שיווק ופרסום

רוצים לממן קמפיין בחירות בפייסבוק? כעת תצטרכו לעבור זיהוי

כל אדם שירצה לפרסם או לערוך מודעות פרסומיות המתייחסות לדמויות פוליטיות, למפלגות ולבחירות, כולל עידוד הצבעה, יחויב מיום ב' בהליך אישור שייקח עד 72 שעות
משה בנימין | 
ביום שישי הקרוב יכנס לתוקף הכלי החדש לשקיפות מודעות פוליטיות בפייסבוק. המהלך הוא ההמשך של אותה הדרכה שהעבירה פייסבוק לצוותי הפרסום של המפלגות לקראת הבחירות הקרובות באפריל.  
בענקית הסושיאל שמשחקת תפקיד מרכזי בבחירות, בכל העולם, מציינים כי החל ממועד זה, כל אדם שירצה לפרסם או לערוך מודעות פרסומיות המתייחסות לדמויות פוליטיות, למפלגות פוליטיות ולבחירות (כולל קמפיינים לעידוד הצבעה), יצטרך לעבור תהליך זיהוי ואישור שצפוי לקחת כ-48-72 שעות מסיום הליך הזיהוי. 
מיום שני הבא, רק משתמשים שעברו תהליך זיהוי ואישור, יוכלו לפרסם קמפיינים ומודעות פוליטיות על גבי הפלטפורמה של פייסבוק. בחברה ממליצים עוד ל"שתף מייל זה עם כל מי שמידע זה עשוי להיות לו רלוונטי, כולל חברי הרשימה ויתר המתמודדים".


כך תיראה ספריית הפרסומות הפוליטיות. מתוך מצגת פייסבוק
פייסבוק נמצאת במוקד המאבק נגד פייק-ניוז, לאחר החשדות שעלו להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 לטובתו של דונלד טראמפ. החברה מנסה להילחם בהפצת חדשות שקריות, ורק לאחרונה השיקה כלי להגברת השקיפות של מודעות פרסום פוליטיות, ולמניעת קמפיינים אנונימיים שעשויים ליצור "פייק ניוז".
כמו כן השיקה תכנית לבדיקת עובדות על ידי צד שלישי (Third Party Fact checking) בישראל בשיתוף עם פרויקט המשרוקית של העיתון הכלכלי גלובס. שותפות זו שמגיעה על רקע הבחירות שיתקיימו בעוד כחודש, תהיה חלק מהמאמצים המקומיים של פייסבוק להילחם במידע שגוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה