי גדולות במפת התחרות החדשה. הם אלו שמחזיקים את המשק. לא פשוט להקים עסק ויותר מכך לשרוד. במהלך שנתיים הכפלנו את היקף האשראי שאנחנו נותנים להם", טען פאינרו.
לצד זאת מתכננת החברה לעבוד עם עוד בנקים ותנפיק בעתיד כרטיסי אשראי גם לבנק הבינלאומי, דיסקונט ופועלים.
בנוגע לנתונים שפורסמו בדו"חות האחרונים של החברה, בהם בלטה העלאת הריבית ללקוחות, השיב פאינרו כי זו מיוחסת לשינוי בתמהיל הסיכון כאשר האשראי לרכבים הצטמצם אך האשראי לכל מטרה עלה.
העולם מוותר על מזומן
בלאומי סימנו טרנד ברור של היפרדות ממזומן שמיטיב כמובן עם חברות האשראי כאשר לפי נתוני החברה, מאז נכנס לתוקף החוק לצמצום השימוש במזומן, בינואר 2019, עלה היקף העסקאות שביצעו הלקוחות באשראי. בתוך כך, הצביעה החברה על גידול של 15% בעסקאות שמחירן מעל 10 אלף שקל בין ינואר 2018 ועד ינואר השנה, אם כי בתקופה זו מספר העסקאות הכולל גדל ב-4% בלבד.
עוד צוין כי שינוי בולט נצפה בתחום התחבורה הציבורית עם גידול של 534% ברכישות האשראי בין השנים 2015-2018, המיוחס לרכישת מנויים בכרטיס הרב קו, ובהקשר זה הרפורמה לצמצום התשלום במזומן לנהגי האוטובוסים שנכנסה באופן הדרגתי במרץ 2018, תחילה בירושלים.
בהתייחס למסחר האלקטרוני, החברות הגדולות יכולות להיות מרוצות עם גידול משמעותי בהיקף העסקאות בין השנים 2015-2018 כאשר ספקית התוכן האמריקאית נטפליקס רשמה את שיעור הגידול הגבוה ביותר של 3513%, אחריה אתר הנופש בוקינג עם 964%. עוד ניתן למצוא חברות כמו עלי אקספרס (598%), אסוס (417%), אמזון (186%) ו-נקסט (82%).
יותר עסקאות בחו"ל
"מניתוח מאפייני הרכישות של לקוחותינו בשנה החולפת, נראה גידול של 52% בקניות אונליין ושל 36% בעסקאות בחו"ל, אמרה ורדית גונדטר, סמנכ"לית שיווק ולקוחות פרטיים בלאומי, והוסיפה: 76% מלקוחותינו מבלים לעיתים קרובות בבתי קפה ומסעדות". בהקשר זה צוין כי נוספה קטגוריה של הטבות בתחום בתי הקפה בארץ, אם כי לא פורט היקפן. 
עוד הצהירה גונדטר על הוספת הטבות בחו"ל. "לראשונה, max יוצא מגבולות ישראל ב-12 ערים ברחבי העולם: אייפל, דיסנילנד, קאמפ-נואו", אמרה. ההטבה ללקוחות ברכישות מסוג זה תעמוד על 10%. לצד זאת, נוספה הטבה בדמות החזר של 30 שקלים על קניה ב-70 שקלים ומעלה באתרים המובילים.
הכרטיסים הקיימים של הלקוחות לא יוחלפו ועל פי החברה, גם צבירת הנקודות תישמר. כרטיסים חדשים יונפקו עם השם max.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלי הפלטפורמה של לאומי החברה לא שווה כלום
    יוד 05/03/2019 23:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה סניפים יש להם, ואיזה כוח שיווקי?
    סגור
  • 1.
    בשביל הלקוח ויזה כאל הרבה יותר טובה כמעט בכל פרמטר
    מוטי 05/03/2019 17:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא יודע ממה הוא מתפאר. זה שהוא פגע בהטבות ללקוחות, הכפיל יחס המרה לנקודות תעופה, פגע ברמת השירות ובאיכות השירות (לדוגמא, סגר צ'אט עם נציג), הפסיק לעבוד עם שופרסל, בקרוב יפסיק לעבוד עם united airlines...
    סגור