שיווק ופרסום

מחקר: 45% מהמפרסמים מסכימים שמשפיענים העלו מכירות

האמירה שזכתה להסכמה גבוהה מצד המפרסמים היא "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקה". בנוסף, פיצ'ר חדש שמקדם את עבודת המשפיענים מאפשר הוספת לינק לסטורי
משה בנימין |  2
אינסטגרם, מנוע ההכנסות של פייסבוק שמזרים כסף בעקביות לחברה ולא מעורר עליו ביקורת קטלנית כפי שקורה בפייסבוק - ממשיך לחדש עם פיצ'רים חדשים. האחרון ברשימה הוא ה-Swipe up שמאפשר, לראשונה, למשפיענים להעלות סרטון סטורי לקידום מוצרים שבו משולב לינק לעמוד החברה המפרסמת - עניין טריוויאלי ורב משמעות שבעזרתו ניתן להעביר גולשים/עוקבים לזירה שבה ניתן לבצע רכישה ועד עתה (ועדיין) לא ניתן לבצע בפיד דרך המשפיען. 
מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בקרב מפרסמים בארה"ב ובריטניה ועלה באתר חברת הייעוץ והמחקר eMarketer מגלה כי רק 12% מהם הסכימו באופן נחרץ לאמירה שמשפיענים מגבירים מכירות. עם זאת, לא הכל רע, שכן 33% נוספים הסכימו באופן חלקי שמשפיענים מגבירים מכירות - נתון שמסתכם ל-45% מהמפרסמים שלדבריהם למשפיענים השפעה חיובית על מכירות. 
מבין התשובות שהשיבו המפרסמים - האמירה שזכתה לאחוז הגבוה ביותר של הסכמה (43%) היא: "משפיענים עזרו לבניית מודעות בהשקת מוצר או קמפיין". האמירה השנייה אחריה שזכתה לאחוז גבוה של הסכמה (32%) היא: "משפיענים הגבירו מעורבות עם צרכנים". במקום האחרון נמצאו אמירות שליליות בהתייחס לאינסטגרם, מה שמחזק את הפלטפורמה, כגון: "למשפיענים הייתה השפעה שלילית על מוניטין המותג שלנו".
מעבר לפוטנציאל הברור של הגברת המכירות שטמון ביכולת של המשפיען "לדחוף" את העוקב לעמוד החברה המסחרית, הלינק עצמו יכול לשמש לראשונה ככלי לניטור ומדידה מדויקת, יותר ממה שהיה אפשרי עד היום, של כוחו של המשפיען בעזרת הסטטיסטיקה של העמוד והשימוש בלינקים על ידי העוקבים. 
במקביל, סקר של חברת הסקרים האינטרנטית CivicSciense שנערך בדצמבר 2018 גילה כי 34% מהמשתמשים האמריקאים הפעילים באינסטגרם, רכשו מוצר כלשהו בעקבות המלצה של בלוגר או משפיען.    
ערן נזרי, מנכ"ל חברת לידרס מסביר לאייס על אופציה נוספת שנחשבת לחדשה יחסית. לדבריו "לכל מוביל דעה/משפיען יש אפשרות לפתוח קטלוג חנות (באמצעות פייסבוק) ולממשק אותו לאינסטגרם, שם העוקבים יוכלו לעקוב אחריהם ולהיחשף לכל מה שאותו משפיען מפרסם ומקדם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה יחצנית וזולה
    עוצמה ביהוד 03/2019/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אייס נותנים במה ויוצאים בכותרת כזו בעוד שבפועל רק 12% ממפרסמים ציינו שיש השפעה של משפיענים על הקמפיינים. עולב
    סגור
  • 1.
    בגדול....חארטה
    רוני 03/2019/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין אפשרות לבדוק השפעה ישירה של משפיענים על מכירות, מודעות ושות׳ בתעשייה קטנה כמו ישראל, הכל חארטה, הכל בוטים וכל הטראפיק מזוייף אבל היידה לשלם על זה
    סגור